Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Senterskjerm slår seg ikke av.

Startet av El-boy, tirsdag 07. september 2021, klokken 23:53

« forrige - neste »

El-boy

Oppdaget i kveld at senterskjermen ikke slår seg av. Første gang jeg har opplevd at skjermen lyser når bilen er parkert og låst. Ikke mulig å restarte skjermen med scroll hjulene.
:-(
MCU failure ??

Satser på at bilen ikke begynner å brenne i natt...

JorEl

En god grunn til å oppgradere til MCU2 m tilbehør?  ;)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

tormodl

Fekk samme feilmelding på min på fredag som var.
Ikkje heilt samme symptom, senterskjermen min var først svart og appen fekk ikkje kontakt med bilen.
Etter ein restart av senterskjermen var den tilsynelatande OK - feilmeldinga var der fremdeles, men fekk kontakt frå appen og det eg prøvde på senterskjermen virka.
Stakk innom Tesla og spurte om det var eit forvarsel om at den berømte minnebrikka var på vei til å ta kvelden, og det virka som dei tolka det sånn - tok bilen inn samme dag.
Fekk den tilbake i går, med ny (refurbished) senterskjerm på garantien :)

Sitat
Bekymring: Customer experience black/blank screen got alert:
Center Display unavailable.
Driving and user settings could not be restored.

Issue resolved. Attempted VCM bulletin, due to hardware issues complete MCU had to be replaced. Issue resolved.
Utført arbeid: Media Control Unit (Remove & Replace)

Deler som er skiftet eller montert

KPN eUICC 2FF SIM Card(1542886-00-A) 1.0
MS Tegra Reman MCU LTE Premium - EU (64GB)
(1004740-20-A) 1.0
Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA