Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Redusere høyde på bakluka, bare i garasjen

Startet av Radial, søndag 29. august 2021, klokken 21:35

« forrige - neste »

Radial

Bakluka blir for høy i garasjen, funnet prosedyre og utført justering av maks høyde.

Men alle andre steder kunne den luka helst gått opp til absolutt maks... Kan man begrense maks høyden kun i garasjen på noe vis?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

tornaldo

Baklukehøyde basert på GPS posisjon, da snakker vi. Sikkert ikke umulig å implementere akkurat, men ikke hørt om det.

Får tweete Elon ;)
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Radial

Jeg syns jeg leste det fantes allerede en gang ,men finner jo ikke artikkelen nå lenger 🙄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Handyman

Lading er jo basert på lokasjon, så å få det på bakluka bør være en enkel sak for Tesla. S og X har vel lokasjonsbasert fjæringshøyde?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Rosstopher

Sitat fra: Handyman på søndag 29. august 2021, klokken 22:22
Lading er jo basert på lokasjon, så å få det på bakluka bør være en enkel sak for Tesla. S og X har vel lokasjonsbasert fjæringshøyde?

Ja, S og X har lokasjonsbasert fjæringshøyde. Hadde jo vært kult å ha det på bakluka også, men beste løsning er nok bare å stille inn bakluka slik at den funker i garasjen, og så dra den manuelt oppover når man trenger mer høyde. Det er i hvertfall det jeg har gjort med S.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

geear

X styrer høyden på bakluka med taksensor, slik den også begrenser falkevingedørene. Er det ikke ultralydssensor oppover på Y?

På X så går den til full høyde hvis du trykker på ny i den utvendige åpneknappen, etter den har stoppet i begrenset høyde. Bruker det ofte inne i p-hus når den tror det er lavere enn det er. Spørmålet er vel her om Y vil tillate å gå til full høyde uavhengig av begrensning, eller om den uansett aldri vil lenger opp?

abbababba

Ser ut til å avhenge av posisjon?
Selv om jeg ikke så at det samme stod i TMY brukermanual

Rosstopher

Sitat fra: abbababba på mandag 30. august 2021, klokken 09:28
Ser ut til å avhenge av posisjon?
Selv om jeg ikke så at det samme stod i TMY brukermanual

Det var i hvertfall ikke posisjonsavhengig på min 2016 S. Heldigvis, siden jeg stilte den ned for at den ikke skulle kræsje i skiboksen.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Handyman

Det står ingenting om at dette er lokasjonsbasert norske manualen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

jorgenask

Noen som gidder måle hvor høyt luken går når den er åpnet maks ?
Må ned i garasjen å måle takhøyden  :D

Radial

Sitat fra: abbababba på mandag 30. august 2021, klokken 09:28
Ser ut til å avhenge av posisjon?
Selv om jeg ikke så at det samme stod i TMY brukermanual


Interessant, men dessverre ikke slik TMY oppfører seg ihvertfall... Samme høyde i garasjen som på OBS 😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA