Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Garantiutløpskontroll TMS 2013

Startet av Simen1, torsdag 19. august 2021, klokken 13:28

« forrige - neste »

@roger

Hei, da er det like før min 2013 model har åtteårsdag, og jeg lurer på om det er noen i Trondheimsområdet som har mulighet til å bistå med å scanne batteritilstand med Scanmytesla. Har ikke somlet meg til å skaffe eget utstyr, og har derfor ikke kompetanse til å tolke data heller. Derfor hadde det vært flott med noen med erfaring  :police:
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

fredag

Hva med redusert ladehastighet på supercharger? Kan man kreve å få rettet dette på batterigarantien? Er det noen som har prøvde seg på det?

Jeg får sjelden over 50kW ladehastighet på min Model S. Jeg synes å huske at jeg hadde over 100kW.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Jejl

Er du sikker på at du har kjørt langt nok, slik at batteripakken er varmet opp til 42 grader?
Vi kjørte akkuat på en 6000 kilometers langtur med vår 8 år gamle P85. På de beste stoppene fikk vi 130 kw fra 0-10% og det sank til 115 kw ved 15%, 100 kw ved 23% og 90 kw ved 30%. Deretter synker hastigheten fort,  men tror ikke at det er forskjell tidsmessig fra ca 0-40% i forhold til slik det var da bilen var ny.

Muffinman

I så fall varierer det stort fra bil til bil. Min kan finne på å passere 100kW på tur ned ved 7-8% mot tidligere 31%. Med 38-40 grader snittemp på batteriet ved start.

Klykken

Her er ladekurven min fra i sommer etter å ha kjørt Lillehammer - Berkåk med litt stopp her og der, samt omkjøring. Ble rundt 30 mil før lading. Lite forandring fra strupingen egentlig.

Sitat fra: Klykken på søndag 01. august 2021, klokken 17:34
Her er ladekurven i form av bilder per tiende prosent hos meg.
12C° ute, og kjørt med rangemode de siste 30min og litt hardt.

Viftene foran kondensatorer startet på 80% og gikk for full pupp til jeg avsluttet ladingen. Det har aldri skjedd før... Opp til 80% gikk sirkulasjonspumpen som normalt i rykk og napp.

Fra 10-88% tok 62min. Bilen lyver mindre på tiden.
SW 2020.48.37.6. 2015 S85D med 91500km på telleren.


http://imgur.com/a/W1E6F7d
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Min lyver fremdeles like mye på tiden. Kompressor starter rundt 80% og gir seg ikke før batteritempen er et godt stykke nede på 20-tallet om man fortsetter ladingen. Selv om optimal temp ellers i ladesesjonen er opp mot 40 grader. Alt dette i tillegg til at bilene nå kjører sirkulasjonspumpene (ikke kjøling men utjevning) i 3 timer etter passering av 77 % også ved treglading tyder på Tesla ikke har noe lyst å havne i media med flere biler som får thermal runaway.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA