Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på Model Y

Startet av andy99, tirsdag 31. august 2021, klokken 14:54

« forrige - neste »

ginseng

Hei.

Tar dette inn i denne tråden.
Jeg har nylig kjøpt og skiftet til vinterdekk på Y'en.
Dette er da uten TPMS, da dette ikke var å anskaffe (Dekk Sjekk Askim).

Den har hittil vist det gule ikonet for dekktrykk (som forventet), nå viser det imidlertid at et dekk er punktert. Det blinker rødt og ber meg stoppe.


Spørsmålet er hva kan man gjøre? Jeg har endret dekkkonfigurasjonen på skjermen. Er det en slags resetfunksjon man kan kjøre for å prøve det kanskje?

Dekket er for øvrig ikke punktert  :)

Bidda

Oppdatering: Var inne med bilen tirsdag og de byttet ladeporten, feilmeldingen er nå borte.

Sitat fra: Bidda på fredag 01. oktober 2021, klokken 07:20
Noen andre: Får innimellom feilmelding om at den ikke kan lade (under kjøring) og har kommunikasjonsproblem mot en modul i ladetilkoblingen. Dårlig kontakt kanskje?
Har eid 70 biler hittil i livet, 54 har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMX 75 2017 og TMY LR 2021
Kona 2020 64kWh SOLGT
TMS 85 2015 SOLGT
Polestar 3 og Tesla CT reservert ;-)

Radial

Sitat fra: Bidda på fredag 29. oktober 2021, klokken 12:36
Oppdatering: Var inne med bilen tirsdag og de byttet ladeporten, feilmeldingen er nå borte.

Sitat fra: Bidda på fredag 01. oktober 2021, klokken 07:20
Noen andre: Får innimellom feilmelding om at den ikke kan lade (under kjøring) og har kommunikasjonsproblem mot en modul i ladetilkoblingen. Dårlig kontakt kanskje?

Fikk tilsvarende feil på ladedøra på 3'er lånebilen for en stund tilbake. Litt svak løsning hele porten egentlig, men skal vel være godt nok.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Fleur

Sitat fra: ginseng på torsdag 28. oktober 2021, klokken 14:46
Hei.

Tar dette inn i denne tråden.
Jeg har nylig kjøpt og skiftet til vinterdekk på Y'en.
Dette er da uten TPMS, da dette ikke var å anskaffe (Dekk Sjekk Askim).

Den har hittil vist det gule ikonet for dekktrykk (som forventet), nå viser det imidlertid at et dekk er punktert. Det blinker rødt og ber meg stoppe.


Spørsmålet er hva kan man gjøre? Jeg har endret dekkkonfigurasjonen på skjermen. Er det en slags resetfunksjon man kan kjøre for å prøve det kanskje?

Dekket er for øvrig ikke punktert  :)
Jeg har også bestilt dekk herfra. Ventet en stund på dem nå siden de mangler sensorer. Vet du når de får inn? Har ikke lyst til enda en tur til Askim for å montere dem senere. (får bilen i november /desember)

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk


Egl

Hver gang jeg legger ned baksetene og har litt vekt på så piper det for at setebeltet i midten ikke er festet. Jeg trykker på symbolet på skjermen som viser dette, men den blir ikke grå og lyden fortsetter en stund. Og for hver hump i veien så begynner den igjen... tips?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Handyman

Sitat fra: Egl på fredag 29. oktober 2021, klokken 23:31
Hver gang jeg legger ned baksetene og har litt vekt på så piper det for at setebeltet i midten ikke er festet. Jeg trykker på symbolet på skjermen som viser dette, men den blir ikke grå og lyden fortsetter en stund. Og for hver hump i veien så begynner den igjen... tips?
Meld feilen i appen. Det er en nokså vanlig feil som gjøre at varselet løser ut ved den minste vekt. Selv fraktet jeg sommerhjulene på nedslåtte seterygger uten beltevarsel, selv om det lå ting i klem i setet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

DagfinnN

Sitat fra: Egl på fredag 29. oktober 2021, klokken 23:31
Hver gang jeg legger ned baksetene og har litt vekt på så piper det for at setebeltet i midten ikke er festet. Jeg trykker på symbolet på skjermen som viser dette, men den blir ikke grå og lyden fortsetter en stund. Og for hver hump i veien så begynner den igjen... tips?
Fest setebeltene før du legger ned baksetet. Det enkleste er ofte det enkleste.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Handyman

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 30. oktober 2021, klokken 10:37
Sitat fra: Egl på fredag 29. oktober 2021, klokken 23:31
Hver gang jeg legger ned baksetene og har litt vekt på så piper det for at setebeltet i midten ikke er festet. Jeg trykker på symbolet på skjermen som viser dette, men den blir ikke grå og lyden fortsetter en stund. Og for hver hump i veien så begynner den igjen... tips?
Fest setebeltene før du legger ned baksetet. Det enkleste er ofte det enkleste.
Som quick-fix ja, men han bør jo uansett få Tesla til å fikse feilen. Det er nemlig en feil.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ginseng

Sitat fra: Fleur på fredag 29. oktober 2021, klokken 20:54
Sitat fra: ginseng på torsdag 28. oktober 2021, klokken 14:46
Hei.

Tar dette inn i denne tråden.
Jeg har nylig kjøpt og skiftet til vinterdekk på Y'en.
Dette er da uten TPMS, da dette ikke var å anskaffe (Dekk Sjekk Askim).

Den har hittil vist det gule ikonet for dekktrykk (som forventet), nå viser det imidlertid at et dekk er punktert. Det blinker rødt og ber meg stoppe.


Spørsmålet er hva kan man gjøre? Jeg har endret dekkkonfigurasjonen på skjermen. Er det en slags resetfunksjon man kan kjøre for å prøve det kanskje?

Dekket er for øvrig ikke punktert  :)
Jeg har også bestilt dekk herfra. Ventet en stund på dem nå siden de mangler sensorer. Vet du når de får inn? Har ikke lyst til enda en tur til Askim for å montere dem senere. (får bilen i november /desember)

Sent fra min SM-G991B via Tapatalk



Nei, de kunne ikke love noe tidspunkt dessverre. Det frister heller ikke med en tur dit igjen.
Det kan jo være at Tesla får de inn før dette. Vet ikke om det er noe prisdifferanse her.

espencapable

Sjekket med Tesla Tromsø. De hadde masse tpms på lager. 720kr/stk

Tes$a

Er det andre som får opp varsel om feil på overvåkningssystem for dekktrykk etter bytte til vinterhjul (originale fra Tesla)?

Jeg har sjekket og justert dekktrykket (var litt lite luft i det ene dekket), men varselet vil ikke forsvinne.

Klykken

Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 13:42
Er det andre som får opp varsel om feil på overvåkningssystem for dekktrykk etter bytte til vinterhjul (originale fra Tesla)?

Jeg har sjekket og justert dekktrykket (var litt lite luft i det ene dekket), men varselet vil ikke forsvinne.
Ser du trykket på skjermen, og hvor mange PSI har du fylt i hvert dekk?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tes$a

Sitat fra: Klykken på torsdag 04. november 2021, klokken 14:13
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 13:42
Er det andre som får opp varsel om feil på overvåkningssystem for dekktrykk etter bytte til vinterhjul (originale fra Tesla)?

Jeg har sjekket og justert dekktrykket (var litt lite luft i det ene dekket), men varselet vil ikke forsvinne.
Ser du trykket på skjermen, og hvor mange PSI har du fylt i hvert dekk?

Jeg fylte til nivået som står oppgitt på klistremerket i frontdøren.

Hvor ser jeg trykket på skjermen?

Handyman

Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 20:12
Sitat fra: Klykken på torsdag 04. november 2021, klokken 14:13
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 13:42
Er det andre som får opp varsel om feil på overvåkningssystem for dekktrykk etter bytte til vinterhjul (originale fra Tesla)?

Jeg har sjekket og justert dekktrykket (var litt lite luft i det ene dekket), men varselet vil ikke forsvinne.
Ser du trykket på skjermen, og hvor mange PSI har du fylt i hvert dekk?

Jeg fylte til nivået som står oppgitt på klistremerket i frontdøren.

Hvor ser jeg trykket på skjermen?
Det finner du i infofeltet for "Kort" nede til venstre på skjermen. Se punkt 3 på side 4 i manualen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA