Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sonos stereo

Startet av Hyperstress, søndag 05. september 2021, klokken 16:34

« forrige - neste »

Hyperstress

Hei.
Jeg finner lite info eller tester av sonosanlegget. Noen som har funnet noe, eller som har anlegget selv? Har det sub feks? Hvordan er det sammenlignet med B&O i store e-tron.


Sent from my iPhone using Tapatalk
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

PMV

#1
Hei,


Se her, dog betalbar:
https://www.lydogbilde.no/test/biler/audi-q4-e-tron-med-sonos-premium-sound/

Ja, denne har subwoofer. Jeg venter selv på min Q4 quattro og har fått i mellomtiden en 50 med Sonos og annet snacks. Vil si at dette anlegget bør absolutt velges og ikke gå for standard. Er av den kresne typen og merker forskjell i negativ retning mot B&O. Litt for lite power og bass i Q4. Men anbefaler sterkt til alle å ta dette anlegget som ekstra. Det vanlige er absolutt ikke noe å ha i en slik bil.
2022 Q4 50

Kjell Salvigsen

Sitat fra: Hyperstress på søndag 05. september 2021, klokken 16:34
Hei.
Jeg finner lite info eller tester av sonosanlegget. Noen som har funnet noe, eller som har anlegget selv? Har det sub feks? Hvordan er det sammenlignet med B&O i store e-tron.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har kjørt Audi e-tron med Bang & Olufsen i over 40.000 km og testet en Q4 med Sonos en helg/1000 km. Jeg vil presisere at Q4en jeg kjørte var helt ny og at anlegget kan ha bært preg av å ikke være spilt inn nok, noe som kan føre til dårligere lyd i høytalerne. Det var helt ok lyd, men ikke så fint, rent og naturlig som Bang og Olufsen anlegget. Jeg ville ha gått til en forhandler og sammenlignet dersom de har begge anlegg tilgjengelig. Nå er ikke Sonos anlegget i nærheten av å være like dyrt som B&O og det er godt mulig at det er verdt pengene. Jeg ville ha testet enten med USB-C minnepenn med FLAC filer av feks cd-kopier eller med en telefon med Tidal hi-fi eller annen strømmetjeneste med høy oppløsning.
2 e-golf 2016, 1 solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod.(bil nr.2)
Nissan Leaf 2018 mod. (familiens bil nr. 3)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA