Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

hvor mye taper batteriet seg i prosent

Startet av supst, onsdag 01. september 2021, klokken 13:15

« forrige - neste »

supst

Hei!
Har merket at batteriet på bilen min taper seg med ca 1% daglig da den står parkert.
Har nå stått parkert i 10 dager på en flyplass og sjekket med appen idag og er nå "brukt" 9% av HV batteriet.
Temperaturen har vært mellom 15-20 grader.

Er ikke dette mye?
Er en 2020 modell.

arthur

Ikke e-up, men hentet i går bilen (Hyundai Kona) på Gardermoen etter to uker og da hadde batteriet tapt seg 2% fra 80% til 78%. La meg legge til at bilen var da i tillegg kjørt til/fra et parkeringsområde 6-7 kilometer unna flyplassen. Var litt spent på tapet i prosent på batteriet så meget gledelig overrasket over resultatet da mange (forskjellige biler) rapporterer om stort tap mens parkert noen uker.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

RJK

Sitat fra: arthur på onsdag 01. september 2021, klokken 15:24
Ikke e-up, men hentet i går bilen (Hyundai Kona) på Gardermoen etter to uker og da hadde batteriet tapt seg 2% fra 80% til 78%. La meg legge til at bilen var da i tillegg kjørt til/fra et parkeringsområde 6-7 kilometer unna flyplassen. Var litt spent på tapet i prosent på batteriet så meget gledelig overrasket over resultatet da mange (forskjellige biler) rapporterer om stort tap mens parkert noen uker.
Høres ut som tapet ditt på Kona var kjøringen til og fra parkeringsområdet, med mindre du har en 2020/2021-modell med app-løsning.

Min bil kan stå 2-3 uker til tider, før det blir en langtur + mer kjøring, og merker ikke tap av rekkevidde, annet enn det den beregner ut fra temperatur, klima-instilling og snittforbruk.

Har også tider da jeg faktisk har litt mere rekkevidde når bilen hentes opp igjen, om det er varmere i være enn da den ble parkert sist.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

arthur

Sitat fra: RJK på onsdag 01. september 2021, klokken 17:56
Sitat fra: arthur på onsdag 01. september 2021, klokken 15:24
Ikke e-up, men hentet i går bilen (Hyundai Kona) på Gardermoen etter to uker og da hadde batteriet tapt seg 2% fra 80% til 78%. La meg legge til at bilen var da i tillegg kjørt til/fra et parkeringsområde 6-7 kilometer unna flyplassen. Var litt spent på tapet i prosent på batteriet så meget gledelig overrasket over resultatet da mange (forskjellige biler) rapporterer om stort tap mens parkert noen uker.
Høres ut som tapet ditt på Kona var kjøringen til og fra parkeringsområdet, med mindre du har en 2020/2021-modell med app-løsning.

Min bil kan stå 2-3 uker til tider, før det blir en langtur + mer kjøring, og merker ikke tap av rekkevidde, annet enn det den beregner ut fra temperatur, klima-instilling og snittforbruk.

Har også tider da jeg faktisk har litt mere rekkevidde når bilen hentes opp igjen, om det er varmere i være enn da den ble parkert sist.

2020-modell med appløsning produsert i Tsjekkia.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

jonrb

Sitat fra: supst på onsdag 01. september 2021, klokken 13:15
Hei!
Har merket at batteriet på bilen min taper seg med ca 1% daglig da den står parkert.
Har nå stått parkert i 10 dager på en flyplass og sjekket med appen idag og er nå "brukt" 9% av HV batteriet.
Temperaturen har vært mellom 15-20 grader.

Er ikke dette mye?
Er en 2020 modell.

Det høres litt mye ut ja. Du har ikke et aktivt avreisetidspunkt med klimaregulering? Altså slik at den varmer opp bilen en gang om dagen.
VW e-up! 2014
VW e-Golf FL 2017
Venter på ID BUZZ

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA