Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

pris på nytt batteri

Startet av kjølholdt, tirsdag 31. august 2021, klokken 08:28

« forrige - neste »

kjølholdt

Ser at tesla nå har kommet med pris på batteri til 85 kwh modellene . 180 tusen med pant for det gamle. her snakker vi om å hive kunden under bussen !
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

JorEl

#1
Kanskje Tesla ikke vil ha inn gamle batterier igjen. Koster for mye å oppbevare eller kvitte seg med, på en økologisk forsvarlig måte. ??? :o :( ::) :-X :-\
Kjekt at Tesla begynner med dette, men håper prisen kan komme ned til 80knok..
Når min S ruller mot graven så kanskje jeg heller skal lage meg en stor Powerwall++, selge aluminiumet, gi bort deler fra bilen til mine Teslavenner, og bruke 180.000kr på en ny bil ;)

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Thomatene

Sitat fra: kjølholdt på tirsdag 31. august 2021, klokken 08:28
Ser at tesla nå har kommet med pris på batteri til 85 kwh modellene . 180 tusen med pant for det gamle. her snakker vi om å hive kunden under bussen !

Min snart 8 år gamle S fikk havari på hovedbatteri nylig og med 1 mnd igjen på 8 års garantien. Får bilen tilbake om et par uker med refurbished batteri og alt dekket av Tesla. Tydeligvis risiko å være uten garanti....

Vet noen her om man får helt nytt batteri for 180k eller om det er et refurbished?

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

JorEl

Flott link Klykken :+1:

Fjær i hatten til tocn og Bosch.
Håper Tesla gir gass :P
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Veggen



Sitat fra: Thomatene
Min snart 8 år gamle S fikk havari på hovedbatteri nylig og med 1 mnd igjen på 8 års garantien. Får bilen tilbake om et par uker med refurbished batteri og alt dekket av Tesla. Tydeligvis risiko å være uten garanti....

Vet noen her om man får helt nytt batteri for 180k eller om det er et refurbished?

Samme her, 3 uker igjen av batterigarantien.
Har fått beskjed om at det er bestilt et batteri, men de sa ikke noe om hva slags.
Kunne godt betalt for mellomlegget for å få et helt nytt.

Fikk du lånebil?

Klykken

Du skal få tilbud om lånebil på garantisaker.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Thomatene

Sitat fra: Klykken på tirsdag 31. august 2021, klokken 15:46
Du skal få tilbud om lånebil på garantisaker.
Ja jeg fikk lånebil...model3 i 4 uker...

Marius76

Jeg fikk byttet til et refurbished batteri for noen måneder siden. Med 5 års reklamasjon så regner jeg det som ganske safe å eie en gammel Model S i så måte.
Men, jeg kunne tenkt meg en ny 90 batteripakke om et par år. Elsker bilen min, og det hadde vært kjekt med et helt nytt og bedre batteri.
Forhåpentligvis vil disse bli en god del billigere fremover. Hva tror folkens et nytt 90 batteri vil koste i 2024 feks?

kjølholdt

Jeg bille ikke tatt for gitt at Tesla mener et refurbished batteri som du har fått i garantiperioden skal ha 5 års garanti ! Du må krangle med de !
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Marius76

Det regner jeg med :)
Men det må håpes på at det kan fikses, enten av Tesla eller av Bosch, for en relativt billig penge.
Hvis ikke kranglingen skulle føre frem altså.

shooter

Sitat fra: Marius76 på tirsdag 31. august 2021, klokken 21:34
Jeg fikk byttet til et refurbished batteri for noen måneder siden. Med 5 års reklamasjon så regner jeg det som ganske safe å eie en gammel Model S i så måte.
Det er ikke 5 nye år med reklamasjon på batteriet.
E55
P90
P85

692

Sitat fra: Marius76 på tirsdag 31. august 2021, klokken 21:34
Forhåpentligvis vil disse bli en god del billigere fremover. Hva tror folkens et nytt 90 batteri vil koste i 2024 feks?

Det samme som i dag +/- 5,00 NOK

JLie

Sitat fra: shooter på onsdag 01. september 2021, klokken 10:59
Sitat fra: Marius76 på tirsdag 31. august 2021, klokken 21:34
Jeg fikk byttet til et refurbished batteri for noen måneder siden. Med 5 års reklamasjon så regner jeg det som ganske safe å eie en gammel Model S i så måte.
Det er ikke 5 nye år med reklamasjon på batteriet.


Eller sagt på en annen måte: Reklamasjonsretten gjelder kun hvis du har betalt for batteriet. Da trer forbrukerkjøpsloven i kraft, hvilket betyr at du har 5 års reklamasjonsrett på produktet du har kjøpt.

Hvis du har fått batteriet på garanti, gjelder i utgangspunktet bare den samme garantien som ble gitt fra bilen var ny, altså 8 år fra førstegangsregistrering.
Tesla Model S 90d - 2016

amrois

Jeg er på ingen måte jurist, men jeg er ganske sikker på at man har reklamasjonsrett i 5 år på byttede deler, uavhengig av om man har betalt selv eller fått jobben gjort på garanti/reklamasjonsrett. Jeg har hatt tilfeller med kjøleskap og vaskemaskin som har måttet bytte elektronikkmodul innenfor 5 år fra kjøpsdato, og der byttedelene har feilet på nytt innen 5 år fra reparasjonsdato (og mer enn 5 år fra kjøpsdato). I begge tilfeller ble ny modul byttet kostnadsfritt. Jeg skjønner ikke at et batteri til elbil skal være noe anderledes. Hvordan begrunner du at det ikke gis ny reklamasjonsrett?
ID4 Pro Perf Tech

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA