Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ingen nettspenning fra zaptec

Startet av Elbilmannen87, onsdag 08. september 2021, klokken 16:39

« forrige - neste »

Elbilmannen87

Hei
Jeg har problemer som mange andre med «ingen nettspenning» melding fra Audi når jeg lader med zaptec. Etter tips har jeg gjort om til 3-fas selv om jeg bare har 230 volt. Det står at Audi ikke støtter 3-fas på annet enn 400 volt.

Spørsmålet er, kan bilen eller anlegget ta skade av dette? Problemet forsvant, men tok av ladingen med en gang.
E tron!

Hårek

Kjenner ikke problemet, men jeg ville ha lurt på om ladeboksen er koblet riktig for 1-fas?
Bilen har 3 faseledere pluss null. På 1-fas skal da den ene faselederen kobles til null, og hvor blir den andre koblet? Siden det fungerer når man kobler spenning på en annen faseleder så kan man jo lure på at det bilen sier er at den ikke har spenning der den forventer.
Det er ikke uvanlig å lade med 3-fas IT, men det er viktig å begrense strømmen godt under 32A.
(Audi e-tron 55 2020)
BMW i4 M50 - 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA