Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-rifter prisene er ute

Startet av Daniel_0007, torsdag 19. august 2021, klokken 12:07

« forrige - neste »

Daniel_0007

Model 3 2019 LR Rwd

vinterdekk

Det var ikke så ille selv om det hadde vært bedre med en opsjon for større batteri.

Til sammenligning, Nissan e-NV200 Evalia starter på 347740 kroner men har chademo, mindre batteri, tregere lading og muligheten til å trekke henger er ikke tilgjengelig i alle utgavene.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

vinterdekk

#2
Citroen e-Berlingo har nå også prisliste, men med utstyrsliste. 5 seter som basis, 7920 kroner for tredje seterad.  :+1:

https://media.citroen.no/file/44/7/kundeprisliste_eberlingo_2021_01.380447.pdf

Og her er Opel Combo-e Life.

https://www.opel.no/content/dam/opel/norway/downloads/pricelists/combo-e-life/6_Kundeprisliste_Combo-e_Life_MY22_17082021.pdf

[Redigert: Lagt til Opel.]
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

kaiat

Ser ut som en grei familiebil dette. Jeg hadde en lengre tur med en Combo varebil i sommer, riktignok med diesel, men det var en ganske trivelig bil egentlig. Likevel, en liten nedtur at de ikke kan levere adaptiv cruisecontrol på disse.

vinterdekk

Det er overraskende dersom det ikke finnes adaptiv cruise controll siden de lister opp flere andre kjøre assistent-teknologier i prislistene (til Opel). Helt klart noe som er lurt å avklare om man vurderer en av disse.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Edison

Er det nokon som har fått tak i utstyrsliste? Synd om det ikkje er adaptiv cruise. Ser ut som ein praktisk og fin bil!

vinterdekk

Peugeot Rifter (ikke elbil) har i alle fall adaptive cruisekontroll i tilvalget som heter «Sikkerhetspakke». Tror man bare må henvende seg direkte for å få avklart om adaptive cruisekontroll er mulig på e-Rifter/Combo-e/e-Berlingo.
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Edison

Har fått bekrefta at det ikkje er mogleg å få adaptiv cruise i denne. Synd! Det er vel omtrent det einaste av ekstrautstyr eg ville lagt til ved bilkjøp i dag. Elles virkar det som mykje bil for pengane til 300 000, med god plass, takrails og 750 kg hengarvekt.

vinterdekk

#8
Ok, takk for oppdateringen. Da er rekkevidde og manglende adaptive cruisekontroll to ting jeg må sette minus på for min del, men kanskje lurt av deg å vurdere basis-modellen likegodt. Detaljene er vel ikke klare på hvor de har kuttet på den, men ut fra Citroen-listen får man andre felger, ingen ryggekamera og nesten ingen tilvalg. Ingen fabrikktilpasning med andre ord, men slepekrok kan man få på basis-modellen. (Edit: Opel sin prisliste er ganske utfyllende på forskjellen mellom basis-modell og øvrige.)
På elbiljakt. Volkswagen ID.4 Pro 4MOTION AWD (2023).

Gogs

Jeg makset en peugeot e-rifter på utstyr. Da ble prisen 430.000,- inkl. vinterdekk. Så det er litt forskjell når hengerfeste, tredje seterad osv. er valgt inn.  :o
Sølv VW ID.4 2022 -
Hvit Ampera-e 2019 - 2022
Sort/mørkegrå BMW i3 2017 - 2019
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Edison

Eg har fått utstyrslista til e-Rifter og. Basisversjonen manglar det store digitale instrumentpanelet, og ser ut til å ha mindre midtskjerm, utan navigasjon. På Berlingoen ser dette ut til å vera inkludert (minus navigasjon). Ein anna forskjell er at Rifteren har 40/60 baksete i basisutgåva, mens berkingo har tredelt. Den største mangelen er nok ryggekamera. Men sensor bak er på plass. Android Auto / Apple Carplay er med på alle.

430 000 for toppmodellen var ein smule stivt synes eg. Det ser ut til at dei av ein eller anna grunn tar meir betalt for utstyr enn dei gjer på dei andre modellane.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA