Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjipe chips og ventesukk...

Startet av mrLockertsen, torsdag 09. september 2021, klokken 14:06

« forrige - neste »

StianHH

Droppet 360 kamera.
9-10 uker ekstra forsinkelse betyr fort det dobbelte i disse tider...

Zooom

Hadde vært interessant å høre om dere som dropper 360 kamera blir tildelt produksjonsuke etterhvert slik som de reklamerte for i mailen. Hold oss gjerne oppdatert

VoltWay

#122
For de som sier fra seg 360-kamera og får parkeringsassistent så får du i det minste ein liten funksjonsmessig erstatning siden bilen da får ekstra sensorer på sidene som også kan brukes ved manuell parkering. Hjelper ikke med å finne fortauskanter og sånt, men det er i alle fall noe.

Jeg tenker òg litt at det gjør ikke all verden om det blir lengre ventetid. Da kan bare enda flere feil og mangler potensielt bli gjort noe med før min bil produseres. Nå i 2022 er det f.eks. en oppdateringspakke som er innført med nytt 12-batteri og diverse annet.

oiqbal

Sitat fra: Bigdrago på tirsdag 01. februar 2022, klokken 00:49
Fra en facebookgruppe

Bestemte meg for å ikke fjerne 360 kamera, og sa klart i fra til selger om at jeg vurderte å avbestille bilen. Fikk overraskende nok denne meldingen i dag:

SitatHei, fikk en ny mail av fabrikken nå at det var så mange som hadde fjernet 360 kamera fra sin bestilling at dette ikke vil medføre lengre leveringstid som antatt. Kommer tilbake til deg så fort jeg har noe mer konkret rundt din bil.

Det hjelper å si i fra - ikke vær så rask ute med å fjerne 360 kamera (dersom det er noe du absolutt vil ha)!

2022 ENYAQ iV80x Sportline

VoltWay

#124
Sitat fra: oiqbal på onsdag 02. februar 2022, klokken 15:35
Sitat fra: Bigdrago på tirsdag 01. februar 2022, klokken 00:49
Fra en facebookgruppe

Bestemte meg for å ikke fjerne 360 kamera, og sa klart i fra til selger om at jeg vurderte å avbestille bilen. Fikk overraskende nok denne meldingen i dag:

SitatHei, fikk en ny mail av fabrikken nå at det var så mange som hadde fjernet 360 kamera fra sin bestilling at dette ikke vil medføre lengre leveringstid som antatt. Kommer tilbake til deg så fort jeg har noe mer konkret rundt din bil.

Det hjelper å si i fra - ikke vær så rask ute med å fjerne 360 kamera (dersom det er noe du absolutt vil ha)!
Hehe, det var jo en positiv utvikling. De som ikke hadde det store behovet for kamera får det ikke og noen av de som ville ha kan slippe lengre ventetid. Kanskje du fikk meldingen siden du truet med avbestilling, uten at det er noen garanti for at du får bilen fortere av den grunn.

VoltWay

Kom over denne på et tysk forum. Google Translate.

SitatParking PLUS (PPC) kan fortsatt bestilles til og med 8. februar 2022
Men ingen kjøretøy er foreløpig planlagt med PPC-pakken

PPB-pakken (se produktrundskriv 05/2022) vil ikke bli åpnet for tiden produseres ENYAQ IV fra ca midten av januar til trolig slutten av februar i den såkalte bankvirksomheten

Du kan kjenne igjen kjøretøy i bankvirksomheten i NADIN ved et tellepunkt 8 som ikke er nådd (sist rapportert sjekkpunkt "monteringsstart") i ordresporingen og en markering under markeringer med

BESTILLINGSKONTROLL/ AS_INTERN_/VERZUGSLISTE " Forsinkelse i produksjonen" Kansellering av Parken PLUS (PPC) utstyrspakke På grunn av mangel på halvledere ved Area View vil Parken PLUS (PPC) bli fjernet fra utvalget For alle ENYAQ IV kan dette alternativet derfor ikke lenger bestilles fra 8. februar 2022. Kunder som ønsker å velge bort PPC bestemmer, øke sjansen for en tidligere planlegging  Parken PLUS (PPB) utstyrspakken annonsert i Circular Product 05/2022 vil foreløpig ikke være åpen for bestilling Hvor lenge kan ENYAQ İV bestilles med utstyrspakke?  Den siste mulige bestillingen er mandag 7. februar 2022 FAQ

VoltWay

Enda et skriv fra Skoda jeg kom over. I Norge ble det sagt 9 uker, her skriver de 3 måneder. Vet ikke om det er forskjell fra land til land, men det kan fort bli 2023-modell.

SitatTil alle ŠKODA-partnere

28.01.2022

Nye restriksjoner ENYAQ IV- Parking Aid & Area View

Kjære SKODA-partner, mine damer og herrer I tillegg til rundskriv 1715 har produsenten informert oss om følgende nye restriksjoner angående ENYAQ iV.

Omgivelseskamera "Area View"

"Area View"-omgivelseskameraet er nytt og svært restriktivt. Alle ENYAQ iV med tilleggspakken <Parking Plus 1.0> (PPC) er berørt. Dette betyr at ingen kjøretøy med denne muligheten kan planlegges for produksjon inntil videre. Vi antar at kjøretøyene kun kan bygges igjen fra ny årsmodell 23 (uke 25/22). Kjøretøyene har derfor en leveringsforsinkelse på minst 3 måneder.

Dersom du ønsker å kunne planlegge tidligere, må konfigurasjonen justeres i samråd med kunden og "Parking Plus"-pakken fjernes eller endres til Parkeringsgrunnlaget "PPA>>-pakken.

Videre er "Area View"-kameraet en del av standardutstyret til ENYAQ iV Founders Edition. Kjøretøy som ennå ikke er planlagt for produksjon kan foreløpig ikke bygges. Produsenten jobber med en løsning og vil umiddelbart informere oss om hvordan vi skal gå frem

Eivind1

Noen som vet om det fortsatt er produksjonsstopp?

EriTom

Jeg valgte å fjerne 360 kamera etter anbefalning av selger og vipps, en uke etter fikk bilen i det minste ett produksjonsnr... Det er mer enn det har vært siden bestilling av 80X Sportline (m/alt - 360 kamera) i juli '21

Ikke produksjonsdato enda, men er iallfall nummerert 😂
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Zooom

Sitat fra: EriTom på fredag 18. februar 2022, klokken 14:54
Jeg valgte å fjerne 360 kamera etter anbefalning av selger og vipps, en uke etter fikk bilen i det minste ett produksjonsnr... Det er mer enn det har vært siden bestilling av 80X Sportline (m/alt - 360 kamera) i juli '21

Ikke produksjonsdato enda, men er iallfall nummerert 😂
Jeg bestilte 80x sportline juni 21 og har valgt å beholde 360 kamera. Blir spennende å se hvor mye tidligere dere som fjernet 360 kamera får bilen.

Tafsern

Sitat fra: Zooom på fredag 18. februar 2022, klokken 17:01
Sitat fra: EriTom på fredag 18. februar 2022, klokken 14:54
Jeg valgte å fjerne 360 kamera etter anbefalning av selger og vipps, en uke etter fikk bilen i det minste ett produksjonsnr... Det er mer enn det har vært siden bestilling av 80X Sportline (m/alt - 360 kamera) i juli '21

Ikke produksjonsdato enda, men er iallfall nummerert 😂
Jeg bestilte 80x sportline juni 21 og har valgt å beholde 360 kamera. Blir spennende å se hvor mye tidligere dere som fjernet 360 kamera får bilen.

Det forutsetter vel at det er en form for køsystem her...og det har det vel vist seg at det ikke er. :)

Rusalka

Nei mye ulogisk logistikk her ...
F.eks. synes jeg det er nærmest provoserende at de bruker produksjonskapasitet (og halvledere) på å kjøre ut coupe varianten i juni selv om det er over et års ventetid på de andre modellene.

Electric cars in Norway

#132
En Bjørn fra Sunnmøre..? Eller Tore fra Nordland?..eller noe imellom?... husker ikke...Anyway...han var på nrk radio nyheter nå nettopp. Han har ventet i over et år på sin Enyaq elbil. Stadig nye utsettelser... En ekspert sa det var pga stadig microship mangel.... så jeg tror nok at denne triste "vente-visa" om "kjipe chips og ventesukk" vil vare lenge..... veldig trist...

VoltWay

Nå har jo krigen i Ukrania ført til stengte fabrikker der som igjen fører til stengte fabrikker i Tyskland pga. manglende deler, så de som venter på bil må smøre seg med en ekstra tube tålmodighet. Det er fremdeles flere som bestilte bil i september/oktober 2020 og enda ikke vet noe om når de får den.

Bigdrago

Bestilte okt 2020 og får aldri info hvor den ligger hvor den ligger i løypa. Fikk vite i desember at bilen var låst og at man ikke kunne gjøre forandringer.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA