Merkelig lavt i forhold til hva?
Han skriver at det er kald batteripakke og 150kW-lader, så da er det vanskelig å sammenligne det med noe. Temp på batteriet er ukjent, og en "150kW-lader" er sannsynligvis begrenset på 375A (for å levere 150kW ved 400V). Uten at jeg har regnet på det, så gjetter jeg på at han kommer inn med kanskje 330V på batteripakken når han er under 25%, 375*330 = ~124kW maks, begrenset av laderen.
Han drar jo opp i ca 130 kW allerede fra start, så da kan jo ikke batteriet være sååå kaldt. Og ladehastigheten faller jo bare jevnt utover fra en svært kortvarig topp på 130 kW. Så høyere effekt etter batterivarming ser det ikke ut til å være. I tillegg er dette en sensommerdag, og jeg antar lufttemperaturen var rundt 15-25 grader? Ergo bør batteriet ha en grei lunk allerede fra start.
Skal batteriet virkelig ha så dårlig ladekurve på en 150 kW-lader? 20%-65% på 23 minutter på en slik lynlader må jeg si er litt skuffende. Og det er altså på en sensommerdag.
Det blir uansett bare spekulasjoner enn så lenge. Men at ladekurven sannsynligvis er skuffende vet vi allerede fra Bjørn sin Model 3 LR-testing.
Ellers opplevde jeg med Model X at dersom den startet tregt (pga. lav temp), så forble den litt tregere gjennom hele sesjonen. Ikke spesielt vitenskapelig testet, men det var iallfall inntrykket mitt.