Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Redusert pris for Single motor-variantene

Startet av rowu98ab, onsdag 01. september 2021, klokken 08:23

« forrige - neste »

anorway

Kort oppsummert:

- Polestar 2 Single Motor Standard Range: Ny pris 349.000,-. (Satt ned fra 389.000,-)
- Polestar 2 Single Motor Long Range: Ny pris 389.000,-. (Satt ned fra 409.000,-)
- Polestar 2 Long Range Dual: Forblir den samme. 429.000,-.

De innså nok den tøffe konkurransen i markedet nå. Spesielt nå som Model Y er kommet, og prisen på Model 3 har vært slik den er.

E-Trond

Endelig har de skjønt det!  :+1:
Nå blir Polestar 2 en reell konkurrent til Model 3,Hyundai Kona og Kia E-Niro.
Da bli Polestar 2 en aktuell kandidat når vi bytter ut Ioniq.  :laugh:
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

cj

Prisreduksjon var helt nødvendig i dagens marked, men du må fortsatt ut med 70.000 ekstra om du vil ha med det som er standard på de fleste el biler; adaptive cruise control (Pilotpakke) og varmepumpe (Pluspakke).
Det er nok en deal breaker for de fleste.

hELgenen

Ja - plus og pilot tar nok de fleste med. Så 70k der.
Så vil nok alle ha vinterdekk : 20k der
Deretter kjøper vel de fleste matter + 1280 der

Da er vi oppe i over 440k bare der.

Mange vil nok dunke på hengerfeste også - 14k der også

Så da er vi langt over 450k

Ikke en voldsom pris - men så er jo ikke dette en stor bil.


E-Trond

Havner på 386 inkludert vinterhjul,hengerfeste
og diverse matter.
Ikke behov for adaptiv cruise,varmepumpe eller andre pakker på denne bilen.
Den har lang nok rekkevidde på vinteren til å erstatte dagens Ioniq.
Og kommer til å bli brukt som pendlerbil i områder med lite trafikk.
Så prismessig ligger den likt med E-Niro active.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

Limodriver

2WD kan det ikke selges mange av. Således har ikke prisreduksjonen særlig effekt for de fleste. En prisreduksjon på 30K for AWD slik at du kunne få en bil med Pilot, Plus, vinterdekk, hengerfeste og metallic til noe over 500K ville nok hatt større effekt og ført til at konkurrentene måtte skli litt lenger frem i skoene og vippe seg opp på tærne.

Prisreduksjonen har vel egentlig bare senket "fra" prisen. Det ville forundre meg om det er solgt en eneste bil til den laveste prisen.

Daniel_0007

Volvo og har kutta og prisen på xc40 starter på 439 900 for single motor.
Hvilken passer best for små barns familier? XC40 har vel litt større bagasje rom?

https://www.tv2.no/broom/14198838/
Model 3 2019 LR Rwd

E-Trond

Sitat fra: Limodriver på onsdag 01. september 2021, klokken 12:54
2WD kan det ikke selges mange av. Således har ikke prisreduksjonen særlig effekt for de fleste.

Det har nok ikke vært solgt særlig mange med 2wd nei.
Men det endrer seg nok nå.
Du kan altså nå få 2wd til 349 ferdig levert.
Det er 80000 mindre enn en 4wd.
Se hvor mange Tesla,Kia,Hyundai,Peugeot med 2wd som blir solgt.
Tviler på at folk flest synes at Polestar MÅ kjøpes med 4wd...
Det er prisen som er avgjørende.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

Vaduz

Du er ikke særlig glad i bil om du kjøper en forhjulstrekk polestar 2, det er faktisk nesten trist å tenke på at de lager det. Gav mening før i tiden, men nå er det vel utelukkende negativt. 

hELgenen

Sitat fra: Vaduz på onsdag 01. september 2021, klokken 18:19
Du er ikke særlig glad i bil om du kjøper en forhjulstrekk polestar 2, det er faktisk nesten trist å tenke på at de lager det. Gav mening før i tiden, men nå er det vel utelukkende negativt.

Vel,nå er testene jeg har lest overraskende positive mhp kjøreegenskaper på 2wd versjonen også.

E-Trond

Skulle gjerne hatt ny 4wd Polestar til 349 lapper jeg!  8)
Men nå er det slik at det ikke finnes.
Bakhjulsdrift er litt bedre,men der er utvalget begrenset til Id3 og Model 3.
Og har ikke lyst på noen av de to.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

Autodidact

32k eller mer av på AWD, så er den super-interessant igjen, for økningen de hadde på den gjorde den betydelig mindre fristende.

Jeg har kun interesse av AWD — uansett, så de kan sette ned de andre så mye de orker uten at det utgjør noen forskjell for mitt vedkommende.

Håkon

hELgenen

Sitat fra: Autodidact på torsdag 02. september 2021, klokken 20:04
32k eller mer av på AWD, så er den super-interessant igjen, for økningen de hadde på den gjorde den betydelig mindre fristende.

Jeg har kun interesse av AWD — uansett, så de kan sette ned de andre så mye de orker uten at det utgjør noen forskjell for mitt vedkommende.

Tja..hadde jeg fått den til 349 inkl. vinterdekk hadde jeg tatt den som pendlerbil istedenfor dagens i3.
Men det er klart - det er awd de fleste vil ha - men da vil jeg personlig også ha større plass til den prisen.

Pepsipepsi

Jeg tok ut en TMY men beholdt Polestaren i stedet. Tre grunner: Mye bedre 4w system, føles mye tryggere på glatte vinterveier. Lysene på Polestar er fantastiske. Det samme er er ryggeradar med autobrems.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA