Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Forskjell på Škoda Enyaq IV80X og Sportline?

Startet av StaticApnea, fredag 03. september 2021, klokken 22:24

« forrige - neste »

StaticApnea

Er det noen som vet forskjellen på Škoda Enyaq IV80X og Škoda Enyaq Sportline? Og er det forskjell på motorene i en VW 1d4 GTX og en Škoda Enyaq IV80X skråstrek Sportline? Takk for svar!

Tahamre

80x er firhjulsstrekk, Sportline er senket 15mm, har sportsseter og sorte detaljer istedenfor krom i eksteriøret. Man får også 80x Sportline.

Om motorene er samme kan jeg ikke si 100% sikkert, men regner med det siden ID4 og Enyaq er bygd på samme plattform og fordi VW eier Skoda

oarnoe

Sportline har noe mer utstyr som standard.

Enyaq 80X har noe mindre effekt (hk) på papiret en hva id.4 GTX, om det i realiteten er noe merkbar forskjell får andre uttale seg om 😉
2018 - Nissan Leaf Tekna 40kWh
2022 - Skoda Enyaq 80X

Vurderer en elbil

Sportline har ett interiør som du ikke kan konfigurere.
Det er sort.

Også innertaket er sort.

Sportsseter. Det vil si noe høyere vanger og en nakkestøtte som er innlemmet i selve setet og derfor ikke kan bevege på. Du kan selvsagt bestille med og uten massasje som på de vanlige setene. Førersetet er elektrisk.

Detaljene utvendig er som nevnt over her sorte i stede for krom. Speilene er også sorte.

Nederst på karosseriet er det mer av fargen på bilen i stede for koksgrå plastfarge. I tillegg er det noen sorte detaljer i fronten, på siden av grillen.

Det er også nevnt over her at det er mer utsyr på Sportline enn IV80X. Det går an å konfigurere de likt ved å sette på mer utstyr på IV80X (uten interiøret og sorte detaljer på utsiden). Sportline vil likevel bli noe billigere med det samme utsyret.

Bakkeklaringen er forskjellig.
Jeg limer inn noe bakkeklaring her for sammenlikning:

Enyaq IV80X 186 mm
Enyaq IV80X Sportline 171 mm
Enyaq IV80X og Sportline med DCC 184 mm

Kodiaq 194 mm
Kodiaq Sportline 187 mm

Ioniq 5 160 mm
EV6 170 mm

E-Tron 55 og 50 172 mm

Tesla Y 16,7 mm

Superb 149 mm

Fossilbil

SolEL



SolEL

Har bestilt vanlig 80X, med subwoofer, går det ann å ombestemme seg og gå for Sportline 80X istedet.
Noen sa at det var stivere fjæring men hva når man tar justerbare dempere. Og hva med setene hvilke er mest komfertable de brune skinnsetene jeg har valgt eller sportline?

Vurderer en elbil

Sitat fra: SolEL på torsdag 21. oktober 2021, klokken 17:21
Har bestilt vanlig 80X, med subwoofer, går det ann å ombestemme seg og gå for Sportline 80X istedet.
Noen sa at det var stivere fjæring men hva når man tar justerbare dempere. Og hva med setene hvilke er mest komfertable de brune skinnsetene jeg har valgt eller sportline?

Du bør nok prøvesitte setene selv. Sportssetene har høyere vanger og man sitter mer fast i setet.

Jeg tror det går an å ombestemme seg. De er jo ikke laget enda... Du må jo selvsagt høre med forhandleren.

Med Sportline og justerbare fjeringer - DCC, så får du en høyere bakkeklaring enn Sportline uten DCC. (se over) Fjærene i Sport modus mener jeg at skal være like stive. Jeg mener å huske at de var det i min Superb.
Fossilbil

VoltWay

Jeg synest ikke setene i Sportline var så mye bedre, eller så ulike for den del, men har ikkje prøvekjørt de så veldig mye. De setene er alcantara, som noen er glad i og andre ikke. De har litt borrelåseffekt når du sitter på dem.

Setene er kanskje den største praktiske forskjellen på Sportline og vanlig, så jeg vil absolutt anbefale å prøvesitte om du vurderer Sportline.

Du må nesten høre med selger om å endre bestillingen.

morten69

#9
Det er en del mere utstyr på sportline kontra vanlig iv80. Det er svarte detaljer utvendig,sports ratt, alu pedaler, navigasjon, 20'' hjul og elektrisk bakluke.
Skoda Enyaq iv80 Sportline Quartz Grey
Skoda citygo 2020 grå
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium, solg
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

Bigdrago

Vanlig får du og med chrome delete, 20" felg, navigasjon og elektrisk bakluke:)
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

morten69

Sitat fra: Bigdrago på mandag 25. oktober 2021, klokken 20:14
Vanlig får du og med chrome delete, 20" felg, navigasjon og elektrisk bakluke:)
Ja, men da må du betale ekstra, på sportline er det inkludert.
Skoda Enyaq iv80 Sportline Quartz Grey
Skoda citygo 2020 grå
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium, solg
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

Bigdrago

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

VoltWay

Med min konfigurasjon ville bilen blitt billigere med Sportline, men jeg vil heller ha den vanlige utgaven.

Braxze

Sitat fra: VoltWay på fredag 29. oktober 2021, klokken 09:46
Med min konfigurasjon ville bilen blitt billigere med Sportline, men jeg vil heller ha den vanlige utgaven.

Kva er grunnen til det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA