Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på Model Y

Startet av andy99, tirsdag 31. august 2021, klokken 14:54

« forrige - neste »

NSBkomfort

Fikk akkurat en mobile service avtale i appen min. "EMEA - Model Y/3 AC Pipe Insulation Rework". Flere enn meg som har fått?

-

leafster

Sitat fra: HalfAsleep på tirsdag 21. september 2021, klokken 15:33
Viskerne går så lenge jeg holder knappen, men ingen spylerveske kommer.

Trykker du hardt nok?

HalfAsleep

Sitat fra: leafster på tirsdag 21. september 2021, klokken 15:35
Sitat fra: HalfAsleep på tirsdag 21. september 2021, klokken 15:33
Viskerne går så lenge jeg holder knappen, men ingen spylerveske kommer.

Trykker du hardt nok?

Hvor hardt skal man trykke?  Er det en klikkefølelse?  Jeg mener jeg holdt den godt inne uten å kalle det hardt kanskje. 

leafster

Den har to nivåer. Lett trykk aktiverer visker én gang. Trykker man den videre inn og holder så kommer spylervæske. Ganske stor forskjell i hvor hardt man skal trykke. Mener og ha sett at det er flere som har lurt på dette. (Edit: Ja, man merker et "klikk" for neste nivå)

Otkristo

Sitat fra: NSBkomfort på tirsdag 21. september 2021, klokken 15:34
Fikk akkurat en mobile service avtale i appen min. "EMEA - Model Y/3 AC Pipe Insulation Rework". Flere enn meg som har fått?

-
Kan dette være en fiks på «metallskrapelyd» fra AC anelgget?

glx-rider

Sitat fra: Handyman på mandag 20. september 2021, klokken 21:57
Sitat fra: bmw2002 på mandag 20. september 2021, klokken 21:15
Har opplevd 2 Model Y med feiljusterte lys, med tanke på at jeg bare har møtt 3 biler i trafikken må man jo lure på om det er en vanlig feil.
Da TM3 kom hadde svært mange biler alt for høyt justerte lys. Ikke rart om det er slik med TMY også.
Veldig enkelt å justere dem ned. Det tar jo bare noen minutter å fikse selv.
How? Og hvordan dobbeltsjekker man at de er rett? Trodde dette krevde utstyr?


Sent from my iPad using Tapatalk

Handyman

Sitat fra: glx-rider på tirsdag 21. september 2021, klokken 21:06
Sitat fra: Handyman på mandag 20. september 2021, klokken 21:57
Sitat fra: bmw2002 på mandag 20. september 2021, klokken 21:15
Har opplevd 2 Model Y med feiljusterte lys, med tanke på at jeg bare har møtt 3 biler i trafikken må man jo lure på om det er en vanlig feil.
Da TM3 kom hadde svært mange biler alt for høyt justerte lys. Ikke rart om det er slik med TMY også.
Veldig enkelt å justere dem ned. Det tar jo bare noen minutter å fikse selv.
How? Og hvordan dobbeltsjekker man at de er rett? Trodde dette krevde utstyr?
Prøv deg frem. Juster ned så du ikke blender motgående biler, men fortsatt ser langt nok frem på nærlys. Det er ikke værre enn det. Kjører du på en mørk vei med biler i mot ser man det fort. På vinteren med reflekser på brøytestikkene er det enda enklere å se hvor langt lysene rekker. Still deg gjerne på et helt vannrett underlag mot en vegg, og finjuster slik at begge lyktene er like høye.
"It`s not Rocket science"
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

tmn

Jeg satte min Model 3 inn hos Tesla i 2019 pga. feiljusterte lykter. Så på fakturaen da, som forsåvidt var på 0 kroner, var spesifisert med Adjusted headlights to EU standard. Så de har vel en standardjustering inne hos dem, men som sikkert ikke blir gjort før utlevering av biler som kjører av båtene om dagen :-)
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

pekle

Sitat fra: glx-rider på tirsdag 21. september 2021, klokken 21:06
Sitat fra: Handyman på mandag 20. september 2021, klokken 21:57
Sitat fra: bmw2002 på mandag 20. september 2021, klokken 21:15
Har opplevd 2 Model Y med feiljusterte lys, med tanke på at jeg bare har møtt 3 biler i trafikken må man jo lure på om det er en vanlig feil.
Da TM3 kom hadde svært mange biler alt for høyt justerte lys. Ikke rart om det er slik med TMY også.
Veldig enkelt å justere dem ned. Det tar jo bare noen minutter å fikse selv.
How? Og hvordan dobbeltsjekker man at de er rett? Trodde dette krevde utstyr?
Her er metoden jeg følger på Model 3: https://www.fixyourtesla.com/3/HEADLIGHTS-ADJUST-EMEA-WALL-METHOD.html

Min er en sånn der venstre peker høyere enn høyre når jeg nullstiller, må da ta høyre to knepp opp, og venstre ett knepp ned. Har teipen permanent på garasjeveggen, så legger man kjapt merke til om de er på vei ut av kurs.

HalfAsleep

Da har jeg testet å trykke hardere på spylervesken og det var jaggu ett nivå til bak en "klikk".  Puh, da har jeg ikke oppdaget noen mangler enda!  Er veldig fornøyd med bilen så langt

Sindre M.

Sitat fra: Otkristo på tirsdag 21. september 2021, klokken 16:19
Sitat fra: NSBkomfort på tirsdag 21. september 2021, klokken 15:34
Fikk akkurat en mobile service avtale i appen min. "EMEA - Model Y/3 AC Pipe Insulation Rework". Flere enn meg som har fått?

-
Kan dette være en fiks på «metallskrapelyd» fra AC anelgget?
Så det er et vanlig problem med ulyd fra AC på Y? Har stusset over en klikke-/skrapeulyd som er langt fra lydbilde jeg opplevde på X...
2023 Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt Okt. 22

Jeronan

Sitat fra: NSBkomfort på tirsdag 21. september 2021, klokken 15:34
Fikk akkurat en mobile service avtale i appen min. "EMEA - Model Y/3 AC Pipe Insulation Rework". Flere enn meg som har fått?

-

Interesting. Haven't seen anything myself yet, but if all currently delivered Model Y are affected, then I think its going to be a long process to get through all cars.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Olatho

Sitat fra: NSBkomfort på tirsdag 21. september 2021, klokken 15:34
Fikk akkurat en mobile service avtale i appen min. "EMEA - Model Y/3 AC Pipe Insulation Rework". Flere enn meg som har fått?

La inn bestilling på montering av Homelink, og den serviceavtalen for er nå oppdatert med teksten din  i tillegg.
Så det er tydeligvis noe de tar fortløpende.  Estimert kostnad er 0, så det er greit for meg...

Jeronan

Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Tes$a

Er det noen andre som har hatt problemer med sidekameraene? Jeg fikk min Model Y for noen dager siden, og alle kameraene virket fra starten, men under en langtur i helgen fikk jeg først opp varsel om at høyre kamera var blendet eller ute av drift, før det samme varselet kom opp for venstre kamera. Nå virker ingen av de. Er det noen quick fix for dette, eller må jeg melde det inn til Tesla?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA