Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla slutter å besvare e-poster?

Startet av tgmachine, mandag 25. oktober 2021, klokken 17:25

« forrige - neste »

tgmachine

Jeg sendte en e-post til mitt lokale Tesla servicesenter, som jeg har gjort mange ganger før og de svarer.

Nå har jeg fått en e-post som sier at:



"Thank you for contacting Tesla Service
As of 26/10/21 this mailbox will no longer be monitored.
If your email was sent before 26/10/2021 it will be processed.
Support Please visit our Tesla Support Page (make sure to select your country and language) to learn more about our products and services, or to find answers to frequently asked questions.
Need help finding your answer? Please click the "Contact Us" button at the bottom of the Support page, log into your Tesla Account and select a topic from the list so that we can redirect you to the exact page that could answer your query. You also have the option to complete an online form to receive contact from a Tesla Advisor. If you don't have a Tesla Account yet, please create one here .

Schedule Service Appointment

To schedule a Service appointment, please use the Tesla App for the most intuitive scheduling experience. More on how to schedule using the Tesla App
If you have yet to experience our cars, schedule a Test drive or visit a store to learn more."




Har andre også fått den beskjeden eller er det feil med auto-svar e-postene de sender ut?


-tgmachine

tibber73

Jeg fikk samme svar i dag. Håper virkelig ikke dette er den nye policyen. Jeg var jo i en fin dialog med SC ang. neste servicetime og en bremseservice de hadde lagt til selv (har betalt for dette en gang, og synes jeg gjorde en bedre jobb året før).

Av erfaring vet jeg at det jeg skriver i appen, blir endret av noen smartinger hos Tesla. Også når jeg legger inn engelsk tekst.
Tesla Model S 75D, VIN 226XXX, 14.12.2017
Tesla Model 3, reservert 01.04.2016 07:00, kansellert 03.2019
Nissan Leaf Tekna, VIN 6011XXX, 26.03.2014, solgt 01.2020

Muffinman

Utrolig lite brukervennlig om de stenger en kanal som har fungert veldig fint. Det er vel ikke mange som ikke har smarttelefon eller ikke vil ha appen, men jeg vet om noen få. De blir jo i praksis stengt ute fra å kontakte verkstedet på denne måten. Det er visst ikke så enkelt å få kontakt på telefon, og mail er jo glimrende om en må sende med en del tekst pluss kanskje vedlegg. For å si det slik, om app er eneste måte å få kontakt med verkstedet på blir ikke min neste bil Tesla  :o

Motorwatt

SitatDet er vel ikke mange som ikke har smarttelefon eller ikke vil ha appen, men jeg vet om noen få.

... og som har Tesla??

Er veldig uenig med Teslas policy, men tror at dette blir framtiden for flere produsenter enn bare Tesla. Litt dumt å ikke få konkrete opplysninger fra kunden hva som er feil med bilen når vi nå bare trenger å skrive "Skrangler bak", og levere nøkkelen....  :D

Jeg har mobilnummeret til "min egen" Tesla-mann, så lider ingen nød....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Muffinman

Ja, faktisk en relativt aktiv bruker her inne også som ikke ønsker appen pga at han finner vilkårene uakseptable. Jeg er vel i kategorien sammen med de fleste som ikke har lest dem :)

Uansett kom det dettende svar selv om autoreply`en ganske riktig kom først her og.

Selv synes jeg det er smått knotete å skrive på mobil når det er mer enn korte beskjeder. Det går veldig mye raskere fra PC, og da blir det fort at en ikke tar snarveier når feilen skal beskrives. Jeg ønsker ikke å bruke mer tid enn nødvendig på å lage beskrivelsen - og at verkstedet samtidig får så presis informasjon som mulig slik at de ikke bruker unødig tid på feilsøking mens taksameteret går for min regning.

filtvet

Enig at alt er lettere på pc, feks korrektur og å legge inn lenker.

Mulig at tesla taper markedsandeler om de fortsetter slik. Det kommer tross alt bedre og bedre biler fra konkurrentene.

Blir som med IBM - de var så høye på seg selv. Nå er de neste borte.

boppus

Slutter å besvare? Har de noen gang besvart e-poster?!
Jeg får langt bedre kundeoppfølging i enhver skobutikk.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Klykken

De gangene jeg har hatt behov for bistand utover det appen tilbyr har epost vært redningen. Trondheim SC. Noen år siden nå, dog...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Trist å lese om vedvarende dårlige kundeopplevelser. Blir det Tesla igjen (og mye tyder på det) har gutta på verkstedet det meste av æren. Sunnmøringene kan mer enn å samle på penger  :D

Hideyowife

Det begynner å bli ganske normalt at selskaper har sluttet å operere med epost adresser. Ganske naturlig utvikling for om for eksempel Tesla Norge hadde hatt en "kundeservice@telsa.no" adresse, evt unik adresse per forretning, kan det bli mye SPAM problematikk. Jeg syns også det er litt irriterende, men om Tesla ikke går veien noen andre har gjort, så ligger i det minste kontaktskjema enkelt tilgjengelig. Det værste er de som har droppa mail men samtidig gjort det mer eller mindre umulig å finne kontaktskjema... Jeg liker nok uansett å ringe når jeg trenger hjelp. Ikke at Tesla har vært spesielt gode på å svare telefon heller da  :o men sånn er det når man velger merket som går nye og egne veier.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

geear

Sitat fra: tgmachine på mandag 25. oktober 2021, klokken 17:25
Jeg sendte en e-post til mitt lokale Tesla servicesenter, som jeg har gjort mange ganger før og de svarer.

Nå har jeg fått en e-post som sier at:



"Thank you for contacting Tesla Service
As of 26/10/21 this mailbox will no longer be monitored.
If your email was sent before 26/10/2021 it will be processed.
Support Please visit our Tesla Support Page (make sure to select your country and language) to learn more about our products and services, or to find answers to frequently asked questions.
Need help finding your answer? Please click the "Contact Us" button at the bottom of the Support page, log into your Tesla Account and select a topic from the list so that we can redirect you to the exact page that could answer your query. You also have the option to complete an online form to receive contact from a Tesla Advisor. If you don't have a Tesla Account yet, please create one here .

Schedule Service Appointment

To schedule a Service appointment, please use the Tesla App for the most intuitive scheduling experience. More on how to schedule using the Tesla App
If you have yet to experience our cars, schedule a Test drive or visit a store to learn more."




Har andre også fått den beskjeden eller er det feil med auto-svar e-postene de sender ut?


-tgmachine
Dette begynte de faktisk med for et par år siden på et par servicesentere, men de fleste opprettholdt heldigvis mail videre.

Sitat fra: boppus på fredag 12. november 2021, klokken 12:16
Slutter å besvare? Har de noen gang besvart e-poster?!
Jeg får langt bedre kundeoppfølging i enhver skobutikk.
Er nok veldig individuelt dette, men jeg får svar på mail på dagen hos mitt lokale servicesenter (i Sandnes). Alltid gjort. Sendte de faktisk en mail i går, og fikk svar nøyaktig 30 minutter etter mailen ble sendt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA