Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Problem med kansellering/refund?

Startet av saphran, søndag 11. juli 2021, klokken 00:35

« forrige - neste »

OleBrum2

Sitat fra: anorway på torsdag 22. juli 2021, klokken 09:35
Sitat fra: OleBrum2 på onsdag 21. juli 2021, klokken 15:43
Oppdatering; da har det ordnet seg, penger på konto.

Var det etter flere purringer på telefon det løste seg?

Jeg får opp dette på "Min konto" nå: "Neste steg
Vi har mottatt kanselleringsforespørselen din; hvis du har andre spørsmål eller problemer, kan du ringe en av våre spesialister på +47 21 06 19 29, og vi vil gjerne hjelpe deg."


Men ingen penger på konto enda, regnet med det ville ta litt tid kanskje.

Det løste seg plutselig uten mer kontakt på tlf. Ser ikke ut som om mail hjalp, kom på en annen konto enn jeg bad om i den. Jeg tror de kjenner til at det er en bug, og løser det manuelt så lenge du har kansellert og ringt dem slik at de registrerer at det er en feil med utbetaling. Deretter tror jeg de bare løser det fortløpende (mulig via et internasjonalt kontor jf det de sa på tlf)

anorway

Noen som vet hvor mange uker/mnd det tar før man får igjen refund? Når bilen er kansellert?

tornaldo

Sitat fra: anorway på søndag 15. august 2021, klokken 09:56
Noen som vet hvor mange uker/mnd det tar før man får igjen refund? Når bilen er kansellert?

Det normale er dager, ikke uker.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

twinpeaks

Hei,

da jeg bestilte bilen i mars 2019 markedsførte Tesla den med "full refund within 7 days/1000 miles". Dette har jeg også dokument på fra Tesla sin hjemmeside (til og med norsk versjon), se vedlegg Du kan ikke vise dette vedlegget. .

I 2020 gikk Tesla bort fra dette (https://electrek.co/2020/10/16/tesla-cancels-ballsy-no-question-asked-7-day-return-policy/).

Hva er gjeldende status for oss som bestilte bilen mens Tesla hadde 7 dager/1600 km-retur-policy? Jeg spurte på Tesla butikken (Trondheim) og de latet som om de hadde aldri hørt om det. Nå er det ifølge dem 14 dager/100 km som gjelder. Jeg mener ikke at de kan forandre slik fra bestillingstidspunkt.

I utgangspunktet forventer jeg absolutt at jeg beholder bilen, men med bare 100 km er det veldig lite jeg få testet. For eks er det ingen V3-SuC i nærheten av Trondheim, nærmest er vel Dombås og bare dit er det mer enn 100 km. HVIS man skulle være maks uheldig og får en skikkelig mandags-bil (så klart mindre sjanse med bilen fra Kina å være uheldig, men det kan ja skje), så ville det være enklere å bare returnere bilen enn å prøve å selge den.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

erlendsellie

Sitat fra: twinpeaks på søndag 15. august 2021, klokken 15:43
Hei,

da jeg bestilte bilen i mars 2019 markedsførte Tesla den med "full refund within 7 days/1000 miles". Dette har jeg også dokument på fra Tesla sin hjemmeside (til og med norsk versjon), se vedlegg Du kan ikke vise dette vedlegget. .

I 2020 gikk Tesla bort fra dette (https://electrek.co/2020/10/16/tesla-cancels-ballsy-no-question-asked-7-day-return-policy/).

Hva er gjeldende status for oss som bestilte bilen mens Tesla hadde 7 dager/1600 km-retur-policy? Jeg spurte på Tesla butikken (Trondheim) og de latet som om de hadde aldri hørt om det. Nå er det ifølge dem 14 dager/100 km som gjelder. Jeg mener ikke at de kan forandre slik fra bestillingstidspunkt.

I utgangspunktet forventer jeg absolutt at jeg beholder bilen, men med bare 100 km er det veldig lite jeg få testet. For eks er det ingen V3-SuC i nærheten av Trondheim, nærmest er vel Dombås og bare dit er det mer enn 100 km. HVIS man skulle være maks uheldig og får en skikkelig mandags-bil (så klart mindre sjanse med bilen fra Kina å være uheldig, men det kan ja skje), så ville det være enklere å bare returnere bilen enn å prøve å selge den.
¨

Jeg spurte Tesla Trondheim om dette i vår, når jeg prøvekjørte M3. De var klare på at det var de vilkårene når jeg bestilte bilen i 2019 som gjalt. Takk for dokumentasjon på vilkårene, det hadde jeg ikke tatt vare på selv. Men er nok 99% sikker på at jeg beholder bilen.

RuneW

Jeg har fått en mail fra Tesla hvor det står:

"We Were Unable to Process Your Refund
[SELECT REFUND METHOD]."

Trykker jeg på [SELECT REFUND METHOD], ender jeg opp på mitt eget dashboard hos Tesla. Noen som har opplevd lignende?

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Åkleiva

Jeg har opplevd det samme, etterhvert dukket det opp et telefonnr jeg kunne ringe.

MEN jeg har fortsatt ikke fått pengene mine tilbake.
12. juli: Kansellerte bestillingen
18. juli: Fikk melding "unable to process your refund", prøvde å legge inn ny informasjon for refusjon i henhold til instruksjoner på siden, uten hell.
20. juli: Prøvde å ringe Tesla en 6-7 ganger uten å komme gjennom, så lot det ligge en stund.
12. august: Fikk til slutt kontakt med kundebehandler via telefonnr oppgitt i bestillingen den, han ba om og fikk IBAN / SWIFT nr for refusjon til konto.
31. augus: Har fortsatt ikke fått penger eller hørt noe mer. Kundebehandler svarer ikke på epost og kommer ikke gjennom på telefon.

Synes ikke det er spesielt imponerende. 

mrod

Sitat fra: Åkleiva på tirsdag 31. august 2021, klokken 14:38
Jeg har opplevd det samme, etterhvert dukket det opp et telefonnr jeg kunne ringe.

MEN jeg har fortsatt ikke fått pengene mine tilbake.
12. juli: Kansellerte bestillingen
18. juli: Fikk melding "unable to process your refund", prøvde å legge inn ny informasjon for refusjon i henhold til instruksjoner på siden, uten hell.
20. juli: Prøvde å ringe Tesla en 6-7 ganger uten å komme gjennom, så lot det ligge en stund.
12. august: Fikk til slutt kontakt med kundebehandler via telefonnr oppgitt i bestillingen den, han ba om og fikk IBAN / SWIFT nr for refusjon til konto.
31. augus: Har fortsatt ikke fått penger eller hørt noe mer. Kundebehandler svarer ikke på epost og kommer ikke gjennom på telefon.

Synes ikke det er spesielt imponerende.

Jeg har nesten nøyaktig samme opplevelse. I tillegg til å sende IBAN / Swift på epost, ble jeg også bedt om å sende et kanselleringsskjema til Tesla per post.

Dette er nå over en måned siden, og jeg har fortsatt ikke mottatt penger på konto. Ingen svar å få på epost, og det virker umulig å komme gjennom på telefon. Mildt sagt lite imponert.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA