Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på Model Y

Startet av andy99, tirsdag 31. august 2021, klokken 14:54

« forrige - neste »

geear

Hvis det er viktig så går det an å slå av auto skjermmodus, sette den i natt alltid, og la den stå på auto lysstyrke..

Handyman

Sitat fra: geear på lørdag 09. oktober 2021, klokken 08:38
Hvis det er viktig så går det an å slå av auto skjermmodus, sette den i natt alltid, og la den stå på auto lysstyrke..
Ja det funker, og slik jeg ofte gjør det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Macmons

2021 Tesla Model Y

2017 BMW i3

Ampéreson

Har en issue som er mer en plagsomhet eller manko på funksjonalitet. Når jeg setter bilen i park så justerer speilene seg, det høyre justerer seg unødvendig mye hver gang. Jeg justerer det opp og lagrer, men samme skjer neste gang igjen. Andre som har dette eller er det kun på min :police:
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

PionerThink

Fikk plutselig mail i fra Tesla i dag om service som skulle utføres på bilen hos Tesla SC i Kr.sand 15 min senere, uten å ha vært informert i forkant.
Ikke lenge etterpå kom det melding via app at bilen hadde gjennomgått service, men på toppen av det hele fikk jeg SMS om at bilen nå var ferdig og kunne hentes i Avenyen på Tesla SC i Kr.sand.
Hvis denne "servicen" er tatt "over the air" så skjønner jeg ikke all "fuzzen" de klarer å sette i gang? Er dette vanlig praksis fra Tesla?
Model Y LR Midn. Silver Met/Hvitt Interiør
Grå BMW i3 I01 2014-modell passert 100'km i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012, solgt
Grå Think 2001, USA-utgave, solgt.
BMW 120i Cab solskinnsbil
BMW X3 henger- og langtursbil, solgt.

sjokomelk

Alt av varesalg blir gjennomført som en service i systemet til Tesla. Jeg kjøpte nye vindusviskere til bilen min, og mens jeg står ved disken piper det i mobilen om at de takker for å ha levert inn bilen min. Og et par minutter etterpå piper det med service gjennomført. Så hvis de har lagt inn noe i systemet på deg, så kan dette skje. Bare å overse.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

geear

Hørtes rart ut, har også handla viskere og snent hos Tesla uten å få melding om at bilen er levert inn...

sjokomelk

I Stavanger/på Forus klarer de å gjøre det uten at du får varsler. I Haugesund klarer de ikke. :o :laugh:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

lars667

En liten avsporing her, men det er neimen ikke mange feil på disse bilene ser det ut til. Det meste her synes å være vanlige Tesla-annoyances, og veldig få reelle produksjonsfeil. Har også inntrykk av at det er lite trøbbel på facebook-gruppene jeg er på. Har inntrykk av at det har vært vesentlig mer på TM3-gruppene månedene etter utlevering.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Jeronan

Sitat fra: lars667 på søndag 24. oktober 2021, klokken 08:50
En liten avsporing her, men det er neimen ikke mange feil på disse bilene ser det ut til. Det meste her synes å være vanlige Tesla-annoyances, og veldig få reelle produksjonsfeil. Har også inntrykk av at det er lite trøbbel på facebook-gruppene jeg er på. Har inntrykk av at det har vært vesentlig mer på TM3-gruppene månedene etter utlevering.

The cars coming out of Shanghai are indeed a lot better compared to Fremont US produced cars.
Most of the TM3 issues were with the Fremont US produced cars that were delivered to Norway in 2019/2020. 
TM3's delivered in 2021 from Shanghai are much better as well, with few reported issues.

I have already clocked over 4000km with our Model Y and no issues so far. That was a different matter with our previous 2017 Model S 75D that spend most of it's time in the service centers first 2-3 months (though the 4 years after that it was mostly just failing door handles 1-2 times a year).
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Jeronan

Sitat fra: NSBkomfort på tirsdag 21. september 2021, klokken 15:34
Fikk akkurat en mobile service avtale i appen min. "EMEA - Model Y/3 AC Pipe Insulation Rework". Flere enn meg som har fått?

-

Any update on this if this is for all Q3 delivered Model Y? and what it actually does?
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Rosstopher

Mobile service kom og gjorde det hos meg. De tar ut frunk og setter på to selvklebende isolasjonsputer oppunder der AC-røra er. Tar maks 10 minutter.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Jeronan

Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 09:18
Mobile service kom og gjorde det hos meg. De tar ut frunk og setter på to selvklebende isolasjonsputer oppunder der AC-røra er. Tar maks 10 minutter.

:+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Rosstopher

Sitat fra: Jeronan på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 09:53
Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 26. oktober 2021, klokken 09:18
Mobile service kom og gjorde det hos meg. De tar ut frunk og setter på to selvklebende isolasjonsputer oppunder der AC-røra er. Tar maks 10 minutter.

:+1:

And to answer your other question: the mechanic said it had already been done on some cars, and they don't know until they open and check. So I assume they will add this to the first SC-visit for all Model Ys to make sure.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Jeronan

Mobile Service is at Rygge this coming friday, that is why I asked. To see if I can just drive over there and get it done, without having to create a service appointment just for this.

As so far, after more than 4000km, the car is issue free.  :) :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA