Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Buddy 2007 med lithium starter ikke

Startet av Saab, torsdag 09. september 2021, klokken 00:07

« forrige - neste »

Saab

Hei har en buddy konvertert til lithium.
Motor kontrolleren viser feil 3.2  dvs Main kontraktor weldet. Måler ingen strøm til styringen på hovedrelee . Kan det være mcen som er ødelagt?  Eller Motor?

Caspar

Hvorfor kan det ikke være den feilen du får melding om? At hovedkontakter er sveiset sammen? Sjekk med et ohmmeter
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

Saab

Hovedkontraktor er blitt tatt ut , demontert og testet.den fungerer utmerket. Det ser ut at den ikke får styrestrømm. Bestilte en  brukt mc og motstand til kontraktor. Så krysser fingrene.

Saab

Siste nytt med buddien. Ny brukt motorkontroller installert.blinker 5 ganger og 2 ganger. Bilen går fremover når man gasser selv om switchen er av. Får heller ikke lys på dashbordet. Dette er merkelig . Setter pris på tips videre.

Saab

Jeg lurer på om car controlleren som er defekt . Siden lyset på dashbordet er på så lenge jeg holder switchen. Revers knappen reagerer ikke.

Saab

Byttet cc fremdeles samme problem. Fikk et tips om at releet inne i zivan lader defekt. Det forklarer hvorfor bilen går uten switch på.

Er det noe innspill?

Afigiennai

Hvor er du fra ? Hvis du er fra Bergen, kan prøve å hjelpe..

Saab

Ja jeg ønsker hjelp:)Jeg er i Arna. Siste utvikling er at jeg fikk bilen til å gå etter at jeg pusset i motoren ved børstene.men jeg synes han trekker dårlig i bakkene

Buddy-DK

Hvor købte du din kontroller? Og er det samme type? Ved du om den virker?
Har den installeret en "sort klump" mellem relæ og kontroller? Den sorte klump består af kondensator og effektmodstand. Virker den ikke, fungerer relæet ikke.

CC skal have spænding for at fungere. Men har du km visning i dash, så burde den få spenning

Saab

TAKK for hjelpen. Buddyen går bra nå. Problemet var den satt fast på ene  bremse bak. Pusset of smurte klosser og pumpet riktig med luft i dekkene. Så alt i orden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA