Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen på Agder som har bygget om bensinbil?

Startet av toref, søndag 06. januar 2008, klokken 21:21

« forrige - neste »

toref

Heisan
Jeg bor i Kristiansand og jeg planlegger å bygge om en bensinbil til elbil.
Er det noen andre her "på det blide sørland" som har gjort noe slikt?

Ønsker å ha flere å kunne diskutere med!

;)
Tore.
ID.4 1ST MAX - Bestilt
Nissan Leaf 24kWh - 2016
Kewet-2  - har endt sine dager på huggeriet

Elmo

Da foreslår jeg at du leser gjennom denne "tråden"
http://elbil.no/forum/index.php?topic=450.0

Selvom headingen er "Import" så går den etter hvert over til å omhandle ombygging.

/Elmo
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

PLUTO

Det er i hvertfall en annen i Agder Elbilforening som har planer om elektrifisering, men jeg vet ikke helt hvor langt de har kommet. Lykke til med prosjektet, men det kan være lurt å vente på at vi får svar fra Statens veivesen om hvordan du skal kunne få det godkjent som elbil etterpå. (det er det du finner under den link, Elmo henviser til.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

toref

Takk for svar!

Jeg er helt på planleggings stadiet, jeg vil ikke starte med et kostbart prosjekt før jeg vet om jeg vil få det godkjent ;)

Jeg regner med at i tillegg til å bygge om bilen i samsvar med KTF, så må man også foreta den elektriske installasjonen i henhold til elektroforskriften for batteri- anlegg over 48V. Dette og valg av type konvertering (AC eller DC motor etc.) er ting jeg sysler med foreløpig.

Tore.
ID.4 1ST MAX - Bestilt
Nissan Leaf 24kWh - 2016
Kewet-2  - har endt sine dager på huggeriet

PLUTO

Du har vel nå skrevet så mange inlegg at du har fått tilgang til avansert: konvertering til elektrisk, hvor det finnes en del interessant lesing
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

andreash

Hei..

Skulle du finna på å vera i Bergensområdet ein gong, er det selvfølgelig berre å gje ein lyd..
Eg har ein ombygd peugeot 205.. Det er ikkje eg som har ombygd bilen, men har relativt grei oversikt over kva som er gjort..

Andreas
Før: Peugeot 205 "DC AMP" Ombygd bil. (Defekt/svidd/vraket)
       Peugot Partner Postbil. (Defekt/Expl. i batteri/vraket)
Buddy 2007
Leaf 2013
Nå: Opel Ampera-e

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA