Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2021.32.5

Startet av skysurfer, tirsdag 31. august 2021, klokken 12:32

« forrige - neste »

skysurfer

Da er 2021.32.5 installert på flere biler i USA. Ingen releasenotes ennå.
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

itje

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

MuskElBil

Ser ut til å være kun refresh S foreløpig ut fra Vin serie på installasjoner.
2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

HKS

Rulles nå ut på både 3/Y og også S og X pre-refresh.
Har kommet på en X 100D i Norge i følge TeslaFi.

Oppdaterte release notes:
https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2021.32.5/release-notes
Tesla Model 3 Long Range

RuneW

"The cabin camera above your rearview mirror can now detect and alert driver inattentiveness while Autopilot is engaged."

Noen som aner om dette betyr mindre nagging om å holde i styret?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Tuxedo

Det med å holde i rattet er vel et EU-regulativ som Tesla ikke uten videre kan erstatte med noe annet.

turfsurf

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 01. september 2021, klokken 17:30
Det med å holde i rattet er vel et EU-regulativ som Tesla ikke uten videre kan erstatte med noe annet.
Kravet er vel ikke direkte å detektere at fører holder i styret?
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

#7
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 01. september 2021, klokken 17:30
Det med å holde i rattet er vel et EU-regulativ som Tesla ikke uten videre kan erstatte med noe annet.

Tuxedo  :+1: det er korrekt, slik jeg også ser det. Men jeg har sett en nyhet der det foreslås endringer ift dette EU-regulativ.... uten at jeg helt har satt meg inn i selve endringene... Men jeg tror noe er på gang... tar bare veeeldig lang tid før EU landene er like frie&åpne på slikt som f eks vi ser i California. Der kan de jo slippe rattet..under visse omstendigheter, eller tar jeg feil her?

Les LA Times:

https://www.latimes.com/business/story/2021-04-19/tesla-on-autopilot-kills-two-where-are-the-regulators

Handyman

Sitat fra: RuneW på onsdag 01. september 2021, klokken 15:18
"The cabin camera above your rearview mirror can now detect and alert driver inattentiveness while Autopilot is engaged."

Noen som aner om dette betyr mindre nagging om å holde i styret?
Heller motsatt. Med aktivt system vil du få lyd og skjermvarsler om du ikke følger tilstrekkelig med.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ladov

Det er vel ikke vanlig at den typen krav har tilbakevirkende kraft? Om noe så vil det kanskje kreves på nye biler.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

turfsurf

Sitat fra: Handyman på onsdag 01. september 2021, klokken 22:48
Heller motsatt. Med aktivt system vil du få lyd og skjermvarsler om du ikke følger tilstrekkelig med.
Kommer jo an på om de implementerer det som enten/eller eller både/og type system. Hvis de har tre input (setevekt, rattmoment, kamera) burde det jo holde at to flagger grønt.

Det hadde vært greit å ikke måtte henge i rattet. Holder jeg med begge hender så trigger jeg momentsensoren.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Handyman

Sitat fra: turfsurf på torsdag 02. september 2021, klokken 05:59
Sitat fra: Handyman på onsdag 01. september 2021, klokken 22:48
Heller motsatt. Med aktivt system vil du få lyd og skjermvarsler om du ikke følger tilstrekkelig med.
Kommer jo an på om de implementerer det som enten/eller eller både/og type system. Hvis de har tre input (setevekt, rattmoment, kamera) burde det jo holde at to flagger grønt.

Det hadde vært greit å ikke måtte henge i rattet. Holder jeg med begge hender så trigger jeg momentsensoren.
Enig i tankegangen. Hvis jeg skal tippe, så starter de etter føre-var-prinsippet. Når de kan verifisere at systemet er sikkert nok, kan det hende de endrer det, dersom reglene tillater det.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tuxedo

Tydelig fra Teslafi at denne kun er for HW3, I hvert fall foreløpig.

geear


skysurfer

Er biler med både AP2 og AP2.5 som har fått denne...
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA