Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i Trondheim

Startet av Parabuthus, torsdag 26. august 2021, klokken 22:17

« forrige - neste »

Goran

Jeg har ikke bestilt enda, men vurderer det sterkt.
Tittet på bilen som er utstilt på Lade, ble mest imponert over at jeg som er 193 satt komfortabelt i baksetet uten å skalle i taket. Det er selvsagt mindre plass i bredden enn i min s-max, men ellers synes jeg kupeen var romslig.

runarlan

Ser at Tesla skriver: "Alle personer oppført på registreringen må være tilstede for å signere ved levering. "

Jeg og kona er registrert som eiere av bilen, men det er vanskelig for oss begge å være med på utleveringen. Har noen andre vært i samme bås? Gikk det da fint om bare en person var der?
Ser jo at flere her skriver at alt er kontaktfritt og digitalt. Signeres det vha BankID? I så fall kan jo kona signere fra en annen plass så lenge hun har mobilen ved sin side.

Parabuthus

Ble litt usikker på akkurat dette. Står det i vognkortet hvis begge er registrert?
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

Jeronan

Interesting. I wasn't even able to add my wife into the registration with the order process.
Was the same with the Model S 4 years ago.

So I just added her as extra driver in the account after taking delivery and the car being fully registered on my Tesla account.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

bjheggset

#79
Noen som hentet ut idag? Spent på om det er tomt for PPF eller ikke :P Skvettlapper har jeg liggende som jeg skal bytte, de som er montert fra Tesla ser jo ut som noe som hører hjemme i et rallyløp. Henter min i morgen.

runarlan

Sitat fra: Parabuthus på mandag 06. september 2021, klokken 13:40
Ble litt usikker på akkurat dette. Står det i vognkortet hvis begge er registrert?
Ja, mener det står "Eier" og "Medeier" i vognkortet.

Sitat fra: Jeronan på mandag 06. september 2021, klokken 13:43
Interesting. I wasn't even able to add my wife into the registration with the order process.
Was the same with the Model S 4 years ago.

So I just added her as extra driver in the account after taking delivery and the car being fully registered on my Tesla account.

Jeg fikk heller ikke gjort dette i registreringsprosessen. Men etter å ha ringt og snakket med Tesla, fikk de lagt inn en ekstra registrant.

Voltz

Fikk plutselig beksjed om utsatt utlevering pga. bilen ikke ble godkjent i intern inspeksjon. Det dreide seg om en "teknisk feil", men de kunne ikke si mer enn det. Noen andre som har vært borti liknende?

Jeronan

#82
Sitat fra: Voltz på tirsdag 07. september 2021, klokken 09:22
Fikk plutselig beksjed om utsatt utlevering pga. bilen ikke ble godkjent i intern inspeksjon. Det dreide seg om en "teknisk feil", men de kunne ikke si mer enn det. Noen andre som har vært borti liknende?

I would keep pushing them for a straight answer! It is "your" car you going to pay a lot of money for and then you have the right to know what this "technical" error is.

It can be nothing, like a firmware glitch or something, but it can also be something more serious like transport damage, osv. Then its nice to know what kind of damage they talk about.

Our Model S 75D was also delayed due to intern control back in 2017 and in our case I also had to push for a straight answer. With us it was some damage to the interior door. Scratch on the panel or something they had to buff out.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

bjheggset

Hentet nå imårres. Sinnsykt mye større i virkeligheten enn jeg trudde, min sin er den første jeg ser i virkeligheten  :laugh: Men det er bare positivt synes jeg. Fant ingenting feil, skvettlapper var på. Jeg glemte dog å sjekke for PPF før jeg kjørte avgårde, det var ikke på plass. Usikker på hvordan man får dette ettermontert eventuelt, er det en lovnad fra Telsa noe sted om PPF, eller er det bare en bonus for de heldige som har fått?


Doff

Sitat fra: bjheggset på tirsdag 07. september 2021, klokken 10:11
Hentet nå imårres. Sinnsykt mye større i virkeligheten enn jeg trudde, min sin er den første jeg ser i virkeligheten  :laugh: Men det er bare positivt synes jeg. Fant ingenting feil, skvettlapper var på. Jeg glemte dog å sjekke for PPF før jeg kjørte avgårde, det var ikke på plass. Usikker på hvordan man får dette ettermontert eventuelt, er det en lovnad fra Telsa noe sted om PPF, eller er det bare en bonus for de heldige som har fått?

Da jeg hentet bil i Kristiansand var både skvettlapper og PPF på. Selger sa at kvaliteten på PPF som ble lagt på bilene generelt var dårlig og at jeg ville bli kalt inn igjen til time etterhvert for å få satt på PPF av bedre kvalitet. Virker naturlig at alle utleverte biler skal ha skvettlapper og PPF, men at de har begrenset antall på lager rundt om i landet og derfor litt bingo hvem som får med og uten i første omgang. Du kan helt sikkert booke en time i løpet av høsten for å få dem til å ettermontere når servicesenteret ditt har fått delene på lager igjen.
Tesla Model Y (2021)                   2021-
VW e-Golf (2019)                        2022-

Parabuthus

Sitat fra: bjheggset på tirsdag 07. september 2021, klokken 10:11
Hentet nå imårres. Sinnsykt mye større i virkeligheten enn jeg trudde, min sin er den første jeg ser i virkeligheten  :laugh: Men det er bare positivt synes jeg. Fant ingenting feil, skvettlapper var på. Jeg glemte dog å sjekke for PPF før jeg kjørte avgårde, det var ikke på plass. Usikker på hvordan man får dette ettermontert eventuelt, er det en lovnad fra Telsa noe sted om PPF, eller er det bare en bonus for de heldige som har fått?

Gratulerer! Hvilken nummerserie bruker de nå ECXX?  Var bilen og leveringen prikkfri ellers?
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

Parabuthus

Sitat fra: Parabuthus på tirsdag 07. september 2021, klokken 12:54
Sitat fra: bjheggset på tirsdag 07. september 2021, klokken 10:11
Hentet nå imårres. Sinnsykt mye større i virkeligheten enn jeg trudde, min sin er den første jeg ser i virkeligheten  :laugh: Men det er bare positivt synes jeg. Fant ingenting feil, skvettlapper var på. Jeg glemte dog å sjekke for PPF før jeg kjørte avgårde, det var ikke på plass. Usikker på hvordan man får dette ettermontert eventuelt, er det en lovnad fra Telsa noe sted om PPF, eller er det bare en bonus for de heldige som har fått?

Gratulerer! Hvilken nummerserie bruker de nå ECXX?  Var bilen og leveringen prikkfri ellers?

Fikk skiltnummer nå: EC 964XX. Cirka 15 biler så langt i dag (både 3 og Y) i denne serien registrert.
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

bjheggset

Sitat fra: Parabuthus på tirsdag 07. september 2021, klokken 12:54
Sitat fra: bjheggset på tirsdag 07. september 2021, klokken 10:11
Hentet nå imårres. Sinnsykt mye større i virkeligheten enn jeg trudde, min sin er den første jeg ser i virkeligheten  :laugh: Men det er bare positivt synes jeg. Fant ingenting feil, skvettlapper var på. Jeg glemte dog å sjekke for PPF før jeg kjørte avgårde, det var ikke på plass. Usikker på hvordan man får dette ettermontert eventuelt, er det en lovnad fra Telsa noe sted om PPF, eller er det bare en bonus for de heldige som har fått?

Gratulerer! Hvilken nummerserie bruker de nå ECXX?  Var bilen og leveringen prikkfri ellers?

Takktakk. EC96***.

Bilen så helt prikkfri ut i min bok ja. Jeg hentet en TM3 i 2019, det var noe helt annet. Kina virker å ha grei kontroll på QA ift. Fremont virker det som.

Selve utleveringa var litt rar, bilen sto parkert rett foran inngangen. Jeg scanna en QR-kode og fylte ut et skjema, så kjørte jeg bare avgårde etter jeg kikka litt. Får telefon av Tesla litt senere at jeg glemte å fylle ut et par andre skjema og at jeg egentlig ikke skulle hatt tilgang før det var i boks  :P Men det ordnet seg. De ringte så opp enda en gang, og lurte på om jeg ville komme tilbake for å få montert skvettlapper, men da sa jeg at det var jo allerede påmontert. Så det virker som det er litt kaos, selv i Trondheim. Men det viktigste er at bilen er prikkfri, og det var den så absolutt.


Parabuthus

Sitat fra: bjheggset på tirsdag 07. september 2021, klokken 14:48
Sitat fra: Parabuthus på tirsdag 07. september 2021, klokken 12:54
Sitat fra: bjheggset på tirsdag 07. september 2021, klokken 10:11
Hentet nå imårres. Sinnsykt mye større i virkeligheten enn jeg trudde, min sin er den første jeg ser i virkeligheten  :laugh: Men det er bare positivt synes jeg. Fant ingenting feil, skvettlapper var på. Jeg glemte dog å sjekke for PPF før jeg kjørte avgårde, det var ikke på plass. Usikker på hvordan man får dette ettermontert eventuelt, er det en lovnad fra Telsa noe sted om PPF, eller er det bare en bonus for de heldige som har fått?

Gratulerer! Hvilken nummerserie bruker de nå ECXX?  Var bilen og leveringen prikkfri ellers?

Takktakk. EC96***.

Bilen så helt prikkfri ut i min bok ja. Jeg hentet en TM3 i 2019, det var noe helt annet. Kina virker å ha grei kontroll på QA ift. Fremont virker det som.

Selve utleveringa var litt rar, bilen sto parkert rett foran inngangen. Jeg scanna en QR-kode og fylte ut et skjema, så kjørte jeg bare avgårde etter jeg kikka litt. Får telefon av Tesla litt senere at jeg glemte å fylle ut et par andre skjema og at jeg egentlig ikke skulle hatt tilgang før det var i boks  :P Men det ordnet seg. De ringte så opp enda en gang, og lurte på om jeg ville komme tilbake for å få montert skvettlapper, men da sa jeg at det var jo allerede påmontert. Så det virker som det er litt kaos, selv i Trondheim. Men det viktigste er at bilen er prikkfri, og det var den så absolutt.

Ha, ha. Blir spennende å se hvordan stå er torsdagsmorgen når jeg skal hente. Jeg skal jo bytte inn min kjære X også, så jeg regner med at noen er der for å ta i mot nøklene til den  :D
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

Parabuthus

Da ble det ny Y i dag. Kontaktløs levering fungerte ok, men et lite minus at bilen var ute i styrtregnet og da ble det vanskeligere å sjekke den. Alt virket imidlertid ok. Folie var ikke lagt på, men skvettlappene var på plass. Autopiloten ble kalibrert i løpet av kort tid. DAB radio var klargjort og sto på. 😀
6-seters rød X 75D mottatt 30.12.16. Reservert TM3 29.07.17, men avbestilt i mai 2019. Svart TM3 SR+ U/HF (VIN 372XXX) bestilt 22.06.19 og utlevert i Trondheim 23.08.19. Oktober 2020: Bestilt blå modell Y LR. 09.09.21: Mottatt blå MIC Model Y LR.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA