Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på Model Y

Startet av andy99, tirsdag 31. august 2021, klokken 14:54

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: espencapable på mandag 01. november 2021, klokken 09:05
Sjekket med Tesla Tromsø. De hadde masse tpms på lager. 720kr/stk
Merkelig, spesielt mtp at de koster 3300,- hos andre servicesenter i landet. Sikker på det var BLE-versjonen du fikk info om, ikke den gamle 433Mhz typen?

Tes$a

Sitat fra: Handyman på torsdag 04. november 2021, klokken 20:22
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 20:12
Sitat fra: Klykken på torsdag 04. november 2021, klokken 14:13
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 13:42
Er det andre som får opp varsel om feil på overvåkningssystem for dekktrykk etter bytte til vinterhjul (originale fra Tesla)?

Jeg har sjekket og justert dekktrykket (var litt lite luft i det ene dekket), men varselet vil ikke forsvinne.
Ser du trykket på skjermen, og hvor mange PSI har du fylt i hvert dekk?

Jeg fylte til nivået som står oppgitt på klistremerket i frontdøren.

Hvor ser jeg trykket på skjermen?
Det finner du i infofeltet for "Kort" nede til venstre på skjermen. Se punkt 3 på side 4 i manualen.

Der står det bare -- psi, så antar at det da er noe feil med selve overvåkningssystemet, og ikke dekktrykket?

Radial

Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 21:21
Sitat fra: Handyman på torsdag 04. november 2021, klokken 20:22
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 20:12
Sitat fra: Klykken på torsdag 04. november 2021, klokken 14:13
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 13:42
Er det andre som får opp varsel om feil på overvåkningssystem for dekktrykk etter bytte til vinterhjul (originale fra Tesla)?

Jeg har sjekket og justert dekktrykket (var litt lite luft i det ene dekket), men varselet vil ikke forsvinne.
Ser du trykket på skjermen, og hvor mange PSI har du fylt i hvert dekk?

Jeg fylte til nivået som står oppgitt på klistremerket i frontdøren.

Hvor ser jeg trykket på skjermen?
Det finner du i infofeltet for "Kort" nede til venstre på skjermen. Se punkt 3 på side 4 i manualen.

Der står det bare -- psi, så antar at det da er noe feil med selve overvåkningssystemet, og ikke dekktrykket?

Du må egentlig kjøre noen hundre meter før alle sensorene kommer til live, over en viss hastighet også. Manualen sier hva du skal gjøre.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Klykken

#78
Dugg og dråper i tåkelys frem på min.
http://imgur.com/a/jdSveUO

E: tilføyer det at jeg er klar over at dugg er normalt tildels, men ikke dråper. Det tilsier at enten drenering eller lufting ikke fungerer optimalt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tes$a

Sitat fra: Radial på torsdag 04. november 2021, klokken 21:42
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 21:21
Sitat fra: Handyman på torsdag 04. november 2021, klokken 20:22
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 20:12
Sitat fra: Klykken på torsdag 04. november 2021, klokken 14:13
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 13:42
Er det andre som får opp varsel om feil på overvåkningssystem for dekktrykk etter bytte til vinterhjul (originale fra Tesla)?

Jeg har sjekket og justert dekktrykket (var litt lite luft i det ene dekket), men varselet vil ikke forsvinne.
Ser du trykket på skjermen, og hvor mange PSI har du fylt i hvert dekk?

Jeg fylte til nivået som står oppgitt på klistremerket i frontdøren.

Hvor ser jeg trykket på skjermen?
Det finner du i infofeltet for "Kort" nede til venstre på skjermen. Se punkt 3 på side 4 i manualen.

Der står det bare -- psi, så antar at det da er noe feil med selve overvåkningssystemet, og ikke dekktrykket?

Du må egentlig kjøre noen hundre meter før alle sensorene kommer til live, over en viss hastighet også. Manualen sier hva du skal gjøre.

Jeg har kjørt flere mil siden varselet dukket opp (og siden jeg sjekket dekktrykket), men det vil ikke forsvinne :-\

Radial

Sitat fra: Tes$a på fredag 05. november 2021, klokken 21:11
Sitat fra: Radial på torsdag 04. november 2021, klokken 21:42
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 21:21
Sitat fra: Handyman på torsdag 04. november 2021, klokken 20:22
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 20:12
Sitat fra: Klykken på torsdag 04. november 2021, klokken 14:13
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 13:42
Er det andre som får opp varsel om feil på overvåkningssystem for dekktrykk etter bytte til vinterhjul (originale fra Tesla)?

Jeg har sjekket og justert dekktrykket (var litt lite luft i det ene dekket), men varselet vil ikke forsvinne.
Ser du trykket på skjermen, og hvor mange PSI har du fylt i hvert dekk?

Jeg fylte til nivået som står oppgitt på klistremerket i frontdøren.

Hvor ser jeg trykket på skjermen?
Det finner du i infofeltet for "Kort" nede til venstre på skjermen. Se punkt 3 på side 4 i manualen.

Der står det bare -- psi, så antar at det da er noe feil med selve overvåkningssystemet, og ikke dekktrykket?

Du må egentlig kjøre noen hundre meter før alle sensorene kommer til live, over en viss hastighet også. Manualen sier hva du skal gjøre.

Jeg har kjørt flere mil siden varselet dukket opp (og siden jeg sjekket dekktrykket), men det vil ikke forsvinne :-\

Da må det nok feilmeldes ja... Som tidligere nevnt her ,mulig du feilaktig har fått den gamle typen sensorer istedenfor BT.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Handyman

Sitat fra: Tes$a på fredag 05. november 2021, klokken 21:11
Jeg har kjørt flere mil siden varselet dukket opp (og siden jeg sjekket dekktrykket), men det vil ikke forsvinne :-\
Har du resatt TMPS på servicemenyen?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tes$a

Sitat fra: Radial på fredag 05. november 2021, klokken 21:36
Sitat fra: Tes$a på fredag 05. november 2021, klokken 21:11
Sitat fra: Radial på torsdag 04. november 2021, klokken 21:42
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 21:21
Sitat fra: Handyman på torsdag 04. november 2021, klokken 20:22
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 20:12
Sitat fra: Klykken på torsdag 04. november 2021, klokken 14:13
Sitat fra: Tes$a på torsdag 04. november 2021, klokken 13:42
Er det andre som får opp varsel om feil på overvåkningssystem for dekktrykk etter bytte til vinterhjul (originale fra Tesla)?

Jeg har sjekket og justert dekktrykket (var litt lite luft i det ene dekket), men varselet vil ikke forsvinne.
Ser du trykket på skjermen, og hvor mange PSI har du fylt i hvert dekk?

Jeg fylte til nivået som står oppgitt på klistremerket i frontdøren.

Hvor ser jeg trykket på skjermen?
Det finner du i infofeltet for "Kort" nede til venstre på skjermen. Se punkt 3 på side 4 i manualen.

Der står det bare -- psi, så antar at det da er noe feil med selve overvåkningssystemet, og ikke dekktrykket?

Du må egentlig kjøre noen hundre meter før alle sensorene kommer til live, over en viss hastighet også. Manualen sier hva du skal gjøre.

Jeg har kjørt flere mil siden varselet dukket opp (og siden jeg sjekket dekktrykket), men det vil ikke forsvinne :-\

Da må det nok feilmeldes ja... Som tidligere nevnt her ,mulig du feilaktig har fått den gamle typen sensorer istedenfor BT.

Nei, hvordan gjør jeg det på Model Y? Har forøvrig lest at man ikke bør resette før man er helt sikker på at dekktrykket er riktig, ettersom den da vil kalibrere seg etter gjeldende dekktrykk?

Nå viser den dekktrykket for alle dekkene untatt ett, men svinger mellom 42 psi og 44 psi. Jeg forsøkte også å fylle luft i dekket som ikke viser dekktrykk, men får først opp 39 psi og deretter noe som ser ut som en feilmelding. Antar at det da er sensoren eller noe med selve dekket det er feil med, og at jeg da kanskje helst bør parkere bilen til jeg har fått den på service?

Zett

Sitat fra: Tes$a på tirsdag 09. november 2021, klokken 20:38
Nå viser den dekktrykket for alle dekkene untatt ett, men svinger mellom 42 psi og 44 psi. Jeg forsøkte også å fylle luft i dekket som ikke viser dekktrykk, men får først opp 39 psi og deretter noe som ser ut som en feilmelding. Antar at det da er sensoren eller noe med selve dekket det er feil med, og at jeg da kanskje helst bør parkere bilen til jeg har fått den på service?

Hvis svingningen er etter litt kjøring er det normalt, trykket øker når dekket blir varmt.

Og du kan kjøre med bilen hvis du visuelt sjekker at dekket ikke er litt flatt og ellers er oppmerksom mens du kjører. Det gjorde vi i gamle dager før vi fikk TPMS og det gikk jo stort sett bra.

espencapable

Sitat fra: geear på torsdag 04. november 2021, klokken 21:11
Sitat fra: espencapable på mandag 01. november 2021, klokken 09:05
Ja, er nytypen. Ser at Megahjul setter et tillegg på 3000kr ca ved bestilling av 4stk tpms sensorer.
Sjekket med Tesla Tromsø. De hadde masse tpms på lager. 720kr/stk
Merkelig, spesielt mtp at de koster 3300,- hos andre servicesenter i landet. Sikker på det var BLE-versjonen du fikk info om, ikke den gamle 433Mhz typen?

Autowinder

#85
Korsryggstøtte er borte på passasjersiden ift. TM3, ikke noen stor sak, men det kuttes der det går ser det ut til.
Jeg er heller ikke i stand til å høre lyd fra ekstern høyttaler ved sakte fart. Men det er ikke noe jeg savner. Og det høres ut som bakseteryggene har fått motorisert inngrep fra hendelene for innstilling på seteryggene. Ladekladden har blitt strippet for Philip Hauge innstikket, bare Shuko, og da maks 13A ladehastighet. Ellers er hjulstøyen mindre, men lydanlegget lyder vel så bra som tidligere. Måtte flytte servo fra standard til sport da bilen virket litt mer nervøs enn 3'eren. Alt i alt er det aller meste et løft så langt. Det eneste jeg har funnet er en liten duggflekk eller noe, på glasset foran kameraet på høyre B-stolpe. Fikk et varsel i tunnel om at det var tildekket. Trodde det var helt vanntett, men får følge med.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Macmons

#86
Det virker på meg at Model Y er svært sensitiv på sand/grus på bremsesystemet.
Vanlig sand/grus for å forhindre for glatte veier er standard her hos oss.

Idag var det nesten pinlig å kjøre, da det skramlet/hylte/kvinte fra minst et av hjulene.
Prøvde bråbremsing med bruk av bremsepedal, til liten eller ingen nytte.

Kan legge til at gjennom alle år med fossil bil, så kan jeg ikke erindre mange slike liknende tilfeller.

Noen som har en løsning på dette?
2021 Tesla Model Y

2017 BMW i3

hELgenen

Normalt så kan man rygge litt for å løsne grus som har kilt seg fast.

elhansen

Ikke hatt spesielt problemer med dette på y, men sleit veldig med den forrige bilen jeg hadde. Skapet nesten hver gang jeg kjørte inn på skauen. Tenker rygging funker fint. Evt hard bremsing. Lyden er helt grusom og høres ut som det kommer en gammal bil kjørende😂

Radial

Sitat fra: Macmons på søndag 19. desember 2021, klokken 11:55
Det virker på meg at Model Y er svært sensitiv på sand/grus på bremsesystemet.
Vanlig sand/grus for å forhindre for glatte veier er standard her hos oss.

Idag var det nesten pinlig å kjøre, da det skramlet/hylte/kvinte fra minst et av hjulene.
Prøvde bråbremsing med bruk av bremsepedal, til liten eller ingen nytte.

Kan legge til at gjennom alle år med fossil bil, så kan jeg ikke erindre mange slike liknende tilfeller.

Noen som har en løsning på dette?

Hvilke felger bruker du?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA