Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2016 Tekna

Startet av JarleA, torsdag 02. september 2021, klokken 18:28

« forrige - neste »

JarleA

Prøvekjørte en 2016 modell som var kjørt 69000. Den hadde 11 at 12 barer på batteriet. Er ikke dette litt tidlig å miste en Bar? Stikk kontakt laderen var omtrent ikke brukt, så det er mulig den bare er blitt hurtiglada. Hva sier dere. Løp å kjøp eller bare løp? Det er for øvrig en Norsk bil.

Electric cars in Norway

#1
JarleA :+1:  Jeg håper du får svar. Jeg antar du har lest denne tråden der mange skrev hvor mange streker de hadde igjen?

Her:
https://elbilforum.no/index.php?topic=48624.0

Hvem har høyest km.stand uten å ha mistet en strek?

En Leaf med en strek mindre er det flere der som skriver.

leafnor

15% som dette minst betyr er plausibelt, selv om det er mer sjeldent (omtrent 2,8% tap i året).
Men finner du en som har alle strek så kan det være greit å gå for den, men det er nok ikke lenge til før den også mister streken.
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

JarleA

Prøvekjørte i går ca 3 mil. 1.5 mil på E6, og 1,5 mil på landevei med 50, 60 og 70 soner. Gikk fra 100 til 84% jeg synes dette er litt mye, men har svært lite erfaring med elbiler. Er det mye eller er det normalt?

Grosor

At medfølgende lader ikke er brukt kan jo også bety at forrige eier hadde ladeboks, den er jo egentlig ikke lov å bruke til permanent lading.

Ideelt sett skulle du fått lest av batterihelsen via Leafspy. Da kan du lese av antall hurtigladinger også.

2016 modell har vel alle 8år batterigaranti slik at man kan eie bilen en stund uten å bekymre seg så alt for mye for dette.

Min tanke er at det er et godt argument for å prute endel på bilen og om rekkevidden holder til den daglige tiltenkte bruken og bilen ellers er grei så kan det være et greit kjøp.

Jeg tenker at prisen er det avgjørende her, bilen bør være billig ift de andre på finn.no. Sjekk gjerne også medføgende dekk.

JarleA

Selger som er merkeforhandler skal ha 129 950,- Har tenk å legge inn et bud på 110 000,- kjøoer den hvis jeg får den for 120 000,- Jeg er ganske sikker på at den har stått til salgs siden februar.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA