Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Byttet alt (?) i forstillinga, men er feilene tilbakevendende?

Startet av Redgarden, tirsdag 24. august 2021, klokken 14:47

« forrige - neste »

Redgarden

Bilen fra november 2017 har nå gått 81.000 og jeg vurderer å beholde den utover garantien. Men jeg er spesielt bekymret for feil på forstillingen. Jeg har allerede fikset/byttet følgende på garanti:

-Control arm upper front
-Links front susp lower aft
-Links fore lower front
-I-shaft

Har jeg da allerede byttet det meste av det som pleier å gå i stykker? Og kan jeg regne med at dette da er fikset en gang for alle, eller er dette tilbakevendende feil?
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

skretting

Har du byttet støtdemperene? Disse får du nok heller ikke på garanti......tror jeg.
3 av 4 dempere er byttet hos meg nå, lekkasje. 1 på verksted + kompressorhavari = 27 000 NOK.
2 dempere bytter jeg selv, men hver demper koster 10k.

Har lest en plass at demperen ryker fra 80k km og oppover. Min har passert 120k km nå.


Redgarden

Nei, ikke byttet luftdemperne. Det går vel på garanti det? Nesten så man skal håpe at de ryker nå før 100.000 ;)
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

o.b.lix

De fleste ryker i området 120-140.000 km og dekkes derfor ikke på garanti. Koster ca 10.000 pr stk + arbeid om du kjøper nye originale.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

THE

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 25. august 2021, klokken 14:23
De fleste ryker i området 120-140.000 km og dekkes derfor ikke på garanti. Koster ca 10.000 pr stk + arbeid om du kjøper nye originale.
Noen om vet om det er dukket opp tredjepartsprodukter til TMX ennå? Vet det finnes til TMS, og de er en del rimeligere. Min TMX har gått 125000 km nå, så må vel begynne å forberede meg på (enda) ei stygg verkstedregning...
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Redgarden

Kanskje man kan kjøpe seg litt smoothere fjæring i samme slengen? Må
Si jeg er litt lei av å bli rista rundt...
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Electric cars in Norway

Redgarden :+1: Ja ting skjer over tid. Har du sett siste til Bjørn Nyland der han er på verkstedet med TMX? Mye god info fra verkstedet der på hva du kan vente deg.

Ting skjer...

Men sett det opp mot en gammel diesel som jo gjerne  nesten må skifte alt av slitedeler på den kilometer standen. Ikke bare reg reim jeg tenker på da... hvertfall de billige dieselbilene...

Redgarden

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 25. august 2021, klokken 18:20
Redgarden :+1: Ja ting skjer over tid. Har du sett siste til Bjørn Nyland der han er på verkstedet med TMX? Mye god info fra verkstedet der på hva du kan vente deg.

Ting skjer...

Men sett det opp mot en gammel diesel som jo gjerne  nesten må skifte alt av slitedeler på den kilometer standen. Ikke bare reg reim jeg tenker på da... hvertfall de billige dieselbilene...

Ja, så den :) Egentlig bare luftdemperne jeg er «redd» for utenfor garanti. Virker som det meste annet kan tas på et edruelig vedlikeholdsbudsjett. Nå er Model Y avbestilt og MCU2 bestilt, så skal jeg og X'en kose oss videre ;)
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA