Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Augemented reality i vinduet i EQC

Startet av Olavsen1, mandag 30. august 2021, klokken 18:17

« forrige - neste »

Olavsen1

Hei !
Mener å huske at EQC demobil hadde anvisning med piler og gatenavn i vinduet når navi var aktivert. Men på min EQC får jeg bare visning i skjerm. Har ikke EQC denne funksjonen, eller er det en måte å aktivere dette på🤔

Grosor

Bruker sjelden navi så husker ikke helt nøyaktig hva som vises og er også litt usikker på hvilke piler du evt savner. Jeg mener jeg får symboler som viser f.eks hvilken arm jeg skal ta av i rundkjøringen og avstand/nedtelling til punktet hvor jeg skal utføre manøveren. Litt usikker på gatenavn, men det stemmer nok det.

Man kan stille inn head up displayet via menyen og da er det selvfølgelig viktig at man har justert det slik at man ser hele bildet. Innholdet i displayet justeres i samme menyen.

Til slutt kan det være en god idé å laste ned Mercedes guides fra app store/google play. Der finner du svar på det meste. Er video rundt funksjonene til Head up i appen.

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jevel

Eneste innstilling jeg har funnet i bilen er muligheten til å slå på gatenavn i AR på displayet i bilen. Ikke funnet noe som gir dette i HUD.

Grosor

Sjekket nå i morges og det er gatenavn i HUD når man navigerer til et mål ihvertfall.

jevel


Grosor

Nå glimrer jo trådstarter med sitt fravær her, men jeg forstod det slik at han savner ansvisning i HUD lik den han får på skjermen.

Hvis det er den AR visningen jeg ser på skjermen min så er det klart at den får man ikke i HUD på C klasse.

Da er det sikkert meg som misforstår hva han mangler.

Toalmar

Det er nok AR han har sett på demobilen, men om det er i HUD eller NAVI vet jeg ikke.
Tipper på NAVI, men vi får tro TS stikker innom her igjen og informerer oss  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Olavsen1

Kanskje jeg blander litt Begreper når jeg forklarer meg, men det jeg spør om er om piler, og gatenavn kan vises i frontrute slik som EQS demo viser. Jeg får opp noen små piler som viser veivalg i hud. Men ville gjerne hatt visning av de blå pilene som kommer i skjermen, opp på frontrute

jevel

Og svaret på det er nei.

Du får bare de små pilene og navn på neste veg du skal inn på / vegen du kjører på om du ikke har noen umiddelbare avkjøringer / veivalg.

Olavsen1

Det var kjedelig, hadde vært så bra om det hadde vært mulig å få den i frontruta😩

jevel

Der er vi enige, men HUDen på EQC er ganske mye mindre avansert enn hos EQS både i funksjon men ikke minst i oppløsning på selve grafikken.

Pitil

Dette er vel noe som er under utvikling hele tiden. EQS kommer med en videreutvikling fra EQC slik jeg har skjønt det. På biler som er på markedet i dag, er det vel bare Audi Q4 som har det integrert på HUD, så vidt meg bekjent.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

turfsurf

Alle MEB bilene og Ioniq 5 / EV6 har vel dette.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Pitil

Sitat fra: turfsurf på onsdag 01. september 2021, klokken 22:11
Alle MEB bilene og Ioniq 5 / EV6 har vel dette.
Godt poeng, tror kanskje du har rett


Sent from my iPhone using Tapatalk
Tidligere:
Audi 100 Avant 2,3 E Quattro 1991 mod
Audi A6 Avant 2,4 Quattro 1999 mod
Audi A6 allroad 2,7 tdi 2011 mod
e-Golf 2018
Audi e-tron 50 Advanced Business++
Har nå:
Tesla model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA