Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Kjipe chips og ventesukk...

Startet av mrLockertsen, torsdag 09. september 2021, klokken 14:06

« forrige - neste »

Poffen

Alt tar tid i disse dager. Bestilte opprinnelig en standard 80X i oktober 2020, men endte opp med en FE. Den har kommet frem til Norge, men klargjøring tar ekstra tid (1-2 uker) fordi det er litt utfordring å skaffe vinterdekk (20" Nokian R3). Ligger an til at jeg får den neste uke. Så da blir i allefall innenfor opprinnelig kontrakt som sa senest uke 52 2021.  ;)
Skoda Enyaq iV 80X SL - I bestilling

mrLockertsen

Som trådstarter vil eg takke alle som har kome med innspel og seia at eg beit i det sure eplet, ga opp salg privat, lot bilen gå til innbytte og hentar Enyaqen på fredag. Da blir det fin blå julegave i stedet for juligave. :P

Snakka for øvrig med selger som sa at chipsmangelen er verre enn nokonsinne for Skoda. Han hadde no bestilt bil for kunde som hadde forventa levering i 2023... 
Ventar på Skoda Enyaq... I bloggen min skriv eg om solceller og elbillading for tida. http://lockertsen.blogspot.com/

Radial

Bare trist hele greia.

Blitt så misunnelig på fruen i TMY som sitter godt, i ferdig oppvarmet bil hver dag, med masse plass og gode lys... Jeg kjenner jeg gjerne kunne oppgradert MG'n med rimeligste rwd/batteri versjon av Enyaq for litt mer premium følelse enn ZS.

Men det er håpløst med estimert leveringstider langt inn i neste år, triste greier for en fin bil.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

CastorFiber

Det blir vel ikke helt det samme som å få en bil man har bestilt og ventet på, men de fleste som bestilte seg 80X har vel levering i kontrakt på uke 52? Det er jo ikke lenge til, og det ligger 191 Enyaqer på Finn. Kan ikke skjønne at forhandler kan pukke på kontrakten når de ikke klarer å levere.


Trovi

OK, so finally I can see light of the CF 😊 at the end of the tunnel. My car (80 with CF) was finally produced last week and since last Friday is on its way to me.
The expected delivery time is ~6 weeks (from last Friday). I.E. The car (most likely) will be delivered after 66 weeks from the order and with 29 weeks delay compare to the estimated delivery date in contract...

Bigdrago

Signerte kontrakt starten oktober 2020 (er jo den datoen som teller, ikke når du laget bil i konfigurator.)

Fikk mail i går om at bilen har fått produksjonsbekreftelse, så nå nærmer det seg. Iv80x med _alt_ av utstyr, race blue, sort skinn, 21" sommerfelger osv.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

N’Audun

Bestilte 15/11-21 en IV80 med det meste untatt CF, panorama og 360. Hva kan man nå vente ift. leveringstid? Er det verre enn noe gang, eller går det riktig vei. Kjører nå en Mazda MX5 etter at jeg kvittet meg med en Transit Connect. Vurderer å kjøpe en Octavia/Superb om ventetiden blir lenger enn ventet.

Lysthuset

Får ikke opp priser i konfiguratoren på Skoda sine nettsider...står bare N/A på alle Enyaq modellene... Noen som vet hvorfor?

VoltWay

Prisene blir vel ofte justert ved nyttår, så det pågår kanskje arbeid med å oppdatere.

thomasez


Ventemann74

Noen som har bestilt 80x med CF i 2021 som har mottatt bil enda?
Bestilte selv i februar men har ikke bekreftet produksjonsstart ennå..

Bigdrago

Sitat fra: Ventemann74 på tirsdag 11. januar 2022, klokken 20:56
Noen som har bestilt 80x med CF i 2021 som har mottatt bil enda?
Bestilte selv i februar men har ikke bekreftet produksjonsstart ennå..

Oktober 2020 her, ikke fått. Fått beskjed om at den har fått produksjonsstatus, thats it. Kan ikke gjøre flere forandringer på den.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

Emils

Sitat fra: Ventemann74 på tirsdag 11. januar 2022, klokken 20:56
Noen som har bestilt 80x med CF i 2021 som har mottatt bil enda?
Bestilte selv i februar men har ikke bekreftet produksjonsstart ennå..

Bestilte samme tid som deg og selger ringte forrige uke for å fortelle at de ikke vet når den går i produksjon enda. Antar det går mot sommeren minst.

Lysthuset

#88
Jeg vurdere å bestille en Skoda Enyaq og ser i kontrakten at det står følgende:

"Ved prisøkninger som overstiger 6% av avtalt kjøpesum, har kjøper rett til å heve kjøpet. Dette gjelder ikke dersom bilen er bestilt med særskilte spesifikasjoner fra fabrikk, karosseribe-drift eller verksted, eller dersom avtalt leveringstid er mer enn 6 måneder fra kontraktsdato."

Leveringstiden i kontrakten er oppgitt til "Leveringstid usikker, mer enn 6 mnd"...

Hvilke erfaringer har dere som har ventet lenge på bil på dette punktet... Står man i fare for å kunne "tvinges" til å betale en høyere pris dersom det kommer større endringer i pris før bilen leveres? Altså at man ikke har mulighet til å trekke seg/heve kontrakten.

Bigdrago

Sitat fra: Lysthuset på torsdag 13. januar 2022, klokken 21:46
Jeg vurdere å bestille en Skoda Enyaq og ser i kontrakten at det står følgende:

"Ved prisøkninger som overstiger 6% av avtalt kjøpesum, har kjøper rett til å heve kjøpet. Dette gjelder ikke dersom bilen er bestilt med særskilte spesifikasjoner fra fabrikk, karosseribe-drift eller verksted, eller dersom avtalt leveringstid er mer enn 6 måneder fra kontraktsdato."

Leveringstiden i kontrakten er oppgitt til "Leveringstid usikker, mer enn 6 mnd"...

Hvilke erfaringer har dere som har ventet lenge på bil på dette punktet... Står man i fare for å kunne "tvinges" til å betale en høyere pris dersom det kommer større endringer i pris før bilen leveres? Altså at man ikke har mulighet til å trekke seg/heve kontrakten.

Du har svart deg selv. Om prisen økes med mer enn 6% kan du trekke deg.
Om staten vil ha moms går dette utenom.
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA