Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Rattvarme SR+ MIC

Startet av teslaforum123, mandag 23. august 2021, klokken 21:17

« forrige - neste »

Pigeonbay

Henta ut vår bil tidleg i november og har opplevd det samme som dei over. For nokon dagar sidan så var plutselig ratt- og setevarme på plass 😊

BE

#31
OK, de er tydelig at alle som har fått utlevert SR+ i november har fått varme i ratt og baksetet aktivert slik at det stemmer med beskrivelsen på RWD-modellen som har dette aktivert som standard. Så er det noen nå i overgangsfasen som har bestil uten at dette var inkludert, de får det bare som en bonus, koster ikke noe for Tesla å aktivere det.

Det som er spennende er om alle eksisterende SR+ levert fra Kina før denne dato får mulighet til å kjøpe og aktivere varmen i rattet. Dette har blitt fortalt fra enkeltrepresentanter fra Tesla i store deler av året, og det er helt tydelig at det bare er en softwareaktivering som skal til da bilene allerede har hardwaren. Sikkert ikke høyt prioritert, men kjekt om det blir mulig som en opsjon eller som tillegg til baksetevarme.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Pitmairen

Det er ikke alle som har fått bil i november som har fått varme i ratt og bakseter, flere på Facebook har rapportert at de ikke har fått det. Det er litt merkelig.

Hideyowife

Hentet bil 3 sept og sjekker APP daglig. Ønsker varmen i baksetet også men håper at det dukker opp ratt- og baksetevarme som en bundle snart som vi kan kjøpe  :)
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

larssa

Hentet bil 17 november, SR+. Jeg har ikke fått rattvarme.  Software 36.5.8

Pitmairen

Sitat fra: larssa på tirsdag 23. november 2021, klokken 13:23
Hentet bil 17 november, SR+. Jeg har ikke fått rattvarme.  Software 36.5.8
Har du fått bil med det nye batteriet?

Begynner å lurer på om vi som har fått rattvarme har fått det som trøst fordi vi fikk det gamle batteriet.  :P

Ellers så lurer jeg på om det kan være forskjell i hardware. I inventory nå så listes noen opp med og noen uten. Forskjellen i manufacturing-kodene på dem er SWF0 vs SWF1 på de med varme, akkurat som de nye batteriene har kode BTF0 vs BTF1 på de nye. Så mulig det er noen endringer i hardware.

Jeg vet det har vært sagt at alle biler produsert siden januar har hardware, men det kan jo hende at det har vist seg å være en bug i hardwaren så den ikke fungerer, eller mangel på komponenter har gjort at noe er fjernet.


larssa

Ikke fått nytt 60KW batteri nei. Igår kveld kom faktisk rattvarme og baksete 😊

d_instebo

Fikk utlevert bilen på fredag. I dag tidlig når jeg skulle varme opp bilen hadde jeg tilgang til rattvarme og varme i baksetene.

Tangosierra

Jeg fikk også rattvarme+ i går.. model 3 SR+ hentet hos tesla for litt over 1 uke siden

Ironman666

Hentet bil i slutten av september. Og leste på nettet at det var diverse rykter om at rattvarme skulle bli tilgjengelig ved kjøp i framtiden. Også sett mange rykter at vi ikke kan oppgradere, bla videoen her i denne tråden som viser at det er annen hardware i SR+ i rattet.
Idag så var jeg innom Tesla og spurte om mulighet til å oppgradere til rattvarme, om det var mulige, kan jeg betale for å oppgradere, evt betale for en software oppdatering hos Tesla. Jeg fikk som svar at dette skal komme som betalt oppdatering. Og kun biler levert fra 1.november har aktivert rattvarme. Så da velger jeg å tro på det så lenge. Også håper jeg det kommer snart 😅👍

Hideyowife

Sitat fra: Ironman666 på lørdag 27. november 2021, klokken 19:29
Hentet bil i slutten av september. Og leste på nettet at det var diverse rykter om at rattvarme skulle bli tilgjengelig ved kjøp i framtiden. Også sett mange rykter at vi ikke kan oppgradere, bla videoen her i denne tråden som viser at det er annen hardware i SR+ i rattet.
Idag så var jeg innom Tesla og spurte om mulighet til å oppgradere til rattvarme, om det var mulige, kan jeg betale for å oppgradere, evt betale for en software oppdatering hos Tesla. Jeg fikk som svar at dette skal komme som betalt oppdatering. Og kun biler levert fra 1.november har aktivert rattvarme. Så da velger jeg å tro på det så lenge. Også håper jeg det kommer snart 😅👍

Satt nettopp å tenkte å kontakt Tesla nå for jeg er lei av å vente. Vi henta bil 3 september og venter også på å kunne svi av litt penger på å oppgradere med varmer i seter og ratt. Sa de noe om man får Rattvarme gratis om man kjøper baksetevarmen idag? Jeg håper jo det kommer en "varmebundle" hvor dette er i samme pakke jeg da.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Ironman666

Sitat fra: Hideyowife på mandag 29. november 2021, klokken 16:43
Sitat fra: Ironman666 på lørdag 27. november 2021, klokken 19:29
Hentet bil i slutten av september. Og leste på nettet at det var diverse rykter om at rattvarme skulle bli tilgjengelig ved kjøp i framtiden. Også sett mange rykter at vi ikke kan oppgradere, bla videoen her i denne tråden som viser at det er annen hardware i SR+ i rattet.
Idag så var jeg innom Tesla og spurte om mulighet til å oppgradere til rattvarme, om det var mulige, kan jeg betale for å oppgradere, evt betale for en software oppdatering hos Tesla. Jeg fikk som svar at dette skal komme som betalt oppdatering. Og kun biler levert fra 1.november har aktivert rattvarme. Så da velger jeg å tro på det så lenge. Også håper jeg det kommer snart 😅👍

Satt nettopp å tenkte å kontakt Tesla nå for jeg er lei av å vente. Vi henta bil 3 september og venter også på å kunne svi av litt penger på å oppgradere med varmer i seter og ratt. Sa de noe om man får Rattvarme gratis om man kjøper baksetevarmen idag? Jeg håper jo det kommer en "varmebundle" hvor dette er i samme pakke jeg da.
Han sa bare at det skulle komme i en fremtidig oppdatering, men pris viste han ikke. Så vet ikke om det kommer inkludert på baksetevarmen eller ikke

Nesla

Dere som har rattvarme; er det verdt oppgraderingen?

Jeg har en juni2021 med muligheten til å låse opp vinterpakken i appen.

Stig-Arne


Moas

Deilig med rattvarme. Skulle bare ønske varmen kan justeres. Kan bli for varm for meg
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA