Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y på forsiden

Startet av Rosstopher, tirsdag 24. august 2021, klokken 18:52

« forrige - neste »

Rosstopher

Nå har endelig Model Y kommet som første bil på forsiden på Tesla.com (det er forskjellige biler på forsiden i forskjellige land, og Europa har hatt Model 3 frem til nå).

Det tyder på at Tesla nå ønsker å fremme salg av Model Y. Hva mer innebærer dette mon tro? At de føler seg komfortable på at de klarer å levere nok biler fremover? At de har mange flere biler på vei enn det som er bestilt så langt?

Fortsatt ingen Model Y i inventory, men jeg tipper de dukker opp i september.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

z4rd

#1
Endelig, ja! Jeg kjørte forbi en blå Model Y (ikke Performance) i lav fart for ca. 30 min siden, og det er første gang jeg ser den live.

Førsteinntrykket mitt er meget positivt. Synes at Tesla designmessig har truffet godt mtp proporsjonene til bilen. Den var større/høyere enn jeg har forestilt meg, og så rett og slett meget bra ut på veien. Frister bare mer og mer med en P, men jeg vet at jeg må prøvekjøre først. Til sammenligning måtte TMX vokse på meg... men TMY treffer blink omtrent umiddelbart for meg.

Men vi snakker jo fortsatt om en bil til godt over 500k... Jeg tror at TM3 vil fortsette å være "folkebilen"... også på bruktmarkedet, ene og alene pga pris.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

turfsurf

Sitat fra: z4rd på tirsdag 24. august 2021, klokken 19:16
Men vi snakker jo fortsatt om en bil til godt over 500k... Jeg tror at TM3 vil fortsette å være "folkebilen"... også på bruktmarkedet, ene og alene pga pris.
Treffer vel litt forskjellige demografier. Tror nok begge vil selge bra. Selvfølgelig vil TM3 få mye drahjelp av SR versjonen, vi får se om TMY kommer med det etter hvert og.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Kunne gjerne prøvekjørt en slik - Så spørsmålet er når Tesla åpner opp for prøvekjøring av denne - det bør jo være rett rundt hjørne?

Myrvang

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 24. august 2021, klokken 19:35
Kunne gjerne prøvekjørt en slik - Så spørsmålet er når Tesla åpner opp for prøvekjøring av denne - det bør jo være rett rundt hjørne?

Om en uke eller 2 er svaret jeg fikk fra Drammen.
2017 i3 Fully Charged
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

Vidar H.

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 24. august 2021, klokken 19:35
Kunne gjerne prøvekjørt en slik - Så spørsmålet er når Tesla åpner opp for prøvekjøring av denne - det bør jo være rett rundt hjørne?

Oslo/Grorud estimerte oktober (halvannen uke siden).

Ellemelle

Sitat fra: Myrvang på onsdag 25. august 2021, klokken 00:05
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 24. august 2021, klokken 19:35
Kunne gjerne prøvekjørt en slik - Så spørsmålet er når Tesla åpner opp for prøvekjøring av denne - det bør jo være rett rundt hjørne?

Om en uke eller 2 er svaret jeg fikk fra Drammen.
Som Teslaeier fikk jeg en standardmail fra Tesla for noen dager siden med invitasjon til en prøvekjøringsevent. Dette var i dag såvidt jeg husker.

Vidar H.

Sitat fra: Ellemelle på onsdag 25. august 2021, klokken 07:55Som Teslaeier fikk jeg en standardmail fra Tesla for noen dager siden med invitasjon til en prøvekjøringsevent. Dette var i dag såvidt jeg husker.

Det var prøvekjøring og ikke prøvesitting? Jeg fikk også standardmail med invitasjon til å se og prøvesitte. Begrenset til 20 minutter.

Ellemelle

Sitat fra: Vidar H. på onsdag 25. august 2021, klokken 08:20
Sitat fra: Ellemelle på onsdag 25. august 2021, klokken 07:55Som Teslaeier fikk jeg en standardmail fra Tesla for noen dager siden med invitasjon til en prøvekjøringsevent. Dette var i dag såvidt jeg husker.

Det var prøvekjøring og ikke prøvesitting? Jeg fikk også standardmail med invitasjon til å se og prøvesitte. Begrenset til 20 minutter.
Vet ikke, men det het i hvert fall "prøvekjøringsevent".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA