Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Genesis GV60

Startet av Daniel_0007, torsdag 19. august 2021, klokken 10:41

« forrige - neste »

Daniel_0007

Litt usikker på hvor denne skal, teknisk sett så er den en Huyndai men er eget merke og, ala DS.

https://www.autoexpress.co.uk/genesis/108161/new-2021-genesis-gv60-pure-electric-coupe-suv-unveiled

Syns den ser bedre ut enn både ev6 og ioniq 5, fronten ser litt rar ut, virker som de har tatt fronten fra nye kona og bakdelen fra ev6








Model 3 2019 LR Rwd

RJK

#1
Genesis er jo "luxus-merket til Hyundai-konsernet, så burde kanskje ligge under Hyundai.

Selve bilen ser jo ut som en Gran Coupé-versjon av Kona. Ikke rukket å lese om de gjør dette med å bare kutte taklinjen, eller om den blir lengre, men hiver meg over linken din straks. Likte hekken, litt usikker på fronten...

EDIT: Og ser jeg lot meg lure av proposjonene. Denne er jo i klasse med Ioniq 5 og KIA EV6. Tror denne kunne gjort det skarpt i Norge, som et litt mere eksklusivt asiatisk (koreansk) alternativ.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Bør nok sokne under Hyundai siden det ser ut til at det blir Hyundai importøren som skal ta Genesis inn etterhvert, ref: https://www.tv2.no/a/14173653/

Jeg tenkte at utseende minnet meg om EV6 på skrått forfra, og linjer fra Macan bakfra.
Blir vel litt høyere enn EV6, men noe mer praktisk enn EV6 mhp på takbøyler siden den har "rails".

Minuspunkter på EV6 er lavt baksete, lav takhøyde + ingen gode festepunkter for takbøyler.

batterimannen

Synes hele bilen likner på EV6 med unntak av fronten som likner på Kona etter facelift (som allerede poengtert her). Posetivt med takrails, spesielt om de klarer å få til skiluke i tillegg (i motsetning til Ioniq 5). Er ikke noe fan av kameraspeil, så det får man håpe er valgfritt.

Fargen på den animerte bilen er en annen greie. Tennisballfargen får meg til å få assosiasjoner til Citroen, kanskje C4 cactus.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Counterpointer


batterimannen

Ligger en del ute på youtube nå. Synes den ser best ut i mørk blå eller svart (liker vanligvis ikke svarte biler), siden de splittede lysene ikke ser så rare ut med mørkere bil.

Hvit:
https://www.youtube.com/watch?v=rGYOPoWq_vk
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

JEG

#8
Veldig flott bil. Lite nytt om denne siden august, når nyheten kom ut i Norge.

batterimannen

Ja, det har vært veldig stille. Ser ut som toget for GV60 har gått for min del. Får en Enyaq 80X denne uka.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Daniel_0007

#10
https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=56151

Ser ut som vi blir utelatt i første omgang  :'(
Og den girspaken ser lekker ut, minner meg om et øye  :o

Fully charged har en gjennomgang av bilen https://www.youtube.com/watch?v=LqGM6MzIewA

Model 3 2019 LR Rwd

bmw2002

Har prøvesittet GV70 og GV80. GV70 oppleves som mindre bagasjerom enn I-Pace som vi har.

GV80 har derimot 3 seterader og virket mer aktuell. Denne kommer også en GV90 neste år som er elbil.

eisa01

GV60 er ute i resten av verden, så ser ikke ut som den kom til Norge likevel?

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Daniel_0007

Vil tippe at norske markedet er for lite, tipper de er redd for at det vil spise inn på salget av huyndai og kia biler samt stor konkurranse med kinesiske biler, føler vi på vei bort fra hvor elbiler lanseres i Norge først siden de selger så bra, nå er det tyske markedet som gjelder.
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA