Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Official launch of the Megane Electric

Startet av minibiti, mandag 06. september 2021, klokken 13:53

« forrige - neste »

Trond.m

#15
Hvem tror Renault Norge at de er ? Den hittil mest useriøse måten å håndtere interessenter på jeg har sett hittill. Man skal altså betale 1000 kr for å få informasjon om bilen, og pengene refunderes bare hvis man kjøper bilen. Synes forbrukerrådet skulle reagere på slike ordninger, og jeg håper at potensielle kunden ikke lar seg lure. Renault Norge har vel alltid drevet litt useriøst mht. alle kampanjene på Zoe, og bilene er vel heller ikke mye å skrive hjem om. En jeg kjenner som jobber med Renault fraråder sine venner å kjøpe Zoe, og det sier jo en del.

hELgenen

#16
Sitat fra: Trond.m på torsdag 28. oktober 2021, klokken 22:28
Hvem tror Renault Norge at de er ? Den hittil mest useriøse måten å håndtere interessenter på jeg har sett hittill. Man skal altså betale 1000 kr for å få informasjon om bilen, og pengene refunderes bare hvis man kjøper bilen. Synes forbrukerrådet skulle reagere på slike ordninger, og jeg håper at potensielle kunden ikke lar seg lure. Renault Norge har vel alltid drevet litt useriøst mht. alle kampanjene på Zoe, og bilene er vel heller ikke mye å skrive hjem om. En jeg kjenner som jobber med Renault fraråder sine venner å kjøpe Zoe, og det sier jo en del.

Man får visstnok en "pakke" for disse 1000 kronene :

Sitat
Få mulighet til å forhåndsbestille nye Megane E-tech 100% electric før alle andre når prisene presenteres tidlig i 2022
Få oppdatert informasjon vedr. nye Megane E-tech 100% electric og lanseringen i Norge
Bli invitert til eksklusiv visning av bilen
Bli med i trekningen* av en Megane E-tech 100% electric til odel & eie!
- I tillegg vil vinneren kunne velge sitt personlige bilskilt**
- Vinneren av bilen får den levert hjem
Pris: Kr 1 000,- ***

Flere andre har jo også operert med bestillingsgebyr som ikke er refunderbart om man trekker seg.
Her ligger i det i det minste en forklaring på hva man "kjøper" for disse 1000 kronene.

Liker det heller ikke, men synes det fremkommer ganske tydelig hva man får igjen for disse 1000 kronene

minibiti

Sitat fra: Trond.m på torsdag 28. oktober 2021, klokken 22:28
En jeg kjenner som jobber med Renault fraråder sine venner å kjøpe Zoe, og det sier jo en del.

Why does he say that?
There is quite a big difference if it is because the people running Renault Norge are idiots compared to if the car is not good quality-wise.
If he says that because of the problem with charging on IT grid, then this is an open secret :)
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

hELgenen

Zoe er jo en noe spesiell bil mhp IT nett enn Megane er. Megane fremstår som en virkelig god småbil på papiret,noe Zoe aldri har vært pga lade utfordringene på AC i Norge

minibiti

Yepp no charging problem with the Megane. Works on IT, up to 22 kW AC and 130 kW DC.
Oslo
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - present)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

Trond.m

Sitat fra: minibiti på fredag 29. oktober 2021, klokken 09:20
Sitat fra: Trond.m på torsdag 28. oktober 2021, klokken 22:28
En jeg kjenner som jobber med Renault fraråder sine venner å kjøpe Zoe, og det sier jo en del.

Why does he say that?
There is quite a big difference if it is because the people running Renault Norge are idiots compared to if the car is not good quality-wise.
If he says that because of the problem with charging on IT grid, then this is an open secret :)
I guess he has experienced too many technical problems with the car, working with them every day. It has nothing to do with charing on IT network.

Trond.m

#21
@hELgenen.
Hvilke andre bilmerker betaler ikke tilbake depositumet ?.
Jeg vet bare om ett.. Hongqhi...😯 Og de som kjøper den må være litt rare.
Jeg tenker at hvis en importør er avhengig av at potensielle kunder skal betale dem penger for å få informasjon og en plass i «køen», så sier det ganske mye om soliditeten og seriøsiteten til selskapet.

E-Trond

#22
Tesla?
Mener de har et ikke refunderbart gebyr på 1000 kr.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

E-Trond

Uansett er bilen veldig spennende,med den infoen som er tilgjengelig nå.
Det store spørsmålet er jo pris.
Legger de seg på 350 for toppmodell pluss evt vinterhjul og hengerfeste så vil jeg si det er en svært god pris som gjør at de kan konkurrere direkte mot Model 3 Sr+ og Polestar 2 Sr.
Noe særlig høyere bør de ikke gå,etter min mening.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

Trond.m

Nei, du får alt tilbake selv om du har skrevet kontrakt og bilen produsert. Har gjort det selv 2 ganger

E-Trond

Sitat fra: Trond.m på lørdag 30. oktober 2021, klokken 15:27
Nei, du får alt tilbake selv om du har skrevet kontrakt og bilen produsert. Har gjort det selv 2 ganger

Ok,men da er det lett å misforstå teksten.
Jeg måtte inn å sjekke nå og det står:

Ikke-refunderbart ordregebyr*

*Kan ikke refunderes for avbestillinger, bortsett fra når lovbestemte avbestillingsrettigheter gjelder.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på lørdag 30. oktober 2021, klokken 15:27
Nei, du får alt tilbake selv om du har skrevet kontrakt og bilen produsert. Har gjort det selv 2 ganger

Da kanskje det samme gjelder for Renault også da? Dvs. Om teksten til f.eks Tesla avtalen sier en ting og praksisen er en annen - vel så hvorfor skal ikke praksisen være slik for Renault også? For å svare meg selv :

Sitat
Bli med i trekningen* av en Megane E-tech 100% electric til odel & eie!

Mao - du kjøper et lodd. Er slik jeg leser dette - så der har du nok forklaringen tipper jeg.
Får du omtrent 300 på listen så har du break even på alt sammen bare der

Må nesten bare slenge på en kommentar på slutten her så ingen misforstår og tror jeg
er for denne måten å sette seg på reservasjonslister på - for det er jeg altså ikke.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: E-Trond på lørdag 30. oktober 2021, klokken 15:49
Sitat fra: Trond.m på lørdag 30. oktober 2021, klokken 15:27
Nei, du får alt tilbake selv om du har skrevet kontrakt og bilen produsert. Har gjort det selv 2 ganger

Ok,men da er det lett å misforstå teksten.
Jeg måtte inn å sjekke nå og det står:

Ikke-refunderbart ordregebyr*

*Kan ikke refunderes for avbestillinger, bortsett fra når lovbestemte avbestillingsrettigheter gjelder.

Tesla har startet med "ikke refundere ordregebyr" forbindelse med kontraktsinngåelse det siste året. Tidligere opererte de med depositum som kunne refunderes inntil man låste bestillingen.

På en annen side kjenner man til pris, ekstrautstyr og spesifikasjoner på en Tesla og betaler gebyret ved kontraktsinngåelse, mens på Megane Electric må man tilsynelatende betale 1000 kr for å få tilgang på den informasjonen som Tesla oppgir gratis.

Trond.m

Et ordregebyr er noe annet. Og selv om det i teorien ikke skal tilbakebetales, så gjør de det for å være i overenstemmelse med lov om angrefrist. Så du får til og med alle pengene tilbake etter at bilen er registrert og ute på veien.

Med Renault gjelder angrefristen bare til 14 dager etter at «varen» er mottatt, og det er i praksis et lodd  ??? Mer useriøs kan man vel ikke bli.

hELgenen

Gikk inn på siden nå og det står nå følgende der :


  • Få oppdatert informasjon vedr. nye Megane E-tech 100% electric og lanseringen i Norge
  • Få en overraskelse til verdi kr 999,-
  • Bli invitert til eksklusiv visning av bilen
  • Bli med i trekningen* av en Megane E-tech 100% electric til odel & eie!
  • - I tillegg vil vinneren kunne velge sitt personlige bilskilt**
  • - Vinneren av bilen får den levert hjem

Hva overraskelsen til en verdi av 999 kroner egentlig er...vel det vet vi ikke..


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA