Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvordan gikk utleveringen av din Model Y?

Startet av Handyman, onsdag 18. august 2021, klokken 13:01

« forrige - neste »

Counterpointer

Samme anlegget i en større boks (som i dette tilfellet en bilkupe') vil forandre lyden i seg selv. De måtte oppgradert anlegget i Y for å fått det likt 3.

Sandvika

Sitat fra: geear på lørdag 18. september 2021, klokken 15:09
Sitat fra: RuneW på torsdag 16. september 2021, klokken 09:40
Sitat fra: IP på fredag 10. september 2021, klokken 22:37
Har kjørt meg en tur nå og må si jeg er svært overrasket over lydanlegget, resten var nesten som forventet. Altså meget bra.  :+1:

Så... lydanlegget var ikke meget bra?
Jeg syns iallfall anlegget var overraskende bra, og spiller høyt uten forvrengning, men forstår at de mest audiofile har behov for mer.

Men apropos litt omdiskutert levering på varemessa. Det kunne jo vært verre?

https://www.instagram.com/reel/CS4meljndLP

:laugh:
Jeg er ikke audiophile og har ganske moderate forventninger, men jeg føler jeg gjennomskuer anlegget litt. Lett å bli overbevist av veldig fin bass og dype toner, men når du hører etter på mellomtoner/vokal så blir det opplagt at kvaliteten er så der...

lars667

Ok, dere har sikkert rett. Kommer også fra TM3. Opplevde ingen stor forskjell. Mye av funksjonen til lydanlegget i Tesla er uansett å overdøve støy, så kan kanskje ikke forvente alskens detaljer.  :P
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Handyman

Sitat fra: Counterpointer på søndag 19. september 2021, klokken 01:07
Samme anlegget i en større boks (som i dette tilfellet en bilkupe') vil forandre lyden i seg selv. De måtte oppgradert anlegget i Y for å fått det likt 3.
Nemlig, samt at en sedan med sitt bagasjerom fungerer delvis som en basskasse. Jeg opplevde mindre presis bass (mindre punch) i TM3 da jeg la ned seteryggene. Litt som i TMY.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Sitat fra: Handyman på søndag 19. september 2021, klokken 12:55
Sitat fra: Counterpointer på søndag 19. september 2021, klokken 01:07
Samme anlegget i en større boks (som i dette tilfellet en bilkupe') vil forandre lyden i seg selv. De måtte oppgradert anlegget i Y for å fått det likt 3.
Nemlig, samt at en sedan med sitt bagasjerom fungerer delvis som en basskasse. Jeg opplevde mindre presis bass (mindre punch) i TM3 da jeg la ned seteryggene. Litt som i TMY.
Helt klart Fysikkens lover gjelder overalt og også mellom bilmodeller.

Handyman

I går fikk jeg melding fra Dekkmann om at de har mottatt vinterhjulene mine, og at de kan hentes. Fikk beskjed fra Tesla om at et hjulbytte var inkludert i bilkjøpet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Elgaaen

Sitat fra: Handyman på tirsdag 28. september 2021, klokken 19:11
I går fikk jeg melding fra Dekkmann om at de har mottatt vinterhjulene mine, og at de kan hentes. Fikk beskjed fra Tesla om at et hjulbytte var inkludert i bilkjøpet.

Er det sånn det fungerer? Jeg har ikke fått mine enda. Skal inn på service 18.Okt og da håpet hun at de hadde kommet.. Det håper jeg også.

Koots

Sitat fra: Elgaaen på onsdag 29. september 2021, klokken 14:59
Sitat fra: Handyman på tirsdag 28. september 2021, klokken 19:11
I går fikk jeg melding fra Dekkmann om at de har mottatt vinterhjulene mine, og at de kan hentes. Fikk beskjed fra Tesla om at et hjulbytte var inkludert i bilkjøpet.

Er det sånn det fungerer? Jeg har ikke fått mine enda. Skal inn på service 18.Okt og da håpet hun at de hadde kommet.. Det håper jeg også.

Fikk nettopp melding av Tesla om at mine vinterhjul kan hentes hos Tesla i Drammen Havn. For 825 kroner utfører de hjulskift også...

Larsj84

Jeg manglet PPF på utlevering.

Lagde en service sak i appen, og slengte på at jeg ønkset bytte til vinterdekk(som lå i bilen).

Fikk time 19.Okt - og esitmert kostna 0,- så regner med jeg da får gratis hjulskift samtidig som de setter på PPF

Sandvika

Sitat fra: Koots på onsdag 29. september 2021, klokken 15:09
Sitat fra: Elgaaen på onsdag 29. september 2021, klokken 14:59
Sitat fra: Handyman på tirsdag 28. september 2021, klokken 19:11
I går fikk jeg melding fra Dekkmann om at de har mottatt vinterhjulene mine, og at de kan hentes. Fikk beskjed fra Tesla om at et hjulbytte var inkludert i bilkjøpet.

Er det sånn det fungerer? Jeg har ikke fått mine enda. Skal inn på service 18.Okt og da håpet hun at de hadde kommet.. Det håper jeg også.

Fikk nettopp melding av Tesla om at mine vinterhjul kan hentes hos Tesla i Drammen Havn. For 825 kroner utfører de hjulskift også...
Fikk samme selv. Hentetider mellom 0800 og 1600i Drammen. Her har altså de ikke klart å levere dekkene med bilen, slik de lovet 3 dager før bilen skulle hentes. Så forventer de at kunden skal ta seg fri 2 timer  i egen arbeidstid gir å kjøre til Drammen for å hente. Noen ganger lurer jeg på hvilen planet Tesla er på....

SurSnasen

Sitat fra: Sandvika på fredag 01. oktober 2021, klokken 08:06
Noen ganger lurer jeg på hvilen planet Tesla er på....
Svaret fra Tesla er nok:

Even Sandvold Roland, som er Senior Communications Manager for Tesla, sier dette i en kommentar:

– Vi synes det er leit å høre at kunder ikke er fornøyd. Heldigvis skjer det ytterst sjelden.

Han viser til at de fleste Tesla-kunder er fornøyde og viser til en score i Norsk Kundebarometer. Utover dette vil han ikke kommentere saken.

Jeronan

Sitat fra: SurSnasen på fredag 01. oktober 2021, klokken 08:45
Sitat fra: Sandvika på fredag 01. oktober 2021, klokken 08:06
Noen ganger lurer jeg på hvilen planet Tesla er på....
Svaret fra Tesla er nok:

Even Sandvold Roland, som er Senior Communications Manager for Tesla, sier dette i en kommentar:

– Vi synes det er leit å høre at kunder ikke er fornøyd. Heldigvis skjer det ytterst sjelden.

Han viser til at de fleste Tesla-kunder er fornøyde og viser til en score i Norsk Kundebarometer. Utover dette vil han ikke kommentere saken.


If I would get a kroner/dollar/euro for every time he has copy & pasted these same pieces of text over the years, I would be a millionaire by now.  :laugh:
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

jlan

Sitat fra: Sandvika på fredag 01. oktober 2021, klokken 08:06
Fikk samme selv. Hentetider mellom 0800 og 1600i Drammen. Her har altså de ikke klart å levere dekkene med bilen, slik de lovet 3 dager før bilen skulle hentes. Så forventer de at kunden skal ta seg fri 2 timer  i egen arbeidstid gir å kjøre til Drammen for å hente.
Jeg så et eller annet sted at de hadde tilbudt hjemlevering.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA