Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rust på hjullager

Startet av oy5tein, torsdag 21. oktober 2021, klokken 09:35

« forrige - neste »

k1

Sitat fra: trykkertor på fredag 17. desember 2021, klokken 17:37
Sitat fra: geear på torsdag 16. desember 2021, klokken 15:31

Her er resultatet under omlegging til vinterhjul. Dønn strøkent.

   [ You are not allowed to view this attachment ]
Hva har du sprayet på her?
Ser jo dønn strøkent ut.

Slik ser mine ut. Bilen er 3mnd gammel.

Hvilken cortec vpci brukte du geear (er jo en drøss av ulike typer (#)), og hvor får man tak i det?  :+1:

Ingeniøren

#16
Sitat fra: k1 på fredag 17. desember 2021, klokken 23:32
Sitat fra: trykkertor på fredag 17. desember 2021, klokken 17:37
Sitat fra: geear på torsdag 16. desember 2021, klokken 15:31

Her er resultatet under omlegging til vinterhjul. Dønn strøkent.

   [ You are not allowed to view this attachment ]
Hva har du sprayet på her?
Ser jo dønn strøkent ut.

Slik ser mine ut. Bilen er 3mnd gammel.

Hvilken cortec vpci brukte du geear (er jo en drøss av ulike typer (#)), og hvor får man tak i det?  :+1:

Dette er nok lagt på når bilen var kliss ny og tilnærmet ubrukt -  ser nok annerledes ut her og på andre siden av vinteren... For øvrig helt normalt. Legg på litt aluminiumspasta så synes det knapt  :+1:

For øvrig liker jeg streken på låseskruen for skiva - slik skal det være  :)
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

geear

#17
Sprøytet det på litt etter utlevering, husker ikke hvor mange dager/uker, men bildet herfra er nå nylig ved omlegging til vinterhjul for et par uker siden. Kan legge ut nytt bilde til våren igjen.

Type ja, hadde jeg bare husket hvilken, det er enten 368 eller 369, men jeg må ta en testspray i garasjen for å se hvilken at de som herder på den måten, har begge to. De har også forskjellig beskyttelsestid.

Vet ikke hvor man får tak i på privatmarkedet. Boksene jeg har er noen jeg tok hjem for å teste i forbindelse med innkjøp av preserveringsmidler til rigg. Presserv AS forhandler det i Norge, men selger nok kun til bedrifter. Uansett oppnår en mesteparten av effekten på andre måter med olje/fettbaserte midler, men jeg liker ikke tanken på å ha noe der som kryper inn i gjengene, og derfor syns jeg denne sprayen var et godt alternativ akkurat her.

Edit: Googla litt og kom over denne, ser ut som den inneholder samme korrosjonsinhibitor, og beskrivelsen minner om en av de to typene jeg har, men kan ikke garantere at dette er riktig type, den ene bør hinna fjernes mekanisk, mens den andre er såpass tynn at det ikke er nødvendig: https://realmarine.no/collections/kjemi-vci-tilsatsmidler/products/vappro-868a-vci-vokscoating-400ml

k1

#18
Da tester vi den   :+1:

*Edit tommel feil vei  ::)

trykkertor

Ser flere mc-forhandlere reklamerer for noe som heter ACF-50.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA