Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ulelyd

Startet av Teletorbis, mandag 06. september 2021, klokken 11:23

« forrige - neste »

Teletorbis

hei.
Jeg har en kia soul 2020.
Noen ganger, spesiellt når bilen er full-ladet og kald, så er det en ganske påtagelig ulelyd som dukker opp.
Den har ikke vært der fra dag 1 hva jeg kan huske.
Ganske svakt i lav hastighet, fremstår høyere i høyere hastighet. Jeg greier ikke stadfeste noe om hvor det kommer fra, for jeg må jo være i fart for å høre den.
Er det noe som varmes opp? Batteri som klager fordi den ikke greier å lade? noe annet?
Eller lukter det mer drivaksel, verksted og garanti-o-rama?



Limodriver

Er det ikke samme drivlinje som på Hyundai Kona?

Det er en god del Konaer som har noe de kaller «rrr-lyd». Denne varierer med hastigheten, kan være både under pådrag og ved motorbrems. Lyden oppstår i inngrepet mellom motor og girkasse. Dersom det er tilsvarende lyd oppstår denne i inngrepet mellom motor og girkasse.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA