Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i Bergen-Stavanger

Startet av makki, fredag 20. august 2021, klokken 09:22

« forrige - neste »

afitch80

Sitat fra: alfaalfa på søndag 29. august 2021, klokken 10:24
Jeg fikk treff på in 61xxx VIN på denne (Mala) båten nå.

Jeg har utlevering 2.sept klokken 10.

Er det ikke mest sannsanlig at den kommer til Stavanger først?

Eller så jobber de på natten og får det travelt med å gjøre klar bilen til klokken 10..

Enten kommer båten veldig tidlig 2.sept og blir hentet av biltransport på natten. For så detailing grytidlig om morgen for levering kl 10. Ellers får du sms/tlf om utsettelse.
Men tenker det første. Har fått inntrykk av at Tesla jobber bortimot døgnet rundt når det kommer til kvartalsutlevering. Og spesielt når det det gjelder nye biler det kommer en del av.
Begynte el-eventyret med Tesla, så innom noe tysk, men var kjapt tilbake over dammen.

Olatho

Sitat fra: afitch80 på søndag 29. august 2021, klokken 10:29
Har fått inntrykk av at Tesla jobber bortimot døgnet rundt når det kommer til kvartalsutlevering. Og spesielt når det det gjelder nye biler det kommer en del av.

Det er allerede klokka 10 i dag morges - på en søndag - gjort 8 nyregistreringer av MY og M3 i følge Teslastats.
Så det er folk som jobber, ja...

alfaalfa

Har fått utlevert to nye Tesla på Forus tidligere, begge har vært prikkfrie. Satser på at det blir bra denne gangen også og ikke noe hastverksarbeid.

Antagelig burde man latt være å følge med på disse båtene, det man ikke vet har man ikke vondt av... :-)

Tesla91

Er det noen her som bestilte nylig som har fått leveringstidspunkt i Bergen/Haugesund/Stavanger?  :o

alfaalfa

Vet ikke om det defineres som nylig, men jeg bestilte 12.juli og har levering torsdag 2.sept.

Jouley

Sitat fra: Tesla91 på søndag 29. august 2021, klokken 13:09
Er det noen her som bestilte nylig som har fått leveringstidspunkt i Bergen/Haugesund/Stavanger?  :o

Ja, bestilte 7. august og har levering 8. sept, så en mnd + en dag. Bergen

Kwick

Fikk utlevert min på torsdag som var, i Stavanger.
Vi var stk om gangen, gikk samlet bort til hallen sammen med 2 Tesla rep.
Fikk god tid til å se over bilen.
Fant ingenting å bemerke.  Fine overganger og fin lakk.
Ser ut som det er bra kvalitet fra Kina, så tror ikke noen har noe å frykte.
Fikk litt opplæring i systemet til bilen , kjørte avgårde etter 30 minutter.
Noen av bilene hadde skvettlapper fremme,  men ikke min. Kunne komme inn for montering om jeg ønsket disse.
Bilen er super. Går som ei kula  :+1:
Gled dere!
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

Jouley

Sitat fra: Kwick på søndag 29. august 2021, klokken 15:17
Fikk utlevert min på torsdag som var, i Stavanger.
Vi var stk om gangen, gikk samlet bort til hallen sammen med 2 Tesla rep.
Fikk god tid til å se over bilen.
Fant ingenting å bemerke.  Fine overganger og fin lakk.
Ser ut som det er bra kvalitet fra Kina, så tror ikke noen har noe å frykte.
Fikk litt opplæring i systemet til bilen , kjørte avgårde etter 30 minutter.
Noen av bilene hadde skvettlapper fremme,  men ikke min. Kunne komme inn for montering om jeg ønsket disse.
Bilen er super. Går som ei kula  :+1:
Gled dere!
Gratulerer med ny bil! bra å høre at kvaliteten er god :)

Bestilte du vinterdekk? Fikk du med disse på utlevering eller må de hentes senere?

Tesla91

Takker for svar dere! Da er det håp om september levering for oss som bestilte i midten av august og da kanskje  :angel:

jlan

#114
Sitat fra: alfaalfa på søndag 29. august 2021, klokken 10:24
Er det ikke mest sannsanlig at den kommer til Stavanger først?
marinetraffic.com:
"Heading to TRONDHEIM, NO with reported Estimated Time of Arrival at 2021-08-31 06:00 LT "

https://shiprep.no/ShipRepWebUI/PublicInformation.aspx
31.08.2021 06:00   PANAMA   H9AT   MALACCA HIGHWAY   17735   Vehicles Carrier   Grip inner Pilotboarding-Trondheim      

https://bergenhavn.no/havnen/anlopsoversikt/
"MALACCA HIGHWAY   01.09.21 18:00   01.09.21 23:59   Jekteviksterminalen 5 "
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

geear

#115
Hvis det stemmer at den seiler fra Bergen 23:59 den 1. sept., så tror jeg man skal være av halvfullt glass-typen for å tro på utlevering i Sandnes ti timer senere.   ;) Får håpe det går raskere i Bergen enn det står der.

Kwick

Sitat fra: Jouley på søndag 29. august 2021, klokken 15:21
Sitat fra: Kwick på søndag 29. august 2021, klokken 15:17
Fikk utlevert min på torsdag som var, i Stavanger.
Vi var stk om gangen, gikk samlet bort til hallen sammen med 2 Tesla rep.
Fikk god tid til å se over bilen.
Fant ingenting å bemerke.  Fine overganger og fin lakk.
Ser ut som det er bra kvalitet fra Kina, så tror ikke noen har noe å frykte.
Fikk litt opplæring i systemet til bilen , kjørte avgårde etter 30 minutter.
Noen av bilene hadde skvettlapper fremme,  men ikke min. Kunne komme inn for montering om jeg ønsket disse.
Bilen er super. Går som ei kula  :+1:
Gled dere!
Gratulerer med ny bil! bra å høre at kvaliteten er god :)

Bestilte du vinterdekk? Fikk du med disse på utlevering eller må de hentes senere?

Kjøpte ikke med vinterhjul . Liker ikke gemini felgene.  Så, planene er  å kjøpe noen kule 19" , bytte vinterdekk over til gemini som følgte med bilen, og legge sommerdekk på se nye felgene.
Men de ringte meg dagen før, for spørre om jeg ønsket vinterhjul.
Tror de ligger klar hos en av dekkforhandlerene i området. Ligger ikke klar i bilen.
Kjører:
Tesla Model Y 2021 mod. LR AWD GRÅ
Mitsubishi I-Miev 2017 mod.

jorgenask

For de som håpte at Malacca Highway skulle komme innom Stavanger først så ser det ihvertfall så langt ut som den hopper over Stavanger. Så den skal vel til Trondheim først og så nedover langs kysten som det står i ruten.


ToWalkOrDrive

#118
Jorgenask,
det er helt ihht Torgben sin plan det der....i Stavanger 02.09...  :)
Litt rart de ikke velger å kvitte seg med hundrevis av tonn før de reiser oppover....
Tesla Model Y                         2021-

jorgenask

Kanskje de stablet Trondheims-bilene ytterst og ikke gidder å stokke om :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA