Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan gikk utleveringen av din Model Y?

Startet av Handyman, onsdag 18. august 2021, klokken 13:01

« forrige - neste »

Handyman

Snart starter den store utleveringen av TMY. Normalt er det jo de som er misfornøyd som gir sterkest uttrykk det, men her oppfordres alle til å dele sine erfaringer :-)
Forrige gang (TM3) var det store variasjoner. Det varierte fra sted til sted, og fra person til person. Noen var fornøyd, andre var misfornøyd, fra svært til litt, i begge retninger.
Ta med info om utleveringssted og tidspunkt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Thob

Sitat fra: Handyman på onsdag 18. august 2021, klokken 13:01
Snart starter den store utleveringen av TMY. Normalt er det jo de som er misfornøyd som gir sterkest uttrykk det, men her oppfordres alle til å dele sine erfaringer :-)
Forrige gang (TM3) var det store variasjoner. Det varierte fra sted til sted, og fra person til person. Noen var fornøyd, andre var misfornøyd, fra svært til litt, i begge retninger.
Ta med info om utleveringssted og tidspunkt.

God ide! Da kan man få et litt mere balansert bilde av utleveringsprosessen.

Handyman

#2
Bumper denne, nå som leveringene allerede har startet. Hvem blir den første til å dele erfaringene?

EDIT: tipper at det er Teslas utstillingsbiler som nå er registrert.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Stark

Sitat fra: Handyman på torsdag 19. august 2021, klokken 16:48
Bumper denne, nå som leveringene allerede har startet. Hvem blir den første til å dele erfaringene?
Nå som leveringene har startet? Det har de vell ikke?
Om du tenker på de 3 som er registrert så er vell det biler til showroom?

Handyman

Jepp, kom på det akkurat da jeg postet. De gikk nok ikke til kunder.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kodax

Nå ruller de første bilene ut på påarkeringsplassen på Lillestrøm..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

benjamsk

Hola!

Det gikk fint. Var blant de første 5 som fikk utlevert.

Man måtte scanne en QR-kode og så fylle ut et form. Skulle da motta SMS, men det var det ingen av oss som stod der som gjorde. Jeg åpnet appen og bilen var brått tilgjengelig der, så da tutet jeg med hornet fra appen og spurte han ene (av 2-3 synlige folk fra Tesla) om jeg kunne gå bort til den. Så gjorde jeg det, brukte 20 min på å gå over. Snakket litt med noen andre entusiaster, kjørte avgårde. Nå må jeg på jobb :(

Bilen helt strøken, har faktisk ingenting å si. Blå fargen nydelig.

Benjamin

Jeronan

Sitat fra: benjamsk på tirsdag 24. august 2021, klokken 11:14
Hola!

Det gikk fint. Var blant de første 5 som fikk utlevert.

Man måtte scanne en QR-kode og så fylle ut et form. Skulle da motta SMS, men det var det ingen av oss som stod der som gjorde. Jeg åpnet appen og bilen var brått tilgjengelig der, så da tutet jeg med hornet fra appen og spurte han ene (av 2-3 synlige folk fra Tesla) om jeg kunne gå bort til den. Så gjorde jeg det, brukte 20 min på å gå over. Snakket litt med noen andre entusiaster, kjørte avgårde. Nå må jeg på jobb :(

Bilen helt strøken, har faktisk ingenting å si. Blå fargen nydelig.

Benjamin

Congratulations!  :) :+1:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

kodax

Litt knot siden jeg først ikke hadde fått mailen der jeg skulle signere (men jeg fikk den da jeg snakket med folka der som vel fikk pushet den ut), og så tok det litt tid før SMS-en kom som gjorde at bilen ble tilgjengelig i appen. Ellers strøken bil, men vinterhjulene blir levert ut senere.
Tipper alt var litt roligere enn det ellers ville vært, siden det vel var togtrøbbel fra Oslo til Lillestrøm.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Forøvrig overraskende få med 20" felger, og også få med sort lakk, men det kan jo ha vært tilfeldig siden det vel bare var kommet ut rundt 30 biler da jeg dro.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

thorerik

Mulig litt tidlig, men kan noen si noe om støynivået vs Model 3?

Elgaaen


Otkristo

Vedr støy.
En fra Tyskland som opplever mye minde støy enn i hans Model 3

benjamsk

Sitat fra: thorerik på tirsdag 24. august 2021, klokken 11:59
Mulig litt tidlig, men kan noen si noe om støynivået vs Model 3?

Ja. Mye mindre støy enn M3.
Dobbelt glass i rutene foran, ikke bak

Dazzy

Gikk veldig fort, fikk hentet bilen litt før avtalt tid. Men pga noe surr hadde de ikke tillat mobilkontroll, så det tok noen min for en ansatt å ringe og få det fikset. Men ganske greit opplegg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA