Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Avbestilt?

Startet av Redgarden, onsdag 25. august 2021, klokken 13:30

« forrige - neste »

DagfinnN

Du bør vente til TOCN har fått svar fra Tesla HQ. Jeg er veldig spent på det svaret.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Jeronan

Sitat fra: atkhobby på torsdag 26. august 2021, klokken 10:54
Går mot avbestilling dersom det ikke skjer noe med nyttelasten. Selv 40-50 kg til hadde vært nok. Er det for mye å forlange?

No. In Nederland the MiC Model Y gets registered with "tillatt maksvekt" of 2405kg, which is 34 kg higher than in Norway ( 2371kg ). So that indicates that Tesla has some margin to play with.

So there is a bit of hope that Tesla Norway might get approval from Tesla HQ to make an adjustment in "tillatt totalvekt".
It was mentioned earlier that Tesla has done this before for the Model S 75D.

So not all hope is lost (yet). /fingers crossed
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

1000kwh

Jeg tror "nyttelast" har gått til hodet på folk. Tenker dere virkelig at noe blir utygt av at man laster 20kg over? Hvordan står dette seg mot feks å kjøre 5km/t for fort?

Merkelig..

Redgarden

Sitat fra: 1000kwh på torsdag 26. august 2021, klokken 11:12
Jeg tror "nyttelast" har gått til hodet på folk. Tenker dere virkelig at noe blir utygt av at man laster 20kg over? Hvordan står dette seg mot feks å kjøre 5km/t for fort?

Merkelig..

Begynner å nærme seg 100 kg for min del, hva syns du om det? Og hvem sa jeg kjører for fort? ;-)
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Jeronan

#19
Sitat fra: 1000kwh på torsdag 26. august 2021, klokken 11:12
Jeg tror "nyttelast" har gått til hodet på folk. Tenker dere virkelig at noe blir utygt av at man laster 20kg over? Hvordan står dette seg mot feks å kjøre 5km/t for fort?

Merkelig..

The point is that you just don't want to take the risk and stay under the limit, but that discussion has become a beaten dead horse now.  People agree to disagree on this and that's fine.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

kirky

Har noen før dette faktisk sjekket lastekapasitet i noe av bilene de har brukt / pakket i løpet av livet?  ;D
Og har noen merket noe eller blitt sjekket for det? Bilen tåler jo åpenbart mye mer...
2019 Long Range S, HW3, CCS.

THE

Sitat fra: kirky på torsdag 26. august 2021, klokken 11:38
Har noen før dette faktisk sjekket lastekapasitet i noe av bilene de har brukt / pakket i løpet av livet?  ;D
Og har noen merket noe eller blitt sjekket for det? Bilen tåler jo åpenbart mye mer...
Jeg har sjekket tekniske data på alle biler jeg har kjøpt, og det inkluderer både tilhengervekt og nyttelast. Det er data på bilen i tillegg til prøvekjøring som har avgjort om jeg har vurdert en bil som aktuell eller ikke. Jeg har derfor heller aldri kjøpt en bil som ikke har vært tilgjengelig for prøvekjøring før jeg har handlet bil. Gikk på ei blemme en gang da jeg kjøpte en Renault Laguna. Så på nyttelast på bilen og tilhengervekt, men overså at tillat vogntogvekt var mye lavere enn totalvekt bil + tilhengervekt. Det ga meg vektproblemer når jeg skulle ha familen i bilen i tillegg til campingvogn på slep. Har dermed alltid sjekket nøye alle vektgrensene for biler jeg har kjøpt etter det. For min del ville jeg aldri avbestilt en bil pga. nyttelast, men det er fordi jeg aldri ville bestilt en bil med for lav nyttelast i utgangspunktet.

Husker for en god del år siden at jeg leste at halvparten av de som kjøpte ny Toyota gjorde det uten prøvekjøring. Jeg tenkte at det er merkelig å kjøpe ny bil uten prøvekjøring, men nå så virker det nesten som normalen er å kjøpe ny bil uten å se eller prøvekjøre bilen først, og i tillegg vet man lite om bilene ellers også. Da er det jo naturlig at det blir en del avbestillinger når folk får se og prøve det de har bestilt nesten i blinde.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA