Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BYD Tang tester og omtaler

Startet av VoltWay, lørdag 28. august 2021, klokken 07:45

« forrige - neste »

VoltWay

Kan samle litt tester og omtaler i denne tråden.

Test: BYD Tang - Stor, sterk og komfortabel
Elbil24.no - 27. august 2021

Våre to første møter med BYD Tang (aug 2021)
Nybiltester.no - 19. august 2021

Prøvekjørt BYD Tang: Firehjulsdrift, 7-seter og brannsikkert batteri
Elbil.no - 13. august 2021

Prøvekjøring: BYD Tang
Bilogmotorbloggen.no - 13. august 2021

Stor, tung og lynrask: Slik er BYD Tang på langtur
Tu.no - 29. august 2021

Ved kombinert kjøring i sommertemperaturer ser det ut som WLTP på rundt 400 km er realistisk. Det er med 22" felger og bilen kan ha minimum 20". Mange velger nok 20" til vinterhjulene, som vil kompensere litt for kortere rekkevidde når det blir kaldt.

JorgenM

Sitat fra: VoltWay på lørdag 28. august 2021, klokken 07:45
Stor, tung og lynrask: Slik er BYD Tang på langtur
Tu.no - 29. august 2021

Noen plukk derfra:

- Til omtrent 64 prosent lader den med 116 kilowatt flatt  :+1:

- Bilen har mer enn nok motorkraft, og slynger deg til 100 kilometer i timen på 4,6 sekunder ifølge spesifikasjonene. Våre målinger indikerer at den gjør det enda raskere i praksis. Vi noterer 4,26 sekunder  :+1:

- Bilen leveres uten navigasjonssystem  :-1:

- en del funksjoner, som DAB-radio, er apper som manuelt må startes på nytt hver gang man setter seg i bilen  :-1:

De to siste kan sikkert fikses med sw-update.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

VoltWay

Det er mye som kan oppdateres med software på dagens elbiler, men det betyr ikke at det vil skje. Jeg ser dette blir brukt som argument av og til, men at noe mangler og er et ønske betyr ikke nødvendigvis at det dukker opp.

Har den Google Maps så får en vel navigasjon, men det den kanskje mangler er ruteplanlegger som legger inn planlagte ladestopp. Du kan legge inn ladestopp selv når du planlegger turen på Google Maps, men foreløpig er den vel ikke så smart og vet ikke hvor mye batterikapasitet du har igjen.

JohnPGriff

Ingen mobilapp støtte fremdeles under utvikling, infotainment bare på engelsk, ingen støtte for Android Auto/Apple CarPlay, også under utvikling.
E-Tron 55 S Line Sport Levert juni 2022
MG ZS EV Levert nov 2020
E-Tron 50 Advanced Sport Levert juli 2020 (Solgt)
I Pace FE Corris Grey Levert oct 2018 (Solgt)
Model S 75D (Solgt)
E- Golf (Solgt)
Leaf (Solgt)
Model S 85 (2013 - 2017 Solgt)

Daniel_0007

Syns infotainment systemet ser litt jala ut, virker som de har bare intergrert et android nettbrett med bilen. Kunne ihvertfall brukt Android automobile som volvo og ps bruker.
Model 3 2019 LR Rwd

JorgenM

Test av to elbiler med sju seter
Er dyrere bedre? Vi har sjekket ut Maxus Euniq og nye BYD Tang.

https://www.tu.no/artikler/test-av-to-elbiler-med-sju-seter/513076
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Finansavisen med test 10. september:

https://finansavisen.no/motor/biltester/2021/09/10/7728832/test-av-byd-tang

(står feil WLTP i sammenlikningsboksen deres. Står 582km, men skal være 528km)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA