Hei,
Vi hentet vår TM3 24.august, merket akkurat samme ulyd den samme dagen vi hentet den. Ga beskjed om dette dagen etter, fikk servicetime to uker senere. Teknikeren sa at dersom ulyden ble verre så måtte vi bare komme innom igjen.
6 dager senere kjørte vi til Tesla-senteret pga lyden bare ble verre og høyere, merket dette spesielt ved første hurtiglading. Da var ulyden der så og si hele tiden i 55 minutter!
Jeg viste en video av ulyden til teknikeren igjen og han sa at dette ikke hørtes noe bra ut, og at han var redd for at bilen bare kunne stoppe opp plutselig. For å unngå å bli hentet av Viking så ville han ta inn bilen med en gang, vi fikk en lånebil og dro derfra.
Dagen etter fikk vi melding om at bilen var ferdig på service. Da jeg møtte opp så sa de at de ikke fant noen problemer og at alt var i orden. Jeg nevnte blant annet at jeg aldri har hørt noen klage på en slik ulyd før, han mente at dette bare var pga den nye varmepumpa. Jeg spurte så om dette bare er en ulyd jeg må leve med? Dette svarte han «Ja, dessverre» på. Argumentene hans var at det er pga varmepumpa og at lyden kom til å komme og gå, men er spesielt merkbar nå pga sommervarmen. Jeg syns dette hørtes rart ut pga ulyden kom når vi varmet opp bilen også..
Jeg søkte på skiltnummere og eiere til de som hentet sin TM3 ca samtidig som oss. Fant da 5 personer som jeg sendte melding til og 4/5 svarte at de ikke hadde en slik ulyd i bilen sin. Etter dette så ringte jeg Tesla-service i Drammen og forklarte hele situasjonen. De sa at det ikke hørtes helt normalt ut og at de skulle be Tesla-Kritiansand om å sette opp en ny time til oss. Dette sa de på onsdag, og vi har fortsatt ikke hørt noe fra Tesla-KRS.
Ser at en av dere har vist videoen til en ved senteret i Kristiansand som sa at ulyden var helt normal. Syns dette er litt rart med tanke på at når jeg viste videoen 25.august og denne mandagen så sa de at det hørtes unormalt ut.
Har forresten også fått melding fra den siste jeg tok kontakt med, han fikk samme ulyd cirka en uke etter levering.