Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BMW C-evolution

Startet av elektrolux, torsdag 19. august 2021, klokken 14:00

« forrige - neste »

elektrolux

Starter en tråd for å samle informasjon om BMW sin fantastiske C-evolution scooter.

Jeg mener denne ble for god og for dyr og derfor erstattet av CE 04

Den opprinnelige BMW K17 C evolution (0C03) (ECE):
- SR (Short Range 100km - 8 kWh 60Ah batteri med kontinuerlig 11kW motor med 35 kW max effekt som betyr at 16 åringer med A1 sertifikat kan kjøre den

- LR (Long Range 160km - 12.5 kWh 94Ah batteri med kontinuerlig 19kW motor med 35 kW max effekt.

Farger: hvit/grønn (2013-2016), grå/grønn (2015-2018), grå/sort (2018-2020) som på bildet

Scooteren er den mest momentsterke på markedet med sine 600 Nm på bakhjulet fra 0 rpm.

Et av argumentene mine for å kjøpe den var sikkerheten med ABS og antispinn og at jentungen på 16 år kunne kjøre den.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#1
Her er diverse data en nerd i Frankrike har samlet månedlig og over 60 000 km og 4 år på sin C-evolution.

Legg merke til snittforbruket på rundt 75 Wh/km som er betydelig mindre enn stort sett alle alternativ. Selv med en strømpris på 2 kr/kWt snakker vi kr 1,50 / bomfrie mil. ;D

Oversatt til fossilt drivstoff snakker vi 0,75 dl/mil og det på et ganske så heftig kjøretøy.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#2
Imponerende prestasjon på en annen C-evolution scooter:

Batteriet var på 85% SOH under mitt siste intervju. 70 km per dag å gå på jobb hele året. 100 % ladet hver dag. Original IlM.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

kristianbergen

Interessant med 7.5 Wh/mil
Jeg tok en prøvetur med CE04 over ca 43 km, langkjøring i fint vær, snittfart ca 70 og kom til ca 8.3 Wh/mil.

Leaf 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA