Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Official launch of the Megane Electric

Startet av minibiti, mandag 06. september 2021, klokken 13:53

« forrige - neste »

E-Trond

Sitat fra: Daniel_0007 på lørdag 12. februar 2022, klokken 20:56
Folk som sammenligner med model 3 må ikke glemme at dette er en små bil som er 4,2 meter lang samme som id3 så er rimelig sikker på at baksete plassen i en model 3 er bedre.
Syns denne ble litt for dyr, burde vært 50k mindre spør du meg.
Nå er jo bakseteplass i ID3 bedre enn i Model 3,så det var jo en merkelig sammenligning...
Men er enig i at de legger seg ihvertfall 30 lapper for høyt.
Både Polestar 2 og Model 3 er sterke konkurrenter her.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

minibiti

#46
@E-trond: My bad, I just checked today on the Tesla site and it was listed at 369k... I guess I need to add more stuff in the car builder to be able to buy it?

@Moas: I am not sure what is going to be imported in Norway, but in France the lowest configurations do not have 22 kW AC (basic is 7 kW AC). It is an option or available only on the higher more expensive trims.

Not to mention that the DC charge is 85 kW for the 40 kWh battery pack and 130 kW for the 60 one.
TM3 have what? At least 175?
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

E-Trond

Sitat fra: minibiti på lørdag 12. februar 2022, klokken 22:00
@E-trond: My bad, I just checked today on the Tesla site and it was listed at 369k... I guess I need to add more stuff in the car builder to be able to buy it?

Ja,som du ser så legger de til litt ekstra.

Kontantkr. 384.232
Inkludert mva. på ca. kr. 0
Kontantprisen inneholder kr. 11.842 i dokumentavgift.
Inkluderer vrakpant pålydende kr. 2.400


Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

hELgenen

Sitat fra: Nilsern på lørdag 12. februar 2022, klokken 12:22
Har da fått mail med priser.

Som Early Bird har du en eksklusiv mulighet fra 14.02 til 21.02 å forhåndsbestille før andre.

Evolution ER, 130 hk, 470 km: 359.900
Techno, 220 hk, 450 km: 384.900
Iconic, 220 hk, 450 km: 399.900

nettsiden publiseres mandag 14.02

Og dette er 2WD alt sammen forstår jeg - med priser eksl. vinterhjul
Og bilen er 4.21 meter lang mot f.eks cupra born sine 4.32

Synes bilen ser ok ut - men Renault som merke med tanke på bruktverdi og usikkerhet rundt en uprøvd
plattform gjør at jeg synes prisene faktisk var stive.

Jeg tror heller ikke kjøregleden er på nivå med f.eks en Cupra Born eller en Polestar 2 2WD - så begge de 2 nevnte konkurrentene synes jeg gir mer bil for pengene...i alle fall på papiret...


E-Trond

Og her er forresten elgtesten til Elbil24

Dekk: Goodyear Efficient Grip

Dimensjon: 215/45 R20

Hastighet, km/t:

60 (61) – Kraftig krenging og ESP slår hardt inn.
65 (64) – Så vidt gjennom
70 – Kraftig understeering, og ut av filen. 70 – Nytt forsøk. ESP slår inn, bremser bilen, og den klarer seg gjennom løypen.
75 – Bilen treffer siste kone, men nesten fullført
.80 – For høy hastighet, og bilen verken bil eller fører kan gjøre noe for å holde den i sporet.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

Milk

Skuffende lite info fra Renault i dag også.
Kan kun huke av for utstyrsnivå, og velge reserver. Uten å vite hva du binder deg til og hvilhet utstyr som er inkludert i den relativt høye prisen. Eller hva evtuelle tillvalg som f eks hengerfeste koster.

Trenger mer info for i det hele tatt å skulle vurdere dette  :(

hELgenen


Daniel_0007

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 15. februar 2022, klokken 10:07
https://www.nettavisen.no/renault-megane-e-tech/elbil/pris/snart-pa-plass-i-norge-og-her-priser-de-aggressivt/s/5-95-390551

Får mye skryt for prisen. Jeg klarer faktisk ikke se at denne, lille, bilen faktisk er så godt priset

Enig lukter kjøpt og betalt artikkel, nye mg zs med 70kwh batteri starter på 312 000, hvis de hadde priset aggressivt så burde vært nærmere den.
Model 3 2019 LR Rwd

aasen90

Og hva er egentlig prisen? Ligger bak betalingsmur

Blitz

#54
Selv om MG ZS har større batteri så har den 30 km kortere WLTP rekkevidde, og heller ingen varmepumpe, og kun 11 kwh, mot 22 kwh ombordlader på eVision. Dessuten ser jo eVision langt bedre ut, men jeg er enig at eVisjon er for høyet priset: Jeg synes at  Polestar 2 kan være et bedre alternativ enn MG ZS, som du nå får fra 350 000  med tre års service og med vinterhjul på kjøpet. MG ZS er priset 60 000-70 000 høyere i Norge enn i feks England, så avansen til importør og produsent er enorm i Norge. Den høye prisen tror jeg kan forklare hvorfor det kun solgt 33 stk ZS så langt i år, de har rett og slett priset seg ut av markedet.
MG har 156 Hk og  kun 500 kg hengerfestekapasitet, mot 900 kg på eVision (220 hk), og Polestar (226 hk) som har hele 1500 kg.

minibiti

Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Daniel_0007

Sitat fra: Blitz på tirsdag 15. februar 2022, klokken 13:02
Selv om MG ZS har større batteri så har den 30 km kortere WLTP rekkevidde, og heller ingen varmepumpe, og kun 11 kwh, mot 22 kwh ombordlader på eVision. Dessuten ser jo eVision langt bedre ut, men jeg er enig at eVisjon er for høyet priset: Jeg synes at  Polestar 2 kan være et bedre alternativ enn MG ZS, som du nå får fra 350 000  med tre års service og med vinterhjul på kjøpet. MG ZS er priset 60 000-70 000 høyere i Norge enn i feks England, så avansen til importør og produsent enorm i Norge. Den høye prisen tror jeg kan forklare hvorfor det kun solgt 33 stk ZS så langt i år, de har rett og slett priset seg ut av markedet.

Er ikke så mange som har 22kw lader hjemme heller så det har ikke så mye si for folk flest, polestar 2 har heller ikke varmepumpe uten å betale ekstra men ja ps2 er bedre kjøp og spes nå som man får vinterhjul inkludert.
Tipper det kommer kampanjer ganske raskt på denne bilen slik zoe har hatt, forresten denne listen er ikke særlig bra lesning for renault heller, nesten alle bilene på bånn er renault.

https://www.elbil24.no/nyheter/disse-elbilene-sklir-rett-gjennom-eu-kontrollen/75385702
Model 3 2019 LR Rwd

hELgenen

Ville valgt en Cupra Born eller Polestar 2 fremfor denne gitt den prisen de opererer med.

Men nå må jo folk velge selv og vurdere plusser og minuser. Bilen ser pen ut, men bildene "lyver" litt mhp. størrelsen - den er faktisk ganske liten - og det er en Renault - et merke som har slitt på bruktmarkedet.


Blitz

#58
Jeg for i Oslo sentrum og  de kommunale parkeringsplassene i gaten min har 22 kw ladekapasiet, og prisen for å stå der er den samme om du lader med 7.2 kw eller 22 kw, så for mange kan det ha litt å si.

Daniel_0007

Sitat fra: Blitz på tirsdag 15. februar 2022, klokken 13:32
Jeg for i Oslo sentrum og  de kommunale parkeringsplassene i gaten min har 22 kw ladekapasiet, og prisen for å stå der er den samme om du lader med 7.2 kw eller 22 kw, så for mange kan det ha litt å si.

De fleste kommunale ladeplassene i oslo er vel 3,7 eller 7,ser ikke ut som det er så mange 22 på kartet her spørs hvor oppdatert den er

https://www.google.com/search?rlz=1C1GGRV_enNO751NO752&tbs=lf:1,lf_ui:3&tbm=lcl&sxsrf=APq-WBtfl-Pa1BnKBkRKfr8eK3BMnJQ9aQ:1644929958443&q=oslo+kommune+ladestasjoner&rflfq=1&num=10&sa=X&ved=2ahUKEwi7s-nO4YH2AhXllYsKHTzBCyMQjGp6BAgKEAE&biw=1280&bih=577&dpr=1.5#rlfi=hd:;si:;mv:[[59.925208700000006,10.7774744],[59.9062581,10.7186276]]
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA