Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

How annoying...

Startet av litium, lørdag 24. juli 2021, klokken 01:04

« forrige - neste »

Jeronan

Sitat fra: Rævedilter på mandag 26. juli 2021, klokken 16:19
Sitat fra: Ole Petter på mandag 26. juli 2021, klokken 00:01
Enten er konkurrenter milevis framfor Tesla når det gjelder skiltlesing eller så vil få et stort problem i 2022 når alle nye biler skal være elektronisk låst fartsgrense på ihht til EU 😱

Det er ikkje snakk om elektronisk "låsing", enten blir det varsling eller fartsperre som kan overstyres.

Yes going to be fun around Hamar on the new part of E6, where Tesla will then go in full brakes and slow down to 50km/h. Good luck overriding that and go into a constant battle with the speed limiter wanting you to drive 50 km/h on a 110 km/h highway.

This is going to be outright dangerous and idiotic. Technology is just not there yet and reliable enough for such drastic regulation to be taken into law.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

geear

Sitat fra: Jeronan på søndag 15. august 2021, klokken 21:37
Sitat fra: Ole Petter på mandag 26. juli 2021, klokken 00:01
Enten er konkurrenter milevis framfor Tesla når det gjelder skiltlesing eller så vil få et stort problem i 2022 når alle nye biler skal være elektronisk låst fartsgrense på ihht til EU 😱

Mobileye has a patent on road sign recognition. Other car manufacturers use Mobileye.

Tesla and Mobileye can no longer see eye to eye after the AP1 fallout, so Tesla is forced to find a different way of road sign recognition that doesn't infringe on the patent of Mobileye.

Tesla cannot even make their Automatic wipers work correctly still, which has been in Beta for almost 5 years now.

Now they also plan to remove the radar on future cars, as again Tesla thinks they can do better.

Going to be fun times.  ::) :P
Camera based auto wipers got introduced sometime in 2018, so not quite 5 years (but disappointing anyway).

Jeronan

Sitat fra: geear på søndag 15. august 2021, klokken 22:20
Sitat fra: Jeronan på søndag 15. august 2021, klokken 21:37
Sitat fra: Ole Petter på mandag 26. juli 2021, klokken 00:01
Enten er konkurrenter milevis framfor Tesla når det gjelder skiltlesing eller så vil få et stort problem i 2022 når alle nye biler skal være elektronisk låst fartsgrense på ihht til EU 😱

Mobileye has a patent on road sign recognition. Other car manufacturers use Mobileye.

Tesla and Mobileye can no longer see eye to eye after the AP1 fallout, so Tesla is forced to find a different way of road sign recognition that doesn't infringe on the patent of Mobileye.

Tesla cannot even make their Automatic wipers work correctly still, which has been in Beta for almost 5 years now.

Now they also plan to remove the radar on future cars, as again Tesla thinks they can do better.

Going to be fun times.  ::) :P
Camera based auto wipers got introduced sometime in 2018, so not quite 5 years (but disappointing anyway).

I got it with our Model S in Nov.1 2017. So the Beta was already active then. 4 years is still stupid long for a problem that was already solved ages ago.  :-X
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

geear

#18
Very strange, as my X did not have it when I received it in the end of Nov 2017. I am pretty sure X and S received it at the same time..

Edit: well, barely 2018: 1st of January - https://elbilforum.no/index.php?topic=37415.0  :P

ok67

Litt nord for Sel står dette skiltet,  Du kan ikke vise dette vedlegget.  og bilen trur det er 70 sone heilt opp til yxhttps://www.google.com/maps/@62.0110894,9.21012,3a,75y,320.4h,76.76t/data=!3m6!1e1!3m4!1sKlyQzAomhWhLo7xJF_UPMA!2e0!7i16384!8i8192 på Dovre
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

ok67

Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Motorwatt

Ser at diskusjonen nå går på at Tesla kanskje allikevel skal bruke radar. Men ikke den samme radaren som sitter i dagens biler. Her er en artikkel fra januar om patentsøknaden:

Tesla files to use new 'millimeter-wave radar' in electric cars

https://electrek.co/2021/01/13/tesla-millimeter-wave-radar-electric-cars/
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

Sitat fra: geear på søndag 15. august 2021, klokken 22:45
Very strange, as my X did not have it when I received it in the end of Nov 2017. I am pretty sure X and S received it at the same time..

Alle AP 2 biler ble solgt med regnsensitive viskere f.o.m. høsten 2016. At første MVP ble lever så sent sier jo sitt.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Chisnate

Hei, kanskje noen av dere vet hvordan man får oppdatert kart dataen? hele strekninga jeg kjører daglig kunne vært på Autopilot, men den låses på 50 sone når det er 80 hele veien...

o.b.lix

Dette var et tema i Q&A med Tesla Norge (på Årsmøtet til TOCN) og de kunne ikke gi et godt svar annet enn de er veldig klar over problemet og maser på software-gjengen i USA skal fikse problemet.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA