Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gulvmatter

Startet av Sven_m, onsdag 25. august 2021, klokken 12:36

« forrige - neste »

Radial

Er noen av disse i Gummi egentlig? Eller bare plast alt sammen?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Redgarden

Jeg har avbestilt bilen, men sitter igjen med originale matter (forsete/baksete) bestilt fra Tesla shop Sverige. Så hvis noen vil kjøpe dem så er det bare å ta kontakt på melding.

Og hvis det ikke er lov med salg her, så beklager jeg. Men oppfatter dette nesten mer som hyggelig hjelp til forummedlemmer enn salg ;-)
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Rawb

Sitat fra: FrTr på søndag 29. august 2021, klokken 15:53
Bilde

Bare en ting... setter pris på bilder fra virkeligheten med litt drit og lort, men det ser ut som det er litt riper på matta bak til høyre foran benet til barnestolen? Blir de lett ripete? Eller er det bare møkka som driver meg et puss?

Radial

Noen flere som har sett Gummimatter?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Aldrimer på fredag 27. august 2021, klokken 07:25
Jeg byttet ut mattene med 3D Maxpider. Jeg syns de passer kjempebra, liker den leppa som gjør at smuss og møkk holder seg på matta og ikke flyr rundt i bilen.

Men hva skal jeg gjøre med de originale filtmattene? Samboeren min mener vi bare bør kaste de (tanken er å beholde bilen i mange år og derfor er det ikke relevant å tenke på å lagre de til et fremtidig salg i 2031). Er det noen grunn til å ta vare på de?

Hva om du tar vare på de i 8 måneder....og så legger du de ut for salg for 652 kroner....sikkert noen som har unger som har tråkket i hundedrit som kan tenke seg å bytte de ut...? Eller at du finner ut at tøymatter er så deilig myke når du tar av deg skoene og cruiser nedover Europa...
Tesla Model Y                         2021-

Klykken

Sitat fra: Aldrimer på fredag 27. august 2021, klokken 07:25
Jeg byttet ut mattene med 3D Maxpider. Jeg syns de passer kjempebra, liker den leppa som gjør at smuss og møkk holder seg på matta og ikke flyr rundt i bilen.

Men hva skal jeg gjøre med de originale filtmattene? Samboeren min mener vi bare bør kaste de (tanken er å beholde bilen i mange år og derfor er det ikke relevant å tenke på å lagre de til et fremtidig salg i 2031). Er det noen grunn til å ta vare på de?
La filtmattene ligge under de nye? Det gjør de i vår Model S.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


Jeronan

Sitat fra: TheNicelander på onsdag 08. september 2021, klokken 09:23


Så akkurat at originale gulvmatter var nå å få kjøpt:
https://shop.tesla.com/no_no/product/model-y-_-allv_rs-interi_r-gulvmatter

Yes saw that too yesterday, but I think I won't be buying them this time since they look to be the same we have now with our Model S.
They are ok and do the job, but what I don't like about them is that they can be quite slippery when wet.

So I think I will try those 3DMax spider mats this time............ if I can get hold of them hehe.
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

527jbs

Hadde et uhell med mine stoffmatter og skulle gjerne kjøpt nye.

Ser de har fått inn vintermatter i plast i Tesla-shopen, samt noen andre typer stoffmatter, men ikke de originale som følger med. Noen som vet hvor man kan få tak i de?

RJK

Sitat fra: 527jbs på onsdag 08. september 2021, klokken 09:43
Hadde et uhell med mine stoffmatter og skulle gjerne kjøpt nye.

Ser de har fått inn vintermatter i plast i Tesla-shopen, samt noen andre typer stoffmatter, men ikke de originale som følger med. Noen som vet hvor man kan få tak i de?
Brukeren "Aldrimer" har vist et sett han vurderer å kaste eller legge ut til salgs. Du får sende han en PM, og høre om de han hadde til overs fremdeles er tilgjengelig. Sjekk side 1 for å finne innlegget hans.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Radial

#25
Sitatbahh... venta 1mnd på ToughPRO matter fra USA, så blir de fader i meg borte etter tollen i norge 1. okt.....
Penga tilbake på transport-garantien, og tilbake til 0 igjen.... bestille samme matter igjen, eller er det andre matter med GUMMI på markedet som man bør velge?

Nei plutselig hosta PostNord opp pakka, 20 dager etter alle spor forsvant. Betaling ordnet og hentet ut.

Dessverre litt skuffa.
ToughPro mattene er ikke ren gummi, selv om de reklamerer for det.
De er en plast/gummiblanding, og derfor ganske stive. Kom rulla sammen, veide bare 14kg for hele bilen (begynte å ringe bjeller da).
Måtte rulle de motsatt vei for å få rettet de ut.
De er litt småglatte inntil videre, blir kanskje bedre etter hvert.

Grei passform, men det er helt klart forskjellige dimensjoner på MIC-Y og US-Y. Mangler 3-4mm her og der, og 5mm for mye gummi andre steder (kan klippes).

Terningkast 3. Ca 2500 for hele bilen, bare lille rommet under bagasjeromet som ikke har matte.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA