Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model Y på Finn

Startet av Pepsipepsi, onsdag 18. august 2021, klokken 10:09

« forrige - neste »

Pepsipepsi

Det er vel ikke lenge til første TMY dukker opp på Finn. Endel har jo tidlige bestillinger til gunstig pris. Jeg tipper disse bør ligge på noe over dagens vanlige pris ved bestilling. Noen som vil tippe?

ToWalkOrDrive

Tipper at noen prøver høy pris ved å spekulere i at folk ikke ser at levering er i september for nye bestillinger.
Dersom Shanghai-batchen blir utsolgt snart, og det f.eks. står januar som levering så tipper jeg folk kan ta mer for bilen.
Tesla Model Y                         2021-

Slowpokes

Tror det blir enkelt å flippe 20k over dagens listepris.

sjokomelk

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

El Coche

Det står "Estimert september" på bestillingssiden til Tesla, men jeg kan ikke skjønne at det reelt at man kan få den da. Jeg tror man må regne med at det er såpass mange som har bestilt allerede at dette er noe Tesla gjør for å hanke inn flest mulig bestillinger, og håper så på at de å få tilgivelse når utlevering blir flyttet enten til Q4 eller neste år. (Det er nok i hvert fall ingen direkte link mellom det som står som estimat, og antall biler som produseres for planlagt eksport.)

Thalgar

Eller det er nok som ventar på det som ein forventar skal koma - Model Y frå Berlin og versjon med sju seter - til at etterspurnaden etter det som kan bli ein litt "B-versjon" av Model Y ikkje er så stor som ein skulle tru.
Model Y LR Quicksilver, 2023

ELTesla

Jeg har letet i lengre tid etter en Model Y, og det er pr. dags dato ingen som har forlanget mer enn dagens pris.
Det er alltid noen som kommer til å legge ut bilene sine til høyere pris enn hva de har betalt på finn.no, men jeg tviler på at de får solgt. Tesla kommer alltid med noe nytt, og det kan derfor være mer gunstig å heller vente.

Jeg har bestemt mer for å kjøpe hvis jeg får en pris som er midt mellom dagens og 2019 pris. Hvis ikke så venter jeg på Berlin modellene.

Thob

Sitat fra: ELTesla på onsdag 18. august 2021, klokken 11:11
Jeg har letet i lengre tid etter en Model Y, og det er pr. dags dato ingen som har forlanget mer enn dagens pris.
Det er alltid noen som kommer til å legge ut bilene sine til høyere pris enn hva de har betalt på finn.no, men jeg tviler på at de får solgt. Tesla kommer alltid med noe nytt, og det kan derfor være mer gunstig å heller vente.

Jeg har bestemt mer for å kjøpe hvis jeg får en pris som er midt mellom dagens og 2019 pris. Hvis ikke så venter jeg på Berlin modellene.

Da tipper jeg du kommer til å slite med å finne bil. Men det er bare min vurdering

ELTesla

Kona mi slet ikke, kjøpte en Grå/sort med 19" for 525K...

hemi

jeg har reservasjon på YP, til da 590 i sort, du får en ny i hvit for 604.... eller sort for 614, hittil har alle jeg vært i kontakt med villet gi 0 ekstra, så kanselerer nok bare hele greia, så flipping er ikke lett gitt.
sykt strek i regningen at LR kommer før P.... og at P ikke er tilbudt LR engang.

ELTesla

Sitat fra: hemi på onsdag 18. august 2021, klokken 11:37
jeg har reservasjon på YP, til da 590 i sort, du får en ny i hvit for 604.... eller sort for 614, hittil har alle jeg vært i kontakt med villet gi 0 ekstra, så kanselerer nok bare hele greia, så flipping er ikke lett gitt.
sykt strek i regningen at LR kommer før P.... og at P ikke er tilbudt LR engang.

Det kan jo være smart å holde på reservasjonen i tilfelle prisstigning da. Koster ikke noe ekstra å vente for å se :-)

El Coche

Sitat fra: Thalgar på onsdag 18. august 2021, klokken 11:06
Eller det er nok som ventar på det som ein forventar skal koma - Model Y frå Berlin og versjon med sju seter - til at etterspurnaden etter det som kan bli ein litt "B-versjon" av Model Y ikkje er så stor som ein skulle tru.
Jeg tror det bare gjelder noen få personer her inne på forumet. Dette med om det kanskje kommer andre batterier om ikke så lenge er jo bare spekulasjoner, og de fleste vil uansett bare ha en bil. Alle vet jo at det kommer noe bedre senere en gang, sånn er det jo med alt av teknologi.

tornaldo

Sitat fra: sjokomelk på onsdag 18. august 2021, klokken 10:23
Er allerede en tråd om dette: https://elbilforum.no/index.php?topic=57174.0

Folk må i det minste sjekke de øverste trådene, før man starter en ny. Håpløst.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Pepsipepsi

Enig det ikke trenger å være to tråder om dette så om Admin kan stenge denne eller slå den sammen med den andre Finn-tråden er det best. Da jeg
opprettet denne var den andre ikke synlig.(Ja, jeg hadde fått den opp om jeg hadde søkt, men slikt kan skje). Mvh TS

Handyman

Du kan stenge og slette tråden selv.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA