Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Knirk baki der.

Startet av Leaf_2014, mandag 16. august 2021, klokken 17:37

« forrige - neste »

Leaf_2014

2021 SR+, liker mye med bilen men synes den har utviklet mye knirk og rare lyder som kommer fra ulike steder i bakseteregionen. Tydeligst i lav hastighet og ujevn vei. Akkurat som skinn mellom seter konstant gnisser. Makes Johnny go crazy!

Er det noen kjente svakheter som Tesla utbedrer? Kan man forvente at Tesla gjør seriøse forsøk på å lete rundt etter årsakene? Noe man kan gjøre selv?

Edit: finnes endel tips her https://www.teslamodel3wiki.com/tesla-model-3-rattle/
Leaf 2014

Landro

Har hatt bilen inne for noe som ligner veldig på punkt 3 på den lista ("Passenger and driver door tweeter assembly rattles"). Da måtte de bytte en liner i bakdøra. Kostet meg kr 0.

De slet litt med å gjenskape problemet uten veldig gode instrukser, så om du skal melde inn så er det greit å finne ut ganske nøyaktig hvilket område det kommer fra og i hvilke situasjoner det oppstår (nøyaktig veisegment de kan kjøre f.eks.).

Leaf_2014

Søren, det betyr at jeg må oppgi rattet og bli baksetepassasjer de neste turene :-(
Leaf 2014

OlaM

Tips til feilsøking er å klemme et putevar e.l. mellom baksetet og døren. Hvis det blir stille da så vet du hvor lyden kommer fra. Hvis den endrer seg til snorking, prøv noe annet enn putevar.
'21 3LR

Leaf_2014

#4
Da har bilen vært hos Tesla:

Utført arbeid: Seat Cushion - Lower - 2nd Row (Remove & Replace)

En knirk mindre. Garanti. Bestille klokka 0030 og få time 0730 er smooth.

Edit: kom tilbake. Allerede anerkjent av Tesla. Venter på ny time.
Leaf 2014

Murmik

Jeg skal inn for å få fikset knirking i en av bakdørene til uka. Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA