Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Headup display id4

Startet av ENTO, torsdag 26. august 2021, klokken 18:04

« forrige - neste »

ENTO

Lar headup displayet i id4 mulighet til og justeres sideveis ? Har vært inne i menyen,men får til bare opp/ned og tilting !?

magfred

Hele HUD'en kan kun justeres opp og ned, mens den nederste delen med fart/navi/assistentsystem også kan justeres i vinkel. Forhandler har visstnok mulighet til å foreta ytterligere justering/kalibrering utover dette, men det skal etter hva jeg forstår kun gjøres etter spesielle reparasjoner (f. eks ved bytte av frontrute).

Kan jeg spørre hvorfor du ønsker sideveis justering, er det pga at de linjene som kommer opp etter at man har aktivert travel assist har en tendens til å forsvinne/bli kuttet helt eller delvis "utenfor" heads-up-displayet?
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

ENTO

Det er jo ikke alle som sitter i senter av setet. Jeg merker at med min sittestilling så er det noe uklart og at dersom jeg lener meg mot venstre så blir bildet helt klart.

igniztion

Jeg har litt samme problem fordi jeg kun har syn på høyre øye. Skulle gjerne ha justert HUD bittelitt sidelengs
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

ograv

Hvor praktisk er HUD på ID4? Faller nytteverdien noe bort med displayet på rattstammen?

Olemann

Ja, jeg mener det. Dette er jo smak og behag, som så mye annet.  Dessuten glemmer mange det gedigne støvsamlende hullet på dashbordet, det var jeg heller ikke interessert i. Så, som noen kanskje vil skjønne allerede, jeg valgte den ut.

Sitat fra: ograv på fredag 27. august 2021, klokken 13:14
Hvor praktisk er HUD på ID4? Faller nytteverdien noe bort med displayet på rattstammen?

Roy Aasen

Sjelden jeg titter på displayet, bruker HUD og er fornøyd med det.  Etter 13000km er det heller ikke noe støv å bry seg med,

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Oddaa

Har stort sett kun brukt HUD siden 2016. Har aldri opplevd støv som et problem.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

OlaM

Sitat fra: ograv på fredag 27. august 2021, klokken 13:14
Hvor praktisk er HUD på ID4? Faller nytteverdien noe bort med displayet på rattstammen?

Jeg liker å sitte med setet høyt og rattet lavt, da er HUD veldig bra. Jeg syntes også at HUD var litt til siden, tenkte kanskje at det kan forklare hvorfor jeg ofte stivner i ene skulderen i de fleste biler jeg kjører. Kanskje HUDen kan lære meg å sitte rettere.  :D
'21 3LR

igniztion

HUD gir mye bedre indikasjon på bilens lesing av skillelinjer og man slipper ta øyna bort fra veien. Bruker nesten aldri skjermen på rattstammen.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Dieselgubben

Sitat fra: igniztion på lørdag 28. august 2021, klokken 12:59
HUD gir mye bedre indikasjon på bilens lesing av skillelinjer og man slipper ta øyna bort fra veien. Bruker nesten aldri skjermen på rattstammen.

Hvilken verdi gir det at man kan se skillelinjer på HUD? Enten ser bilen vegmarkeringen eller ikke. Ikke noe å gjøre med den infoen annet enn å holde seg midt i sin kjørebane..

igniztion

Sitat fra: Dieselgubben på lørdag 28. august 2021, klokken 15:40
Hvilken verdi gir det at man kan se skillelinjer på HUD? Enten ser bilen vegmarkeringen eller ikke. Ikke noe å gjøre med den infoen annet enn å holde seg midt i sin kjørebane..

Det er ikke så enkelt. Spesielt sammen med Travel Assist så kan det hende bilen mister linjen på den ene siden og at man da bør være oppmerksom på det.

Andre ganger prøver Lane Assist seg på noen sprell, og det varsles veldig godt med oransje linjer på HUD.

Det markeres også tydelig at bilen foran er blitt oppfattet.

All denne info kan selvsagt også fås på den lille skjermen, men da må man jo kikke ned dit i stedet for HUD der man får med seg alt dette i periferisynet.

Jeg synes i alle fall HUD er utrolig praktisk, og noe av det jeg absolutt ville plukket med meg fra utstyrskatalogen.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA