Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeapp for ix3

Startet av Trond_1970, tirsdag 17. august 2021, klokken 21:31

« forrige - neste »

Trond_1970

Hei.
Er førstegangs elbil eier og for så vidt storfornøyd med IX3, men har kun erfaring med hjemmelading.
Skal nå på førstegangs langtur fra Oslo til Røros med retur og ser ikke "helt lyset" med å forsøke å planlegge turen med "My BMW" eller "BMW charging" app'ene.
Ser ut som Ionity nettverket er tynt etter Elverum...forsøkte å laste ned "Elton" app'en og den virket vesentlig bedre. Noen som har forslag å komme med på beste kombinasjoner her? Er det slik at man bør ha tilgang til en 3-4 ladeoperatør for å leve lykkelig på langtur

oivindg

Jeg bruker Chargefinder for å finne ladestasjoner. Har registrert meg hos de fleste tilbyderne, så det bare er å finne en ladestasjon som passer og dra brikken. Er lite opptatt av ladepris de få gangene jeg lader underveis.
2021 Volvo XC40 P8
2011 BMW R1200R (MC)

Trond_1970

Ja, så lenge man ikke lader mye ut på veien så er det vel lite poeng i å være trofast mot ladeoperatør.
Chargenow virket fint med å finne ladere i nærheten, synes imidlertid Elton virket hakket vassere på å planlegge en langtur optimert med hensyn på batterikapasitet i bilen.

Er dette relevante nettverk å registrere seg i ?

Cirkle K
Mer
Kople
Fortum
Ionity

paalsen

Sitat fra: Trond_1970 på tirsdag 17. august 2021, klokken 22:13
Ja, så lenge man ikke lader mye ut på veien så er det vel lite poeng i å være trofast mot ladeoperatør.
Chargenow virket fint med å finne ladere i nærheten, synes imidlertid Elton virket hakket vassere på å planlegge en langtur optimert med hensyn på batterikapasitet i bilen.

Er dette relevante nettverk å registrere seg i ?

Cirkle K
Mer
Kople
Fortum
Ionity
Registrerer du deg hos Circle-K (med brikke)så fungerer den også hos Ionity


Sent from my iPhone using Tapatalk

daktari

Røros er vel 1 lading hver vei, evnt 2 hvis du allikevel skal ha 2 eller flere luftepauser. Lade litt når du kan, ikke når du må.

Bruk ABRP og lag en rute.

Ladeoperatørene du nevner er  aktuelle i Norge men du har glemt BKK. Du kan velge operatør etter ruten din.

Bmwen lader såpass raskt at du bør gå for 100+ laderne, med mindre du skal ha lang middag på en time; da kan du ta en vanlig 50 kW og spare noen kroner. Husk ikke lad til 100%, går så sakte på slutten.

Har ikke BMW en integrert ladeservice?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Trond.m

Du får vel 1 års gratis abonnement som gir lav pris på Ionity. Da betaler du bare for kwh og da kan man godt lade til 100 % hvis du har tid og ingen venter på lader. Mener prisen er ca 1,60 pr. kwh og det er jo nesten like billig som hjemme når strømprisen er høy.

Trond_1970

Sitat fra: Trond.m på onsdag 18. august 2021, klokken 06:35
Du får vel 1 års gratis abonnement som gir lav pris på Ionity. Da betaler du bare for kwh og da kan man godt lade til 100 % hvis du har tid og ingen venter på lader. Mener prisen er ca 1,60 pr. kwh og det er jo nesten like billig som hjemme når strømprisen er høy.

Jo, BMW har Ionity som standard produkt, men det å planlegge ladestopper via appen ble ikke så fornuftig. Antar Ionity dekningen i dalstroka utafor ikke er så god. Så spørsmålet gikk mest på hvilken app som funket best på tvers av alle ladenettverk.  :)

daktari

ABRP eller Elbilforeningen sin app.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Jalla

Sitat fra: Trond_1970 på onsdag 18. august 2021, klokken 09:20
Sitat fra: Trond.m på onsdag 18. august 2021, klokken 06:35
Du får vel 1 års gratis abonnement som gir lav pris på Ionity. Da betaler du bare for kwh og da kan man godt lade til 100 % hvis du har tid og ingen venter på lader. Mener prisen er ca 1,60 pr. kwh og det er jo nesten like billig som hjemme når strømprisen er høy.

Jo, BMW har Ionity som standard produkt, men det å planlegge ladestopper via appen ble ikke så fornuftig. Antar Ionity dekningen i dalstroka utafor ikke er så god. Så spørsmålet gikk mest på hvilken app som funket best på tvers av alle ladenettverk.  :)
Det er Ionity lader på Nord-Osterdalsveien 5196, 2560 Alvdal så det kan ikke være noe problem. Sørover så er det flere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA