Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Årsmøtet 2021

Startet av Trond K, lørdag 28. august 2021, klokken 14:11

« forrige - neste »

Trond K

Noen kjappe kommentarer.
1. inntil jeg skjønner hvor klubben fasiliterer diskusjoner om klubbens aktiviteter og mål fortsetter jeg her. Jeg tror Sateesh forsøkte å henvise meg til enten klubbens forum på websidene (er omtrent ikke i bruk og klubben bruker  heller ikke de sidene), eller til klubbens FB side bare for medlemmer (som det ikke går an å postere i). Men kanskje jeg ikke forstod alt i grøtlyden.
2. Det er ikke spesielt profesjonelt å ikke sende ut valgkomiteens innstilling på forhånd. Ei heller hvem som er på valg. Men fint at valgkomiteen tok en tydelig rolle, informerte på forhånd om muligheten, samt var tilstede og sa noe.
3. det er helt håpløst å bare få noe grøt gjennom mikrofonen og noen foiler på youtube on klubbens mål og aktiviteter for det neste året. Det skulle vært sendt ut på forhånd og vært gjenstand for debatt i møtet. Jeg tror det stort sett bare var konkrete mål om sosiale aktiviteter. Fint hvis det er det som er formålet med klubben men plagsomt lite ambisiøst på andre områder når klubben har så mange medlemmer og ressursene er så betydelige.
4. de som venter på at klubben kommer til å engasjere seg mer på vegne av medlemmene ved større motsetninger mellom eiere og Tesla kommer til å vente lenge. «Vennskapet» med Tesla står høyt i kurs.
5. det var kommentert at få var med digitalt. Det er ikke så rart når styret selv ikke inviterer til noen innspill. Mål og handlingsplan ville de klart fått tilbakemelding på om de hadde brukt Facebook som kommunikasjonsplattform på forhånd, og da hadde også flere medlemmer blitt med digitalt.
6. det var et møte preget av dårlig forberedt teknologi, delvis rotete saksgang, og håpløst dårlig involvering av oss «digitale», men de holdt nå møtet og gjorde et forsøk på å få det til.
7. de av oss som er misfornøyde med ambisjonene og rollen de tar kommer ikke til å få forventninger om forbedringer innfridd.
8. Styrelederen fortsetter å problematisere meg som usaklig og uetterettelig. Er ikke så rart jeg vil ha ham vekk. 

automat

Jeg regner med at du stilte til valg. Siden du tydeligvis har sterke meninger om hvordan klubben bør drives.
Audun Torsdalen
Styremedlem Østfold Elbilforening 2022-
2014 Peugeot iOn
2017 Tesla mod X75D
2018 Hyundai Ioniq

k1

Hva med å starte en ny klubb som drives etter andre ambisjoner og mål?
Dersom den faktisk får til det meste av hva trådstarter ønsker bør det jo være enkelt å få tilstrømning av medlemmer?

Trond K

Dere setter for strenge begrensninger på dere selv. Man kan uttale seg selv om man ikke er i styret, på valg til styret, eller er grunnleggeren av en organisasjon.

krl

Basert på det som skrives her, så virker det ikke som om styret ønsker åpenhet. Og det er uheldig. Da får man fort en liten klikk som styrer alt uten input fra medlemmene.

k1

Sitat fra: Trond K på søndag 29. august 2021, klokken 11:01
Dere setter for strenge begrensninger på dere selv. Man kan uttale seg selv om man ikke er i styret, på valg til styret, eller er grunnleggeren av en organisasjon.

Neida, ikke uenig i mye av det du skriver. Kjenner for lite til begge sider av saken til å ha noen reell mening om den.
Mitt forslag baserte seg på at det kunne fort være en lettere vei å gå, enn å prøve å komme gjennom denne «veggen» du skisserer. Virker ikke å være noe gehør eller engasjement fra veldig mange rundt dette?
OG, det du skriver og ønsker er noe jeg kan reflektere mine egne ønsker å være også, dermed ville jeg vurdert å bli med et alternativ til TOCN.

Trond K

Hehe - en ny Tesla klubb ville sikkert vært gøy men tror nok tross alt det er lettere og totalt sett mer produktivt å påvirke dagens klubb til å bli bedre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA