Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering i Bergen-Stavanger

Startet av makki, fredag 20. august 2021, klokken 09:22

« forrige - neste »

jorgenbsk

Her i Bergen har jeg fått ny SMS som bekrefter at de klarer datoen min 8. september.
Er visst av og til en fordel å være dritten i midten (mellom Stavanger og Trondheim)  :laugh:

Jouley

Sitat fra: jorgenbsk på tirsdag 31. august 2021, klokken 15:02
Her i Bergen har jeg fått ny SMS som bekrefter at de klarer datoen min 8. september.
Er visst av og til en fordel å være dritten i midten (mellom Stavanger og Trondheim)  :laugh:

Samme her :D

2jan

Fikk sms om at min utlevering i stavanger 10.09 fortsatt gjaldt. Tenkte å høre med Tesla om det var mulig å fremskynde siden jeg solgte den andre bilen min i går, men gav opp etter 1 time i telefonkø. Merkelig at de ikke har bedre kontaktmulighet enn det i 2021.

IP

Lossing ferdig i Trondheim --> Bergen next

Otkristo

Sitat fra: Vegg på tirsdag 31. august 2021, klokken 20:41
Lossing ferdig i Trondheim --> Bergen next
300 Model Y levert  Trondheim
Tipper 500 i skal av i Bergen i morgen?!

Jouley

Nå ligger Malacca og blir buksert i Puddefjorden :D Nærmer seg levering!

Miatajon

Sitat fra: Jouley på tirsdag 31. august 2021, klokken 16:39
Sitat fra: jorgenbsk på tirsdag 31. august 2021, klokken 15:02
Her i Bergen har jeg fått ny SMS som bekrefter at de klarer datoen min 8. september.
Er visst av og til en fordel å være dritten i midten (mellom Stavanger og Trondheim)  :laugh:

Samme her :D

Jeg fikk tlf fra Tesla i går om at min utlevering 8.sept i Bergen ble kanselert fordi bilen var "gjenglemt" på kaien 🙄 Så ingen ny dato ennå, men snakket om tidligst 14.sept. Men får ny sms når bilen er på båten og må velge ny leveringsdato igjen. Så får bare håpe det er ledige datoer kjappest mulig da.
Passer litt dårlig da bilen som skal erstattes ble solgt og forsvant i dag 🙄

- 23 Tesla Mod Y LR
- 21 MG ZS EV
x 21 Tesla Mod Y LR
x 16 Kia Soul
x 14 Peugeot Partner EL

geear

Da har Malacca Highway tydeligvis losset ferdig i Bergen, og er nå på vei mot Hjeltefjorden. Da blir det nok lossing i Risavika i morgen formiddag. :)

Jouley

Sitat fra: Miatajon på onsdag 01. september 2021, klokken 19:02
Sitat fra: Jouley på tirsdag 31. august 2021, klokken 16:39
Sitat fra: jorgenbsk på tirsdag 31. august 2021, klokken 15:02
Her i Bergen har jeg fått ny SMS som bekrefter at de klarer datoen min 8. september.
Er visst av og til en fordel å være dritten i midten (mellom Stavanger og Trondheim)  :laugh:

Samme her :D

Jeg fikk tlf fra Tesla i går om at min utlevering 8.sept i Bergen ble kanselert fordi bilen var "gjenglemt" på kaien 🙄 Så ingen ny dato ennå, men snakket om tidligst 14.sept. Men får ny sms når bilen er på båten og må velge ny leveringsdato igjen. Så får bare håpe det er ledige datoer kjappest mulig da.
Passer litt dårlig da bilen som skal erstattes ble solgt og forsvant i dag 🙄

De har _glemt_ bilen din..? Fikk du vite hvor? Skjønner skuffelsen  ::)

ToWalkOrDrive

#144
Nå ruller bilene ut i Tananger. Ser de har 4 sjåfører som blir kjørt av Westcon-bil (VW Golf!). Ser ut som de jobber raskt. Litt rart de ikke begynner på høyresiden så de slipper å åpne sjåførdøren mot en annen bil...men de har gjerne så god plass.
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

#145
Ser ut til å stoppe på ca 130 Teslaer...
Edit: Ser ut til at det fortsette å strømme ut biler...de hadde bare en liten pause...
Tesla Model Y                         2021-

geear

Shit, gode greier. En med alt sort er min. Er det webcam, eller har du orkesterplass for Tesla unloading?

ToWalkOrDrive

#147
Sitat fra: geear på torsdag 02. september 2021, klokken 11:15
Shit, gode greier. En med alt sort er min. Er det webcam, eller har du orkesterplass for Tesla unloading?

Har orkesterplass fra kontoret, ja. Var jo pga av Tesla-unloading-plassen at jeg valgt å "jobbe" her :-)

Edit: Her er siste bilde...og båten reist...
Tesla Model Y                         2021-

geear

Haha... har vært en del både hos Mento, John Dahle og Resq, og misunner de utsikten kan du si. Både på den ene og andre måten (men misunner ikke trafikken ut til Tananger). Tesla har/hadde eget lagerområde rett ved siden av Resq, med et telt. Lurer på om de bruker det fortsatt. De er iallfall helt klare på at de IKKE kjører bort flere biler til servicesenteret enn de kan ha innendørs i klargjøring og utlevering. De lar altså ikke nye kundebiler stå ute, for å unngå klåing. Meget bra syns jeg, når jeg ser bilder fra andre steder i landet der folk har klådd og dratt av hengerdeksel osv. på kundebiler for å finne ut alt mulig.

torlie

#149
Estimert ca 260-280 biler, kanskje noen som har telt eksakt her inne  :police:

Edit: Gjelder da Tananger og bildet postet av ToWalkOrDrive.
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA