Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i Bergen-Stavanger

Startet av makki, fredag 20. august 2021, klokken 09:22

« forrige - neste »

Otkristo

Da har jeg endelig fått VIN-treff på min bil med levering Bergen Åsane.
Bilen er nå på Malacca Highway som skal først innom Oslo.

ToWalkOrDrive

Hmmmm....ser ut til at noen kødder med TM3 er det vel (uten skilt) på Forus (Stavanger). De har skrevet FIAT...hmmmm får håpe min er ok....skal hente i morgen.
Tesla Model Y                         2021-

geear

Hvis du skal hente i morgen så står den nok trygt og godt inne i utleveringshallen, ferdig registrert og klargjort.

Min var helt prima. Bare å glede seg! Jeg kjørte avgårde etter noe sånt som ti minutter. Eneste er at det er nok en god mulighet for at den mangler skvettlapper og folie.

Ampéreson

Sitat fra: jlan på onsdag 08. september 2021, klokken 13:55
Jeg har også fått levert bil på Kokstad. Den sto klar da jeg ankom et kvarter før avtalt tid. Jeg reagerte litt på at jeg ikke fikk låst opp bilen og inspisert innvendig før jeg signerte overtakelsesdokumentet. Tesla ber til og med i SMS  om at en signerer overtakelse før ankomst "for å unngå kø". Men jeg fikk kjapt bekreftelse da jeg signerte digitalt på telefonen, etter å ha inspisert bilen utvendig. Det var litt plunder med å få bilen inn på app. for å låse den opp. Jeg måtte avinstallere og reinstallere app. på telefonen. Skjermen i bilen frøs under konfigurering, og trengte en reboot. Autopilot driver fortsatt og kalibrerer kameraer, så den virker ikke ennå. Ellers OK.

Reagerte på dette selv, ønsker ikke å signere overtakselsesdokument før jeg har inspisert bilen. Andre som har erfaringer med dette?
2021 Model Y LR Blå
2014 P85+ Grønn, Solgt (´;︵;`)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: geear på fredag 10. september 2021, klokken 00:00
Hvis du skal hente i morgen så står den nok trygt og godt inne i utleveringshallen, ferdig registrert og klargjort.

Min var helt prima. Bare å glede seg! Jeg kjørte avgårde etter noe sånt som ti minutter. Eneste er at det er nok en god mulighet for at den mangler skvettlapper og folie.

Min så helt perfekt ut i hallen, og fungerte perfekt. Var helt perfekte panel-avstander. Eneste feil jeg så var at det er mye "vaske-swirls" på panseret når solen tittet ned....etter 1000km i regn og tørt...
Tesla Model Y                         2021-

geear

Farge?

Har ikke sett noe som helst på min svarte, men har heller ikke vasket den enda. Foreløpig har vi et litt ambivalent forhold, men blir det å beholde, så får den nok en tur innom Ruyters for et lag med Modesta BC-05.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: geear på mandag 13. september 2021, klokken 15:20
Farge?

Har ikke sett noe som helst på min svarte, men har heller ikke vasket den enda. Foreløpig har vi et litt ambivalent forhold, men blir det å beholde, så får den nok en tur innom Ruyters for et lag med Modesta BC-05.

Den er svart (som mine to forrige Teslaer). Tipper de må polere min en del for å få den ok før en sånn behandling, hvis swirlsene ikke på magisk hvis blir utfylt med den behandlingen. Hadde egentlig bare tenkt å vokse selv....hmmm...så veldig blank og fin ut den på Ruyters-siden med Modesta BC-05...
Tesla Model Y                         2021-

geear

Bjarne er veldig flink, og glasscoatingen fra Modesta gir meget blank og fin bil. Hadde god erfaring etter forrige bil, men lite sammenligningsgrunnlag uten en lik bil ved siden av, med samme bruk/vask. Er forsiktig med vask, for å si det slik, så er ikke sikkert det hadde vært så ille uten heller. Men det er en relativt kostbar behandling, og når han først er i gang så baller det gjerne på seg med beskyttelsesfolie i innsteg og så videre.  :P

geear

Da kom det akkurat en trailer med Model Y til Tesla Stavanger. Antar det har kommet en båt i natt. Hvis noen venter.. ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA