Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Avbestilt?

Startet av Redgarden, onsdag 25. august 2021, klokken 13:30

« forrige - neste »

Redgarden

Da har jeg dessverre måttet avbestille pga den lave nyttelasten. Vi får kjøre våre 3,5 år gamle X en stund til, I-landsproblemer altså ;-)

Var og så på bilen hos Tesla i dag, kjempefin! Gratulerer til alle som tar den ut :-)

Noen flere som avbestiller pga nyttelasten?
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Zebulon

Ikke avbestilt, men selger bilen av den grunn.

Otkristo

Sitat fra: Redgarden på onsdag 25. august 2021, klokken 13:30
Da har jeg dessverre måttet avbestille pga den lave nyttelasten. Vi får kjøre våre 3,5 år gamle X en stund til, I-landsproblemer altså ;-)

Var og så på bilen hos Tesla i dag, kjempefin! Gratulerer til alle som tar den ut :-)

Noen flere som avbestiller pga nyttelasten?
Ingen avbestilling pga nyttelast. For oss er nyttelast ingen problem

electrip

Tenkte også forsøke selge pga lav nyttelast. Hvis ikke god nok pris etter noen dager går den tilbake på angrefrist.. Veldig synd egentlig.

Jeronan

#4
Same here. I just read that TOCN asked Tesla about this yesterday. Tesla Norge says that they sent a formal request to Tesla HQ about this already and awaiting answer.

I don't hold my hopes up, but if nothing changes before mid/end September when our delivery day comes, we most likely end up canceling.

Seeing that the empty Model Y is actually 20kg heavier than registered and that we will have to add another 20kg for the tow hitch receiver. That would mean in our case, we would have less than 100kg in cargo load capacity left. That is simply not enough. :-1:

We were really looking forward to the Model Y and waiting a long time for it, but it needs to be able to replace our current 4 year old Model S 75D as main car.  :-[
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

erlendsellie

Tror ikke nyttelasten blir et problem for meg. På langturer med fruen, 2 småbarn og 2 hunder, klarer vi nok å holde oss innenfor uten problem. Baggasje vil uansett begrense seg liter da, før vekt sannsynligvis.
Kanskje værre når jeg og 3 kompiser skal på jakt ei helg med lagmannstelt, våpen, hund og vedovn, men sist vi var 4 stk på en slik tur så måtte vi uansett ha med en liten henger for å få med alt pakket, i en Outlander med ca samme baggasjerom som Y.

ToWalkOrDrive

Jeg later som at jeg aldri har lest den max nyttelast-grensen. Min Model 3 tålte 500kg uten problem, og jeg antar at denne og gjør det. Samtidig antar jeg at de har satt 315 +75 for at den skal tåle maksfart på 217, og fremdeles greie svinger og kjøling greit. Har ingen planer om å kjøre de hastighetene med andre folk i bilen.
...så jeg kommer ikke til å avbestille. Når en ser TV2-innslaget/testen får jeg bare enda mer lyst på bilen.
Tesla Model Y                         2021-

DagfinnN

Velger å slanke bort 30 kg i stedet for å avbestille :)
Har ikke bestilt, men bestiller til våren.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

1000kwh

Alle tester roser bilen opp i skyene, men folk avbestiller pga. NYTTELAST?? :D

Zebulon

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 25. august 2021, klokken 14:04
Alle tester roser bilen opp i skyene, men folk avbestiller pga. NYTTELAST?? :D

Hvis lav nyttelast gjør normal OG lovlig bruk av bilen vanskelig eller umulig ofte for meg og min familie, hva er så rart med det?

Otkristo

Sitat fra: Zebulon på onsdag 25. august 2021, klokken 14:06
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 25. august 2021, klokken 14:04
Alle tester roser bilen opp i skyene, men folk avbestiller pga. NYTTELAST?? :D

Hvis lav nyttelast gjør normal OG lovlig bruk av bilen vanskelig eller umulig ofte for meg og min familie, hva er så rart med det?
I salgsannonsen din er ikke nyttelast årsak til salgs... Hmmm
Du har jo kjøpt ny bil i mellomtiden. 😂😂

Zebulon

Sitat fra: Otkristo på onsdag 25. august 2021, klokken 14:15
Sitat fra: Zebulon på onsdag 25. august 2021, klokken 14:06
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 25. august 2021, klokken 14:04
Alle tester roser bilen opp i skyene, men folk avbestiller pga. NYTTELAST?? :D

Hvis lav nyttelast gjør normal OG lovlig bruk av bilen vanskelig eller umulig ofte for meg og min familie, hva er så rart med det?
I salgsannonsen din er ikke nyttelast årsak til salgs... Hmmm
Du har jo kjøpt ny bil i mellomtiden. 😂😂

haha, du tok meg der   ;-) Men, det er faktisk sant at jeg har kjøpt annen bil, selv om triggeren til det også var nyttelasten. Men, bevares, jeg aksepterer den!  :-)

Otkristo

Sitat fra: Zebulon på onsdag 25. august 2021, klokken 14:23
Sitat fra: Otkristo på onsdag 25. august 2021, klokken 14:15
Sitat fra: Zebulon på onsdag 25. august 2021, klokken 14:06
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 25. august 2021, klokken 14:04
Alle tester roser bilen opp i skyene, men folk avbestiller pga. NYTTELAST?? :D

Hvis lav nyttelast gjør normal OG lovlig bruk av bilen vanskelig eller umulig ofte for meg og min familie, hva er så rart med det?
I salgsannonsen din er ikke nyttelast årsak til salgs... Hmmm
Du har jo kjøpt ny bil i mellomtiden. 😂😂

haha, du tok meg der   ;-) Men, det er faktisk sant at jeg har kjøpt annen bil, selv om triggeren til det også var nyttelasten. Men, bevares, jeg aksepterer den!  :-)
👍🏻😉

atkhobby

Går mot avbestilling dersom det ikke skjer noe med nyttelasten. Selv 40-50 kg til hadde vært nok. Er det for mye å forlange?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA